Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:55:10 GMT

برخی برای دل مردم، وعده کاهش قیمت خودرو می دهند

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۴۳۴۹

برخی برای دل مردم، وعده کاهش قیمت خودرو می دهند

ایسنا/اصفهان رئیس انجمن قطعه‌سازان استان اصفهان گفت: متأسفانه امروز خودروسازان شرایط مناسبی ندارند، چراکه ناچارند قیمت‌ها را به‌صورت دستوری پایین نگه دارند که این مسئله نه تنها صنعت خودرو بلکه صنعت قطعه‌سازی را دچار چالش کرده است.

ابراهیم احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص کسری قطعات خودرو در بازار، اظهار کرد: در تمام قطعات خودرو کسری وجود ندارد و تنها در قطعات هایتک و یا قطعاتی که بر روی آنها سرمایه‌گذاری اندکی شده، دچار کمبود هستیم و متأسفانه در واردات و انتقال پول این قطعات مشکلاتی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیشترین کمبود قطعه خودروها را مربوط به قطعات الکترونیک دانست و گفت: قطعاتی که از خارج وارد می‌شوند، عموماً هایتک هستند، همچنین خودروهای جدید با امکانات پیچیده خود، نیازمند سرمایه‌گذاری سنگینی هستند که سرمایه‌گذاری در داخل کشور بر روی آنها به صرفه نیست و باید در زنجیره تولید قطعات آنها را وارد کنیم.

رئیس انجمن قطعه‌سازان استان اصفهان با بیان اینکه پیش‌تر به دلیل پایین بودن نرخ دلار کسی بر روی قطعات خودرو سرمایه‌گذاری نکرده بود، افزود: اگر از ابتدا نوسانات نرخ ارز متعادل بود سرمایه‌گذاری بر روی این قطعات نیز انجام می‌شد و درصورتی‌که نرخ ارز در همین محدوده ثابت نگه داشته شود تا چهار سال آینده سرمایه‌گذاری‌های مربوط به قطعات خودرو به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

احمدی همچنین در خصوص بدهی شرکت‌های خودروسازی به قطعه سازان نیز گفت: متأسفانه امروز خودروسازان شرایط مناسبی ندارند، چراکه ناچارند قیمت‌ها را به‌صورت دستوری پایین نگه دارند که این مسئله نه تنها صنعت خودرو بلکه صنعت قطعه‌سازی را دچار چالش کرده است.

وی در مورد توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ تا پایان امسال، گفت: قرار است ایران‌خودرو محصولاتی همچون پارس، سمند، و انواع پژو ۲۰۶ را جایگزین پژو ۴۰۵ کند و همچنین سایپا، خودرو تیبا را جایگزین پراید کند، البته این اجرای این طرح با مشکلاتی همراه است، اما با برنامه‌ریزی‌ها و درصورتی‌که قیمت خودرو دستوری نباشد و مطابق قیمت تمام‌شده به بازار عرضه شود، انجام‌شدنی است.

رئیس انجمن قطعه سازان استان اصفهان همچنین در خصوص کاهش قیمت خودرو براساس گفته مدیرعامل ایدرو، اظهار کرد: افرادی که پیرامون کاهش قیمت خودرو صحبت می‌کند، به دنبال به دست آوردن دل مردم هستند، چراکه اکنون بسیاری از خودروها با زیان فروخته می‌شوند، در حالی که خودرو باید براساس قیمت تمام‌شده و یا حتی سود بیشتر به فروش برسد تا با سرمایه‌گذاری مناسب صنعت خودرو در آینده دچار مشکل نشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خودرو قيمت خودرو قطعه سازان بازار خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۴۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد

حمید مطهری مدیرکل استاندارد استان یزد در جمع کارشناسان دوایر حقوقی و اجرای استاندارد گفت: در راستای اجرای برنامه ابلاغی بازرسی از بازار توزیع و فروش قطعات خودرو از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، کارشناسان این اداره کل با همراهی اداره امور حقوقی از مراکز عرضه وفروش قطعات خودرو در سطح استان یزد بازدید و بازرسی کردند.

افزود: این ۳ واحدمذکور به تمرکز، توزیع و فروش عمده قطعات خودرو مغایر با قوانین و مقررات استاندارد مبادرت کرده، که انواع سیبک، چراغ، لنت ترمز و آیینه از جمله این قطعات با برندهای، شیدکو، کوژ، سی پارت، موج، ژیکو، اوژن موتورو آساپارت هستند که این اقلام پس از توقیف در محل، به مراجع قانونی معرفی شده اند. 

وی تصریح کرد: نشانه گذاری و علامت استاندارد بر روی لوازم یدکی خودرو و بسته بندی آنها الزامی است. ضمن این که درج کدرهگیری استاندارد و آدرس واحد تولیدی نیز بر روی بسته بندی لوازم یدکی به منظور بررسی اصالت و صحت سنجی نشان استاندارد اجباری است.

مطهری ادامه داد: همشهریان عزیز می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی زیر نشان ملی استاندارد ایران به شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ پس از گذشت چند ثانیه، از اصالت نشان استاندارد درج شده بر روی محصول و یا بسته بندی مربوطه اطمینان حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • حریق انبار قطعات خودرو در کرج
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • لوازم یدکی رنو
  • بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد
  • دستگیری سارق محتویات خودرو در خرم آباد
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ تداوم کاهش قیمت خودرو در بازار
  • ◄ لوازم یدکی ماکسیما اصل را از کجا تهیه کنیم؟
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی