Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی یک متخصص علم اقتصاد گفت: بی توجهی به قانون تعارض منافع، بلای جان صنایع استان مرکزی است و وضعیت اسفناکی را برای تولید ایجاد می کند.

دکتر علی یونسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس قانون تعارض منافع چنانچه افراد در مسئولیت‌هایی منصوب باشند، نمی‌توانند دست به تصمیمات یا اقداماتی بزنند که برای خود یا وابستگانشان منافعی به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه فراموشی، بی‌تفاوتی یا عدم اجرای قانون تعارض منافع، خسارت‌های جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت، افزود: اجرا نشدن این قانون تبعات منفی جبران‌ناپذیری را برای صنایع استان مرکزی به همراه داشته است.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور استان تصریح کرد: بخش اعظمی از مشکلات کارخانجاتی نظیر هپکو یا سایر واحدهای تولیدی و صنعتی، ایجاد شرکت‌هایی اقماری توسط افرادی است که روزی در این شرکت‌ها فعالیت داشته‌اند و اغلب در مسئولیت‌های مهم و تاثیرگذار ایفای نقش کرده‌اند.

وی، شرکت احیا صنعت وابسته به کارخانه واگن پارس را نمونه‌ای از واحدهای تولیدی و صنعتی استان مرکزی دانست که دستخوش اجرا نشدن این قانون شده است و گفت: افراد جدا شده از این شرکت که اغلب در رده‌های مدیریتی فعال بودند، اقدام به تاسیس شرکت‌های موازی با احیا صنعت کرده‌اند و با استفاده از تجارب فعالیت در این شرکت و استفاده از ظرفیت آن به رقیبی برای شرکت احیا صنعت تبدیل شده‌اند.

یونسی تصریح کرد: طبیعی است که اگر در هنگام مسئولیت این افراد به قانون تعارض منافع توجه می‌شد، غیر قانونی بودن ایجاد شرکت رقیب توسط این افراد مورد توجه قرار می گرفت و هم اکنون این واحد تولیدی و صنعتی گرفتار مسائل و مشکلات فعلی نمی‌شد.

وی افزود: امید است مسئولین مربوطه ضمن توجه به حل مشکلات و مسائل این شرکت که تحت تاثیر سوء‌مدیریت و اهلیت نداشتن اشخاص ایجاد شده و قابلیت تبدیل شدن به واحدی بحران آفرین در پیکره استان مرکزی را دارد، دقت لازم را در خصوص اجرای قانون تعارض منافع در سایر شرکت‌هایی که فعال هستند، داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قانون صنعت استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۲۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی در پُستی در شبکه اجتماعی شخصی خود نوشت: «در راستای توسعه دیپلماسی حمل‌ونقل، پانزدهمین اجلاس رؤسای راه‌آهن کشور‌های عضو اکو و نهمین نشست کمیته ریلی شورای هماهنگی حمل‌ونقل ترانزیت اکو، هم‌زمان با یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته برگزار می‌شود.»

شایان‌ذکر است یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته، از ۲۹ اردیبهشت‌ماه تا یکم خرداد سال جاری با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

ارایه توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی، بومی‌سازی صنایع ریلی و آشنایی تولیدکنندگان صنایع ریلی کشور با جدیدترین پیشرفت‌های روز این صنعت در جهان، از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

یادآور می‌شود دهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی سال گذشته مهرماه با حضور وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاحیه برگزار شد و بیش از ۱۰۰ شرکت تولیدکننده، دانش‌بنیان و فعال حمل‌ونقل ریلی در نمایشگاه سال گذشته شرکت کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • قالیباف ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد
  • دو قانون مصوب مجلس به دولت ابلاغ شد
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر