Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جمع مردم رفسنجان با بیان خاطره‌ای از مردم این شهر اظهار کرد: بعد از فوت مرحوم عظمی بروجردی در سال ۱۳۴۰ دسته جات مختلفی به قم آمدند؛ آن جمعیتی که نظم و شعارشان خیلی گل کرد جمع مردم رفسنجان بود. من از آن تاریخ با این مردم پر تلاش آشنا شدم. بعد از سال ۱۳۵۳ تا پیروزی انقلاب همواره جوانان پرشور و مردم عاشق به راه نهضت اسلامی و امام (ره) را در این شهرستان در زمان سخنرانی‌هایی که داشتم دیدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شهید دکتر باهنر و مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دو چهره شاخص این شهر هستند. چهره‌هایی سرآمد بودند، قبل از انقلاب آیت‌الله هاشمی را می‌شناختم و بعد از انقلاب در نهاد‌های مختلف از مجلس و مجمع تا شورای امنیت ملی با ایشان بودم و در طول این مدت سیاست مداری، واقع بینی و خوشبینی این مرد برای همه مردم ایران، مردم منطقه و سراسر جهان را دیدم. همه مردم ایران، منطقه و جهان این چهره خدوم را می‌شناسند.

رئیس جمهور گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی یک روشنفکر دینی بود. عالم روشنفکر یک گام پیش‌تر شرایط جامعه را می‌بیند. آیت الله شهید بهشتی و آیت الله شهید مطهری یک عالم روشنفکر بودند. روشنفکران عالمانی هستند که پیش رو را می‌بینند. فقط زمان حال را نمی‌بینند. آن زمان که در حوزه علمیه قم نوشتن مقاله و مجله علامت مثبتی نبود آیت الله هاشمی رفسنجانی مجله تشیع را در دهه ۳۰ بنیان گذاری کردند. به قلم شهید آیت الله بهشتی در این مجله نوشته‌هایی هست.

روحانی سپس گفت: هفته‌ای یک شب در محضر شهید بهشتی، مقام معظم رهبری و آیت الله هاشمی سه شنبه شب‌ها جلساتی داشتیم و در رابطه با مسائل کشور صحبت می‌کردیم. وقتی مجلس شورای اسلامی تشکیل شد، نظر قاطع این بود که مقام معظم رهبری رئیس مجلس شوند. خود آقا نظرشان این بود و استدلال کردند آقای هاشمی رئیس مجلس شوند، ایشان نه سال این مجلس را اداره کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه آیت الله هاشمی یک مدیر بزرگ بود، گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی یک درس مهمی را در مسیر سیاسی کشور به همه یاد داد و آن میانه روی و اعتدال بود. در جامعه ما افکار و سلیقه‌های مختلف وجود دارد، این طور نیست که همه مثل هم بیاندیشیم. در اینکه چه راهی را انتخاب کنیم و کدام راه ما را به مقصد می‌رساند اختلاف نظر هست. در یک جمعیت هشتاد و خرده‌ای میلیونی اختلاف نظر وجود دارد. در این میان تندرو‌ها ما را با مشکل رو به رو می‌کنند. آن راه میانه‌ای که قرآن به ما دستور می‌دهد این است که ما شما را امت میانه رو قرار داده ایم. اعتدال‌گرایی معتدل بودن در عین اهمیت به آرمان‌ها باید در نظر گرفته شود.

روحانی با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: در این شرایط عده‌ای گفتند شما هم بلافاصله از برجام خارج شوید عده‌ای گفتند در هر شرایطی در توافق بمانید و عده‌ای هم گفتند راه بینابین انتخاب کنید که ما همین راه بینابین را انتخاب کردیم. ما با ادامه برجام سال آینده به یک هدف بسیار بزرگ سیاسی، امنیتی ودفاعی می‌رسیم. سال‌هاست خرید سلاح از طرف ایران طبق قطعنامه سازمان ملل ممنوع است و ما نمی‌توانیم سلاح خود را بفروشیم، اما اگر برجام را نگه داریم سال آینده تحریم تسلیحاتی ایران برداشته می‌شود و ما می‌توانیم به راحتی هم سلاح بخریم و هم بفروشیم.

وی ادامه داد: امروز می‌توانیم از توافق خارج شویم، اما قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران باز می‌گردد، منافع ما در ماندن در برجام است ما برجام را حفظ می‌کنیم، اما در عین حال پله پله تعهدات خود را کاهش می‌دهیم نمی‌شود ما ۱۰۰ درصد تعهدات خود را اجرا کنیم، ولی طرف مقابل آن را اجرا نکند.

وی با بیان این که امروز شرایط ما در توان هسته‌ای نسبت به هر زمانی بهتر است گفت: ما در این سال‌ها تحقیقات خود را ادامه دادیم و تعداد سانتریفیوژ‌های کشور از ۵ نوع به ۱۵ نوع رسیده است. ما توافق را حفظ می‌کنیم و حقوق مردم را پاس داشته و تسلیم فشار دشمن نمی‌شویم این مسیر یک مسیر تعامل است.

روحانی تاکید کرد: ما دست روی دست نگذاشتیم و چشم امیدمان به بیرون از مرز‌ها نیست امید ما اول به خداوند و بعد دست پر برکت و پر توان ملت ایران است.

وی با اشاره به این که در سفر به کرمان ۱۴ هزار طرح و پروژه افتتاح می‌شود تصریح کرد: با تصمیمات گرفته شده آب آشامیدنی و صنعتی استان یزد و کرمان برای ۳۰ سال آینده از خلیج فارس تا دریای عمان تامین می‌شود. سال آینده اولین قسمت آب به کرمان ویزد وارد می‌شود؛ و وقتی آب صنعت تامین شود، آبی که تاکنون در صنعت مصرف می‌شده در سایر بخش‌ها استفاده می‌شود از این آب برای طرح‌های گلخانه‌ای هم می‌شود استفاده کرد.

روحانی گفت: ما به یک پارک علم و فناوری برای تامین اشتغال جوانان تحصیل کرده دانشگاهی نیازمندیم، زیرا برای تامین اشتغال برای مردم عادی به طور نسبی حرکت خوبی شروع شده، اما برای تحصیل کردگان دانشگاهی باید اقدام داشته باشیم. زمین مناسب برای پارک علم و فناوری آماده است و می‌توان کار ساختمانی را بلافاصله شروع کرد تا شرکت‌های دانش بنیان را یکجا جمع کنیم.

ادامه دارد...

خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 حسن روحانی ریاست مجلس روحانی در رفسنجان سفر استانی حسن روحانی آیت الله هاشمی برجام خروج امریکا از برجام کاهش تعهدات برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۴۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟

به گزارش صدای ایران ، انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود تا تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده مشخص شود.

بنابر روایت باشگاه خبرنگاران جوان، در دور اول انتخابات مجلس در تهران چهره‌هایی که در لیست‌های شورای ائتلاف، شورای وحدت و ائتلاف امنا بودند توانستند به مجلس راه پیدا کنند از این رو رقابت بر سر جلوس بر کرسی ریاست مجلس از همان فردای اعلام نتایج انتخابات آغاز شده است.

حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس یازدهم در رده چهارم انتخابات مجلس در تهران گمانه‌زنی‌هایی را برای اینکه وی در مجلس دوازدهم کرسی ریاست را به رقبایش واگذار می‌کند شکل گرفته است، اما با وحدتی که بین شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی و جبهه پایداری شکل گرفته احتمال زیاد رقابتی بین این دو جریان وجود نداشته باشد، اما ائتلاف امنا که در خارج از این ائتلاف است جدی‌ترین رقیب قالیباف برای ریاست مجلس است.

سید محمود نبویان نفر اول انتخابات مجلس در تهران در کنار حمید رسایی، مرتضی آقاتهرانی، منوچهر متکی، مجتبی ذوالنوری و حمیدرضا حاجی‌بابایی ازجمله افرادی هستند که نام آنها در کنار نام قالیباف برای ریاست مجلس شنیده شده البته با توجه به ائتلاف شانا و پایداری به‌طور قطع باید یا قالیباف و یا آقاتهرانی نامزد ریاست قوه مقننه شوند.

البته با توجه به اینکه حدود ۱۵۰ منتخب مجلس دوازدهم (تا قبل از برگزاری دور دوم انتخابات مجلس) از لیست شورای ائتلاف هستد به نظر می‌رسد گزینه اصلی برای ریاست مجلس همان رئیس مجلس یازدهم یعنی محمدباقر قالیباف باشد.

با توجه به اینکه ائتلاف امنا برای ریاست مجلس رقابت نزدیکی با شورای ائتلاف دارد این احتمال وجود دارد ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس یکدست نشود و از جریان‌های مختلف در آن حضور داشته باشند.

تصمیمات باید در درون مجلس گرفته شود

مجتبی یوسفی عضو هیئت‌رئیسه مجلس یازدهم درباره ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم گفت: الان زود است و نباید برای ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس آینده عجله کرد.

وی اظهار کرد: هر قوه‌ای یکسری مزایا و معایبی دارد و برای اینکه معایبمان را کم کنیم باید ساختار تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و مسئولیت‌ها با همراهی نمایندگان مجلس صورت گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: تضارب آرا اشکال ندارد و نظرات و جریان‌های مختلف باعث رشد، چالش و پخته‌تر شدن غنای بحث‌ها می‌شود، اما اینکه به تفرقه و چنددستگی برسد نه به نفع نظام و نه به نفع کشور است.

یوسفی ادامه داد: اینکه انتقاد به تخریب و دودستگی برسد و هم در مجلس فعلی و هم در مجلس آینده تصمیم‌هایی که باید بین نمایندگان گرفته شود، از بیرون گرفته شود قطع‌به‌یقین باعث ضرر قوه مقننه می‌شود و اقتدار مجلس کاهش پیدا می‌کند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس یازدهم گفت: درباره ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس بعد نمی‌توان پیشداوری کرد، اما نظرم این است که باید کار مجلس به نمایندگان سپرده شود.

با توجه به اینکه مجلس جایی است که همه دیدگاه‌ها و تفکرات باید در آن باشند جریان‌های سیاسی نباید از تضارب آرا برای اداره مجلس خود را محروم کنند.

دعوا بر سر صندلی را دوست ندارم

روح‌الله متفکرآزاد عضو هیئت‌رئیسه مجلس یازدهم گفت: معتقدم مجلس جایی است که همه باید باشند و در آن حرف بزنند.

وی اظهار کرد: می‌توان در یک جامعه متکثر با دیدگاه‌ها و سلیقه‌های مختلف بدون دعوا، جنگ، هتاکی، پرده‌دری با سلم و صفا و وحدت زندگی کرد و اهداف را پیش برد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس بیان کرد: اینکه هرکسی بتواند حرف خود را بزند به رشد و پیشرفت کشور کمک می‌کند لذا امیدوارم مجلس بعدی مجلسی باشد که هر دیدگاهی امکان بیان نظرش را داشته باشد و جمع‌بندی آن بشود تلخ نکردن ذائقه مردم و نشان دادن اینکه همه تلاش ما برای رفع مشکلات کشور است و دعواهایمان هم این باشد که چگونه می‌توان مشکلات کشور را حل کرد نه اینکه من کدام سمت بنشینم، چون من دعوا بر سر صندلی را خیلی دوست ندارم.

برای تشکیل مجلس دوازدهم باید تا هفت خرداد صبر کرد تا هیئت‌رئیسه سنی مجلس انتخابات هیئت‌رئیسه را برگزار کند البته به‌غیر از رقابت بر سر ریاست مجلس آینده، رقابت برای حضور در ترکیب هیئت‌رئیسه بین نمایندگان هم داغ خواهد بود.

دیگر خبرها

  • پس لرزه ادعای نماینده تندرو مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /روابط با کشور همسایه به مشکل می خورد؟
  • تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس به جریان پایداری و امام صادقی‌ها
  • بازی جدید قالیباف برای حفظ صندلی ریاست؛ تندرو‌ها شمشیر را از رو بسته‌اند
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • ذکی زاده: امنا مخالف دیکته شدن ریاست مجلس از سوی جریانات بیرونی است/ همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند
  • ببینید | پاسخ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد ثروت افسانه‌ای
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟
  • دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»