Web Analytics Made Easy - Statcounter

خوش استقبال و بد بدرقه؛ این عنوانی‌ است که همیشه در ورزش به خصوص فوتبال ایران تحت عنوان یک برچسب روی پیشانی مدیران ورزشی و بعضا تماشاگران دیده می‌شود. طی همه سال‌های اخیر نمونه‌های زیادی از مربیان و بازیکنان خارجی وجود داشتند که با استقبال خیلی خوب به ایران آمدند و به محض خروج از ایران وارد دعواهای عجیبی با باشگاه‌های سابق‌شان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین موضوع همیشه باعث شده که پرونده‌های عجیب و دردسرسازی علیه باشگاه‌های ایرانی به خصوص استقلال و پرسپولیس مشکل‌ساز شوند. پرونده‌هایی که خیلی وقت‌ها برخلاف به وجود آوردن دعواهای زیاد بین باشگاه‌ها و خارجی‌ها، جریمه‌های سنگینی از جریمه مالی تا کسر امتیاز به همراه داشته.

چند روز پیش بود که صحبت‌های زیادی در خصوص قطع همکاری مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران مطرح شد. موضوع اصلی عدم دریافت مطالبات بوده و حتی الان که ویلموتس در ایران حضور دارد باز هم نگرانی‌های زیادی در خصوص ادامه همکاری سرمربی بلژیکی و فدراسیون فوتبال کشورمان وجود دارد. وقتی مارک ویلموتس وارد ایران شد و هدایت تیم‌ملی را بر عهده گرفت، خیلی‌ها تصور می‌کردند با توجه به صحبت‌های مطرح شده درباره کم بودن مبلغ قرارداد او نسبت به کی‌روش، مشکلاتی که بین فدراسیون و سرمربی پرتغالی وجود داشت دیگر وجود نداشته باشد. این روزها ولی اولین چالش بین فدراسیون فوتبال و ویلموتس به وجود آمده.

ویلموتس اولین خارجی ناراضی در فوتبال ایران نیست و متاسفانه آخرین هم نخواهد بود. گرچه همه امیدوارند که حداقل در طول زمان حضور ویلموتس در ایران مشکلات بین او و فدراسیون به حداقل برسد اما باز هم نگرانی‌ها وجود دارد؛ نگرانی از وضعیت کنونی و رابطه بین ویلموتس و ایران بعد از رفتن سرمربی بلژیکی. این نگرانی به این دلیل وجود دارد که رابطه بین خارجی‌های قدیمی این روزها با تیم‌های ایرانی اصلا خوب نیست. از وینفرد شفر که استقلال را با وضعیت بدی ترک کرد و هنوز هم گزند صحبت‌هایش به گوش طرفداران این تیم می‌رسد تا برانکو ایوانکوویچ که موضوع طلبش از پرسپولیس و فسخ قرارداد با قرمزها هنوز حل نشده.

موضوع قابل تامل همین است که چرا اکثر مربیان خارجی بعد از پایان کار خود با تیم‌های ایرانی با مسئولان باشگاه به مشکل می‌خورند؟ اصلا چرا هیچ مربی بدون دردسر، چالش و اختلاف از ایران نمی‌رود؟ گرچه گاهی اوقات رفتار مربیان هم محکوم شده اما در بیشتر پرونده‌هایی که برای باشگاه‌ها دردسر شده، این مسئولان وقت بودند که کار را به جای باریک کشاندند. از پرداخت نکردن به موقع مطالبات که حق یک مربی است تا قرار دادن بندهای عجیب که به طرف مقابل اجازه دردسر ایجاد کردن در جهت دفاع از حقش را می‌دهد.

با مرور این اتفاقات سوال مهمی که به وجود می‌آید همین است که چرا با وجود حکم فرما بودن چنین شرایطی، مدیران باز هم سعی می‌کنند که از مربی تا بازیکن، خارجی‌هایی را وارد ایران کنند. نه اینکه حضور خارجی‌ها در ایران بی فایده باشد اما اگر قرار است همه چیز به مشکل و دردسر و پرونده ختم شود؛ همان بهتر که از خارجی‌های کمتری در فوتبال ایران استفاده شود. هیچکس در این خصوص تردیدی ندارد که اگر از فوتبال حرفه‌ای حرف می‌زنیم باید برای هر مربی یا هر بازیکن این حق را قائل باشیم که مطالبات خودش را به موقع دریافت کند و اگر هم چنین اتفاقی نیفتاد راهش برای شکایت باز باشد. موضوع مهم اما این است که باشگاه‌های ما به خصوص استقلال و پرسپولیس چرا ضمن رعایت نکردن احترام شخصیت مقابل که برای‌شان یک ماه، یک سال یا چند سال زحمت کشیده، این حق را قائل نیستند؟

شاید مهم‌ترین فرضه همین باشد که هر مدیری در زمان حضور خودش به این فکر می‌کند که برای به دست آوردن دل هواداران هر کاری می‌تواند انجام دهد و بعد؛ وقتی دوران حضورشان در تیم به پایان می‌رسد، کاری با سرنوشت حضور خارجی‌ها نداشته باشند.

* خبرآنلاین

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۲۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دادستانی برای تعیین تکلیف ۳۳۰۰ خودرو خارجی معطل در گمرک شهید باهنر

به گزارش خبرنگار اعزامی قدس آنلاین به استان هرمزگان در چارچوب تور نظارتی اصحاب رسانه در بندر شهید باهنر دپوی هزاران دستگاه خودرو که بیشتر آنها را خودورهای هیبریدی که در چارچوب تصویب واردات خودروهای نو خارجی برای تنظیم بازار ثبت فارش شده‌اند جلب توجه می کرد.

در پیگیری هایی که خبرنگاران صورت دادند مشخص شد این خودورها قرار بوده در سامانه یکپارچه فروش خودرو به متقاضیان عرضه شود اما به دلیل برخی موانع سوال برانگیز از جمله صادر نشدن مجوز سازمان محیط زیست این خودروها در حال نزدیک شدن به وضعیتی هستند که به رسوب کالا د گمرک موسوم است.

رئیس کل دادستانی استان هرمزگان اما در این خصوص با اشاره به اینکه دستگاه قضایی اکنون با اصلاح ساختار ترخیص کالا در گمرکات و سازمان اموال تملیکی درباره کالاهایی که به سمت ماندن نامتعارف در گمرکات بروند حساس شده و ورود پیدا می‌کند، به ترخیص ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو خارجی سواری وارداتی و عرضه آنها به بازار  که بیش از ۷ ماه متوقف مانده بودند با ورود دستگاه قضا خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد سه هزار و ۳۰۰ دستگاه خارجی در این بندر وجود دارد که حدود سه ماه است که به این بندر وارد شده‌اند و با ورود این خودروها به مرحله نامتعارف دستگاه قضایی به تعیین تکلیف این خودروها ورود پیدا کرده است

مجتبی قهرمانی تصریح کرد: مشکل این خودروها در حال حاضر منشا ارز است. همچنین اداره کل استاندارد و محیط زیست باید مجوز ترخیص این خودروها را صادر کنند. 
ته لنجی بنام ملوان به کام قاچاق‌چی‌های کلان

وی افزود: امروز در این بازدید، چند لنج مشاهده شد که مشکل ته لنجی داشتند. موضوع ته لنجی در قانون دیده شده است و به عنوان یک عرف در بین لنج‌داران از قدیم وجود داشته است.

قهرمانی با اشاره به اینکه امروز کالاهایی که می‌توان از طریق ته لنجی وارد کرد مشخص و حجم آن هم مشخص است، گفت: در گذشته مقررات دقیقی در این باره وجود نداشت و هرکس به توان خود حجمی کالا وارد می‌کرده  و تا همین چند وقت پیش به اندازه نیسان بارگیری می‌کردند. اما این موضوع در حال حاضر قانونمند شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در رابطه با چالش‌های ته‌لنجی، گفت: یک چالش جدی در رابطه با ته لنجی وجود دارد که هم بحث قاچاق کالا است. برخی افراد به بهانه ته لنجی مقادر بیشتری از آنچه در قانون آمده است، کالا وارد می‌کنند. از طرفی بحث حق و حقوق ملوانان است و طرفی دیگر بحث قاچاق و آسیبی که به اقتصاد و تولید داخل می‌زند، مطرح است.

همچنین در این بازدید برخی از مشکلات تجار فعال در بندر شهید باهنر مطرح و از سوی مسئولین قضایی استان مورد بررسی قرار گرفت.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • اتفاق عجیب در بازی استقلال؛ جاگیری‌های کمک‌داور در زمین مسابقه و فیفایی که تایید نمی‌کند! + عکس
  • شروین اسبقیان: کمیته انضباطی مستقل از فدراسیون فوتبال است
  • پساب ۲ سال کارواش‌های تهران به اندازه دریاچه چیتگر | ارقام عجیب از پساب کارواش‌ها
  • پساب 2سال کارواش‌ها؛ اندازه دریاچه چیتگر| ارقام عجیب از پساب کارواش‌ها
  • ورود دادستانی برای تعیین تکلیف ۳۳۰۰ خودرو خارجی معطل در گمرک شهید باهنر
  • سرگذشت عجیب «سنگ سرنوشت»؛ از پلّکان تا نماد سلطنت (+عکس)
  • گروسی: پیشنهادی برای ادامه همکاری ارائه دادم | به بازیگران خارجی توجه نمی‌کنیم، نقش ایران را می‌بینیم
  • این بنر عجیب از شهرداری در مترو صدای همه تهرانی‌ها را درآورد! +تصویر
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • کرواتها ایرانی هستند نه خارجی! (عکس)