Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@12:06:40 GMT

وزارت ورزش هیچ توجهی به رشته قایقرانی اسلالوم ندارد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۳۰۶۶

وزارت ورزش هیچ توجهی به رشته قایقرانی اسلالوم ندارد

سرمربی تیم ملی قایقرانی اسلالوم با بیان اینکه وزارت ورزش به لحاظ مالی هیچ نگاهی به رشته قایقرانی اسلالوم ندارد، گفت: تنها کشوری هستیم که پیست مصنوعی برای تمرین نداریم. ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، اردوی تیم ملی قایقرانی اسلالوم هم‌اکنون در شهر یاسوج در حال برگزاری بوده و دریاچه پارک مهرورزی یاسوج هم از 21 تا 24 آبان میزبان مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی زیر 16 سال رشته اسلالوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سرمربی تیم ملی قایقرانی اسلالوم به همراه رئیس هیئت قایقرانی استان کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز از غرفه خبرگزاری تسنیم در دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند.

اسفندیار شیرمحمدی مهم‌ترین مشکل تیم ملی قایقرانی اسلالوم را نبود حمایت‌های مالی دانست و اظهار داشت: در یک موقعیت بد مالی قرار داریم و خیلی سخت و فشرده کار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه امکانات لازم برای تمرین تیم ملی قایقرانی اسلالوم در کشور وجود ندارد، افزود: تمام کشورهای آسیاسی و اروپایی پیست مصنوعی برای تمرین دارند و تنها کشوری که پیست مصنوعی ندارد ما هستیم.

سرمربی تیم ملی قایقرانی اسلالوم عنوان کرد: به دلیل نداشتن پیست مصنوعی، لازم است که گاهی اردوهای خارج از کشور داشته باشیم اما چون اسپانسر نداریم، نمی‌توانیم چنین اردوهایی را برگزار کنیم.

شیرمحمدی بیان کرد: با توجه به اینکه هم‌اکنون رودخانه‌های همه استان‌های ما هم با کمبود آب روبرو هستند و آب موردنیاز برای تمرین را نداریم نیاز است اردوهای خارج از کشور داشته باشیم اما متاسفانه چون به لحاظ مالی حمایت نمی‌شویم مجبور هستیم با همین آبی که در اختیار داریم تمرین کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ ارگانی به ما کمک نمی‌کند و همه چیز به دوش سرمربی‌های تیم‌ها افتاده است و خودمان باید دنبال حامی مالی بگردیم، گفت: وزارت ورزش و جوانان باید به فدراسیون کمک کند تا فدراسیون هم به ما کمک کند این در حالی است که در شرایط حاضر وزارت ورزش و جوانان به لحاظ مالی هیچ نگاهی به رشته ما ندارد.

سرمربی تیم ملی قایقرانی اسلالوم ادامه داد: ما پنج ورزشکار آسیاسی داریم که عنوان‌دار آسیاسی هستند و هر کدام از آنها حداقل چهار یا پنج مدال آسیاسی دارند که می‌توانند این مدال‌ها را در آسیا تکرار کنند اما هدف و نگاه ما کسب سهمیه المپیک است که 2 فروردین 99 برای کسب سهمیه به مسابقات آسیایی تایلند می‌رویم.

 شیرمحمدی با بیان اینکه هدف اصلی ما المپیک 2020 است که اگر حامی پیدا کنیم صد در صد موفق می شویم، گفت: از 6 مرحله اردو، سه مرحله را در یاسوج برگزار کردیم که هم از نظر ارتفاع و هم از نظر امکانات شرایط بهتری برای ما در این شهر مهیا بود.

وی عنوان کرد: ورزشکاران استان کهگیلویه و بویراحمد هم پتانسیل و استعدادهای خوبی دارند که چند نفر از آنها را برای اضافه کردن به تیم شناسایی کردیم.

سعیدی: فدراسیون قایقرانی نیازمند حمایت مالی است/ 10 ماه از سال در اردو هستیم و فشار بالایی را تحمل می‌کنیمقایقرانی ماراتن قهرمانی آسیا| ایران نایب قهرمان شدقایقرانی ماراتن قهرمانی آسیا| کسب دومین مدال طلا برای صادق زمانی

رئیس هیئت قایقرانی کهگیلویه و بویراحمد هم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه سه سال است که قایقرانی را در استان راه‌اندازی کرده‌ایم، گفت: با توجه به آمایش سرزمنیی، رشته اسلالوم را به عنوان یکی از بهترین رشته‌هایی که ورزشکاران قایقرانی این استان می توانند در آن موفق شوند و شانس رشد و پیشرفت و مدال آوری دارند، انتخاب کردیم که علت آن وجود زیرساخت‌های اصلی مانند رودخانه، دریاچه و غیره در این استان است.

احمد گنجی با اشاره به اینکه اردوهای تیم ملی در بخش خواهران و برادران برای چندمین بار است که در یاسوج برگزار می‌شود، افزود: دریاچه پارک مهرورزی یاسوج از 21 تا 24 آبان میزبان مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی زیر 16 سال رشته اسلالوم است.

کاپیتان تیم ملی قایقرانی اسلالوم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه پنج سال است که عضو تیم ملی قایقرانی اسلالوم کشور بوده و چندین مدال آسیاسی دارد، گفت: رشته ما در آب‌های خروشان انجام می‌شود و مشکلی که ما داریم این است که متاسفانه در کشور رودخانه مصنوعی نداریم که بتوانیم به راحتی و با امنیت این ورزش را انجام دهیم و سطح پیشرفت‌مان را بالا ببریم.

نبود امکانات برای ورزشکاران رشته قایقرانی اسلالوم

امیر رضانژاد افزود: سایر کشور ها کاملا به پیست‌های مصنوعی مجهز هستند اما ما مجبور هستیم همه تمرینات‌مان را در آب‌های خروشان انجام دهیم که به جهت خطراتی که دارد ورزشکاران ما دچار آسیب‌های از طریق سنگ‌های طبیعی می شوند و وسایل ما هم خیلی زود از بین می‌روند.

وی با بیان اینکه سال‌های زیادی است که ما قایق‌های خود را عوض نکرده‌ام و آنقدر با آنها تمرین کرده‌ایم که به وزنشان اضافه شده است، در رابطه با میزان دستمزد ورزشکاران رشته قایقرانی هم گفت: در مدت پنج سالی که در تیم ملی قایقرانی عضویت دارم از فدراسیون حتی یک ریال هم به عنوان حقوق نگرفته‌ام و هر چه بوده جایزه‌هایی بوده که در مسابقات به ما می‌دادند.

کاپیتان تیم ملی قایقرانی اسلالوم ابراز کرد: با این شرایط برای ورزشکار سخت است که بیرون از اردو کار کند و درس بخواند و در اردو بخواهد ورزش کند و در این شرایط خیلی از ورزشکاران با پتانسیل ما به جایی رسیدند که ورزش را رها کرده و رفته‌اند.

رضانژاد عنوان کرد: الان در شرایطی نیستیم که ورزشکار بتواند تجهیزات لازم را برای چنین رشته‌ای تأمین کند نه تنها از حمایت‌های لازم در اردوها بی بهره‌ایم بلکه از حمایتی که باید خود ورزشکار را شخصا انجام دهند هم بی‌بهره هستیم و این موضوع ما را خیلی اذیت می‌کند.

وی بیان کرد: بارها بسیاری از ورزشکاران ما خواسته‌اند این رشته را رها کنند و بروند اما چیزی که ما را نگه داشته است عشق و علاقه است.

جعفری عضو هیئت رئیسه هیئت قایقرانی کهگیلویه و بویراحمد هم در این بازدید گفت: از شرکت‌ها و برندهایی که در استان و خارج از استان هستند درخواست داریم از تیم قایقرانی حمایت کنند و مسابقات پیش رو می‌تواند فرصت مناسبی برای تبلیغات آنها باشد.

انتهای پیام/543/ش

R41452/P/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۳۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی در ۳ حوزه ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، رباتیک، فناوری و نوآوری برگزار می‌شود.

ورزش‌‎های دیجیتال و فیجیتال در ۳ سطح /دانشگاهی، استانی و ملی

۱- دیجیتال «فیفا ۲۰۲۴، E-football»،

۲- فیجیتال «مینی فوتبال فیجیتال، مینی بسکتبال فیجیتال»

۳- حرکتی «kinect» «دوچرخه سواری، تنیس، تنیس روی میز، رزمی»

ورزش‌های رباتیک در ۲ سطح / استانی، ملی/

۱- مسابقات ربات‌های واقعی «مسابقه خودرو‌های خودران، مسابقه فوتبال اندازه کوچک، مسابقه دوی ربات‌های انسان نما»

۲- مسابقات شبیه سازی «مسابقه شبیه سازی فوتبال ۳ بعدی، مسابقه شبیه سازی خودرو‌های خودران»

۳- مسابقات لیگ نوآوری و خلاقیت «طراحی و ساخت ربات‌های صخره نورد، شناگرو ایده‌های آزاد»

فناوری و نوآوری در ورزش

۱- تحلیل‌های عملکردی در سطح ملی «تحلیل داوری صحنه‌های ورزشی، پیش‌بینی درصد مالکیت توپ در مسابقه، تحلیل بیومکانیکی و آسیب شناسی فعالیت ورزشی»

۲- طراحی و برنامه‌نویسی در دو سطح استانی و ملی «طراحی اپلیکیشن ورزشی، طراحی صنعتی محصول ورزش، شبیه سازی الکترونیکی ابزار ارزیابی در ورزش»

گفتنی است؛ ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی با امکان ثبت‌نام کلیه دانشجویان از تمام رشته‌ها و دانشگاه‌های سراسر کشور از ۲۷ فروردین ماه آغاز شده است و تا ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس Setav.ir/stso نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقدیر وزیر ورزش از مهدی الفتی بعد از کسب سهمیه المپیک
  • تجلیل وزیر ورزش از ژیمناست المپین ایران
  • قول باشگاه فولاد ‌خوزستان برای تشکیل تیم قایقرانی
  • هاشمی: کسب سهمیه توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • ببینید | اولین واکنش وزارت ورزش به تغییر نام باشگاه استقلال
  • معرفی شهید سرسنگی به عنوان شهید شاخص استان یزد
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد