Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-07@04:05:19 GMT

حواشی لاشه‌سوزی در دانشگاه تهران

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۵۰۸۲

حواشی لاشه‌سوزی در دانشگاه تهران

رویداد۲۴ علی زندی معاون درباره انتشار بوی نامطبوع در حوالی دانشگاه تهران گفت: دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در ضلع شرقی دانشگاه تهران دارای واحد لاشه‌سوز است و امعاء و احشاء دام‌ها را که می‌خواهند امحاء کنند از طریق این لاشه‌سوز از بین می‌برند.

وی ادامه داد: این اتفاق سابقه طولانی دارد و تا جایی که ما بررسی کردیم مجوزی برای این کار از سازمان محیط‌زیست دریافت نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر مجوز هم داشته باشد، در حال حاضر این واحد به عنوان یک واحد آلوده‌کننده است و مکلف به پایش و کنترل هستند تا آلودگی ایجاد نشود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته نیز این واحد با مشکلاتی مواجه بوده و اخطاریه‌هایی برای آن صادر شده است، مدتی مشکلات برطرف می‌شده و بوی نامطبوع متصاعد نمی‌شده و همسایه‌ها شکایتی نداشتند، اما دوباره اخیرا شکایاتی در این خصوص مطرح شده و نامه‌هایی به ما ارسال شده است.

زندی با بیان اینکه کارشناسان ما بررسی‌های لازم را انجام دادند، تصریح کرد: براساس نظرات کارشناسان این بوی نامطبوع در این محدوده تایید شده است و همچنان وجود دارد. ما نیز اخطاریه‌ای در این خصوص آماده و برای دانشگاه ارسال کردیم که به صورتی دستی به آن‌ها خواهد رسید.

وی ادامه داد: در اخطاریه تاکید شده است در اسرع وقت نسبت به رفع آلودگی اقدام کنند. این واحد براساس قانون مکلف است نسبت به رفع آلودگی اقدام کند و چنانچه تغییراتی در بازدید دوباره از این مرکز مشاهده نشود، باز هم براساس قانون موضوع را از طریق مرجع قضایی اقدام خواهیم کرد تا نسبت به رفع این مشکل اقدامات قضایی لازم صورت گیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه چنانچه توانایی جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع را ندارند، باید ادامه فعالیت این واحد متوقف شود، یادآور شد: لاشه‌سوزی نیز یک شیوه دفع پسماند است و اگر مشکلاتی مانند انتشار بوی نامطبوع نداشته باشند، قابل استفاده بوده و یکی از روش‌های دفع لاشه‌ها است. وقتی احتراق کامل نباشد موادی در فضا منتشر می‌شود که باعث آلودگی است و همین که بوی نامطبوع به مشام می‌رسد یعنی منبع آلودگی در هوا وجود دارد. منبع: ایلنا خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سازمان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۵۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 

ایسنا/آذربایجان غربی اهالی روستای شوراب، زیباشهر،گلشهر و مناطق اطراف تصفیه خانه فاضلاب خوی سال‌هاست نسبت به بوی نامطبوع این تصفیه خانه اعتراص دارند و بعدازظهر، ۱۶ اردیبهشت امروز اهالی مناطق اطراف تصفیه‌خانه فاضلاب در تجمعی اعتراضی خواستار حل مشکل به‌ وجود آمده شدند. 

علی از ساکنان روستای شوراب به ایسنا گفت: چندین سال است که این بوی بد زندگی ما را مختل کرده است و به‌خاطر استنشاق بوی بسیار بد و نامطبوع تصفیه خانه خوی حالمان بد می‌شود.

رضا از اهالی گلشهر خوی نیز که در این جمع اعتراضی حضور دارد با بیان اینکه نمی‌توانیم در خانه خودمان بخاطر این بوی نامطبوع نفس بکشیم، ادامه داد: نمی‌دانم چرا مسئولین شهر کاری نمی کنند و زندگی ما بخاطر این بوی ناخوشایند مختل شده است. 

جواد صاحب قطعه زمینی در منطقه گلشهر نیز با اظهار ناراحتی می‌گوید: به‌خاطر بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب خوی نمی‌توانم زمینم را بسازم و مستاجر هستم. این بوی بسیار بد و غیر قابل تحمل در همه فصل‌های سال وجود دارد و امان مردم را بریده است. 

رمضان یکی از دیگر اهالی اطراف تصفیه خانه فاضلاب اظهار کرد: چرا با وجودی که اعضای شورا و مسئولین می دانستند بوی بد و نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب خوی غیر قابل تحمل و غیرقابل حل است اقدام به تفکیک و واگذاری زمین‌های گلشهر کردند و سر مردم بیچاره کلاه رفت.

وی تصریح کرد: اکنون نمی‌توانیم بخاطر بوی بد فاضلاب نه در منطقه گلشهر خانه بسازیم و نه بفروشیم!

سلطان زاده، مدیر عامل آب و فاضلاب خوی در این‌خصوص به ایسنا گفت: این بوی نامطبوع مربوط به فصل‌های خاص سال است که بخاطر وزش بادهای غالب بیشتر می‌شود و در فصل‌های دیگر بوی کمتری وجود دارد.

به گزارش ایسنا؛ حال با توجه به اینکه بوی نامطبوع و بد چندین سال زندگی هزاران نفر از ساکنان این اطراف تصفیه‌خانه فاضلاب خوی را مختل کرده است. انتظار داریم مسئولین شهرستان به‌خصوص مدیریت شهری خوی اقدامات لازم را برای حل مشکل موجود، انجام دهند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید | اولین تصاویر از آتش‌سوزی در خیابان لاله‌زار تهران؛ کجا آتش گرفته است؟
  • تخریب کامل ۳۸۹ واحد مسکونی و تجاری در آتش‌سوزی شفت
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • تهران از ابتدای امسال چند روز هوای پاک داشته است؟
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • توضیحات روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق
  • زاکانی به حواشی قرارداد چینی واکنش نشان داد/ شکایت می‌کنیم
  • ببینید | واکنش جدید زاکانی به حواشی قرارداد چینی: شهردار تهران طلبکار شد!
  • واکنش زاکانی به حواشی قرارداد چینی: شکایت می‌کنیم