Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در ورزشگاه تختی شهر رفسنجان گفت: میهمان مردم عزیز استان کرمان و شهرستان انقلابی رفسنجان برای دولت دوازدهم یک افتخار است و من بسیار خوشحالم که در این ایام میلاد با سعادت پیامبر عظیم الشأن اسلام و امام صادق علیه السلام توانستم شما مردم عزیز و قهرمان رفسنجان را زیارت کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همیشه مردم رفسنجان مردمی فعال و پرتلاش و سختکوش متدین و انقلابی بودند. من اگر بخواهم اولین خاطره ام را از مردم رفسنجان بگویند مربوط به سال ۱۳۴۰ هست بعد از فوت مرحوم آیت الله العظمی بروجردی در فروردین ۱۳۴۰ دسته‌جات مختلفی از سراسر ایران به قم آمدند.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از فارس و ایسنا بخوانید؛

* { با بیان خاطره ای از مردم شهر کرمان}: بعد از فوت مرحوم آیت الله بروجردی در سال ۱۳۴۰ دسته جات مختلفی به قم آمدند؛ آن جمعیتی که نظم و شعارشان خیلی گل کرد جمع مردم رفسنجان بود. من از آن تاریخ با این مردم پر تلاش آشنا شدم. بعد از سال ۱۳۵۳ تا پیروزی انقلاب همواره جوانان پرشور و مردم عاشق به راه نهضت اسلامی و امام(ره) را در این شهرستان در زمان سخنرانی هایی که داشتم دیدم.

* دو افتخار این استان شهید دکتر باهنر و مرحوم آیت الله هاشمی بودند. من قبل از انقلاب آیت الله هاشمی را می‌شناختم و بعد از انقلاب هم به طور پیوسته با ایشان همکاری داشتم. در طول مدت همکاری ایثارگری و فداکاری خوشفکری مجاهدت سیاستمداری این هنر و واقع‌بینی او برای همه مردم ایران و مردم منطقه و سراسر جهان (مشهود بود). آقای هاشمی رفسنجانی فخری برای این سرزمین است.

* مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که روشنفکری دینی بود؛ آیت الله شهید بهشتی و آیت الله شهید مطهری عالمان روشنفکران بودند. آن زمانی که در حوزه علمیه قم نوشتن مسئله خوبی نبود آیت الله هاشمی رفسنجانی مجله مکتب تشیع را نوشتند. مرحوم هاشمی رفسنجانی از پیشتازان انقلاب اسلامی بود.

* هفته ای یک شب در محضر شهید بهشتی ، مقام معظم رهبری و آیت الله هاشمی سه شنبه شب ها جلساتی داشتیم و در رابطه با مسائل کشور صحبت می کردیم. وقتی مجلس شورای اسلامی تشکیل شد، نظر قاطع این بود که مقام معظم رهبری رئیس مجلس شوند. خود آقا نظرشان این بود و استدلال کردند آقای هاشمی رئیس مجلس شوند، ایشان ۹ سال این مجلس را اداره کرد. 

*  آیت الله هاشمی یک مدیر بزرگ بود، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی یک درس مهمی را در مسیر سیاسی کشور به همه یاد داد و آن میانه روی و اعتدال بود. در جامعه ما افکار و سلیقه های مختلف وجود دارد، این طور نیست که همه مثل هم بیاندیشیم.

*در اینکه چه راهی را انتخاب کنیم و کدام راه ما را به مقصد می رساند اختلاف نظر هست. در یک جمعیت هشتاد و خرده ای میلیونی  اختلاف نظر وجود دارد. در این میان تندروها ما را با مشکل رو به رو می‌کنند. آن راه میانه ای که قرآن به ما دستور می دهد این است که  ما شما را امت میانه رو قرار داده ایم. اعتدال‌گرایی معتدل بودن در عین اهمیت به آرمان ها باید در نظر گرفته شود.

* ما با ۶ کشور برای مصالح جامعه مذاکره کردیم. این وسط آمریکا از توافق خارج شد. ما می توانستیم چند کار انجام دهیم. عده ای می گفتند شما بلافاصله از توافق خارج شوید و عده ای هم می گفتند در هرشرایطی در این توافق بمانید.

*مردم ایران! بدانید با ادامه برجام سال آینده ما به یک هدف بسیار بزرگ سیاسی و امنیتی سیاسی دست پیدا می‌کنیم. سالها خرید سلاح از طرف ایران طبق قطعنامه سازمان ملل ممنوع است. طبق این توافق سال آینده اگر این این برجام را نگه داریم تحریم تسلیحاتی ایران برداشته خواهد شد.

*  امروز می‌توانیم از توافق خارج شویم اما قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران باز می‌گردد، منافع ما در ماندن در برجام است  ما برجام را حفظ می‌کنیم اما در عین حال پله پله تعهدات خود را کاهش می دهیم نمی‌شود ما 100 درصد تعهدات خود را اجرا کنیم ولی طرف مقابل آن را اجرا  نکند.

* امروز شرایط ما در توان هسته‌ای نسبت به هر زمانی بهتر است، ما در این سال‌ها تحقیقات خود را ادامه دادیم و تعداد سانتریفیوژهای کشور از 5 نوع به 15 نوع رسیده است. ما توافق را حفظ می‌کنیم و حقوق مردم را پاس داشته و تسلیم فشار دشمن نمی‌شویم این مسیر یک مسیر تعامل است.

* ما دست روی دست نگذاشتیم و چشم امیدمان به بیرون از مرزها نیست امید ما اول به خداوند و بعد  دست پر برکت و پر توان ملت ایران است.

* {با اشاره به این که در سفر به کرمان 14 هزار طرح و پروژه افتتاح می‌شود}: با تصمیمات گرفته شده آب آشامیدنی و صنعتی استان یزد  و کرمان برای 30 سال آینده از خلیج فارس تا دریای عمان تامین می‌شود. سال آینده اولین قسمت آب به کرمان ویزد وارد می‌شود. و وقتی آب صنعت تامین شود، آبی که تاکنون در صنعت مصرف می‌شده در سایر بخش‌ها استفاده می‌شود از این آب برای طرح‌های گلخانه ای هم می‌شود استفاده کرد.

* ما به یک پارک علم و فناوری برای تامین اشتغال جوانان تحصیل کرده دانشگاهی نیازمندیم زیرا برای  تامین اشتغال برای مردم عادی به طور نسبی حرکت خوبی شروع شده اما برای تحصیل کردگان دانشگاهی باید اقدام داشته باشیم. زمین مناسب برای پارک علم و فناوری آماده است و می‌توان کار ساختمانی را بلافاصله شروع کرد تا شرکت‌های دانش بنیان را یکجا جمع کنیم.

۲۷۲۱۵

کد خبر 1319831

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی اکبر هاشمی رفسنجانی آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب مجلس شورای اسلامی حسن روحانی ایالات متحده آمریکا تیم ملی فوتبال ایران دونالد ترامپ قوه قضاییه مجلس شورای اسلامی استان یزد باشگاه استقلال زلزله فساد اقتصادی مبارزه با مفاسد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۴۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام

آفتاب‌‌نیوز :

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه پیشین ایران در سلسله نشست‌های چهلمین سال تاسیس انتشارات اطلاعات و در نشست اول آن با عنوان «ژئوپلیتیک خلیج‌فارس» به سخنرانی پرداخت که مهمترین اظهارات او به نقل از جماران به شرح زیر است:

دنیا گرفتار چالش شناختی است.

خطا‌هایی که بعضا صورت می‌گیرد به دلیل شناخت و ادراک نادرست است.

دوستان ما در جنوب خلیج فارس ادراک خود را اصلاح می‌کنند و ما در اصلاح این ادراک تا حدودی عقب هستیم.

هنوز این تفکر غلط خرید امنیت در این کشور‌های عربی وجود دارد البته ان‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توانند با وابستگی به یک قطب برای خود امنیت تامین کنند.

کویت قبل از اینکه به کشتی‌های خود پرچم امریکا بزنند پرچم شوروی را نصب کرده بودند

این کشور‌ها این مشکل ادراکی را کماکان دارند که باید امنیت را خرید و نخستین آن‌ها صدام بود. آن‌ها تلاش کردند امنیت را با کمک صدام بخرند. 

یکی از رهبران کشور‌های حاشیه خلیج فارس شخصا به آقای روحانی گفتند که ما ۷۵ میلیارد دلار به صدام پرداخت کردیم. 

زمانی که ایران قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفت و طارق عزیز گفت تا مذاکره صورت نگیرد، آتش بس صورت نمی‌گیرد، دبیرکل وقت سازمان ملل به وزیرخارجه وقت دولت ریگان زنگ زد و او به دبیرکل جواب داد که ما در مهرماه که به نیویورک بیاییم با شما در این باره گفتگو خواهیم کرد. می‌دانید که تاریخ را نمی‌توان فراموش کرد. وقتی این شرایط پیش امد دبیرکل به پادشاه وقت سعودی زنگ زد و ملک فهد در تماس با صدام، او را به پذیرش آتش بس متقاعد کرد. پادشاه وقت به صدام می‌گوید: «غرور ایرانی را زیر پا نگذار.» عربستان در ان زمان این فهم را داشت که نمی‌تواند کاملا به صدام اعتماد و تکیه کند، اما در عمل متفاوت هم عمل می‌کرد. 

وقتی سیاست خرید امنیت از عراق شکست خورد، این کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس برای خرید امنیت به سراغ شوروی و امریکا رفتند. 

همین کشور‌ها امروز برای خرید امنیت به سراغ اسراییل رفتند و متوجه نیستند که اسراییل در تاریخ خود از هیچکس حمایت نکرده و حتی به امریکایی‌ها در مذاکرات آزادی گروگان‌ها لگد زده اند. اسراییل در تاریخ تقلبی خود به هیچکس رحم نکرد. این اشتباه شناختی کنار نرفته است.

زمانی که آرامکو را تیر غیب زد، سعودی‌ها انتظار حمایت از آمریکا داشتند و حالا هم به دنبال خرید امنیت از اسراییل هستند

اشتباه ادراکی دوم ما و اعراب این است که فکر می‌کنیم امریکا به دنبال گسترش حضور خود در منطقه است، اما امریکا به انتقال حضور و نفوذ به خارج از این منطقه است. 

امریکا دیگر قدر قدرت نیست. ما قدرت بزرگ داریم، اما هژمون نداریم. در جهان امروز دیگر قطب نخواهیم داشت، اما یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود. اعراب منطقه و اسراییل به همین دلیل با برجام مخالف بودند که نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند. 

امریکا در حال برون سپاری تامین امنیت به اسراییل است و کشور‌های عربی منطقه که به دنبال عادی سازی رابطه با اسراییل هستند باید بدانند که دیر یا زود قربانی تامین منافع اسراییل خواهند شد

اشتباه ادراکی سوم که به ما هم بازمی گردد این است که اگر با چیزی مخالفت کردیم و، چون خود را مرکز مشروعیت عالم می‌دانیم اگر به چیزی مشروعیت ندهیم جنبه اجرایی و عملیاتی پیدا نمی‌کند. در کاسپین این اشتباه را مرتکب شدیم و در مذاکرات شرکت نکردیم و بستر دریا را در غیاب ما تقسیم کردند. 

عدم حضور به معنای عدم شکل گیری از ترتیبات امنیتی خلیج فارس نیست بلکه به معنای عدم تامین منافع شما است. مگر جلوی طالبان را توانستیم بگیریم؟ خیر؛ از روند مذاکره حذف شدیم. همین قاعده درباره مسیر‌های مواصلاتی هم هست که از این مسیر‌ها دور ماندیم و بعضا حذف هم شدیم. 

در دنیای کنونی هم امریکا نمی‌تواند با وتو در شورای امنیت، مانع از قدرت مقاومت مردم غزه شود. جنگ اسراییل با مردم غزه هفت ماه است که ادامه پیدا کرده، اما جنگ اسراییل با کشور‌های عربی شش روزه تغییر کرده است. آمریکا نمی‌تواند تصمیم گیری‌ها را وتو کند و این را دنیا و مردم و افکار عمومی این را ثابت کرده اند.

دو مبنای بازدارندگی، نصر خدا و قدرت مردم هستند. 

مهم‌ترین کاری که می‌توانستیم پس از جنگ غزه بکنیم این بود که پیشنهاد توافق منع تجاوز به کشور‌های منطقه داده و کنش ایران هراسی را نابود کنیم

تصویر ترسناک ساختن از ایران، هدف اسراییل است و ما هم نباید در این تله بیفتیم. 

این اشتباه ادراکی ما که خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد اشتباه است. تصور نکنیم اگر fatf را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم و با تبعات ان روبه رو نمی‌شویم

دنیای امروز هرروز در حال تغییر است و ما هم هرروز باید فکر خود را نو کرده و تفکر جهان دو قطبی را کنار بگذاریم و واقعیت‌ها را ببینیم

بسیاری از انگاره‌های ما درباره نظم جهانی و حتی مردم خودمان غلط است

همسایه‌ها برای ما فرصت هستند. 

مردم برای ما فرصت هستند نه تهدید. به فرصت، امکان بالندگی بدهیم

منبع: سایت انتخاب

دیگر خبرها

  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • مادر روحانی شهید «حبیب الله رضایی» آسمانی شد
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • آسمانی شدن مادر روحانی شهید حبیب الله رضایی در رودسر
  • اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند/ گروسی به ایران می‌آید
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش