Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مولوی سید محمد حسینی صبح دوشنبه در نشست مشترک علما و نخبگان شیعه و اهل سنت خراسان جنوبی بیان کرد: قرآن در آیاتی شرط تقوا را برای رسیدن به وحدت حقیقی نهاده است.

وی ادامه داد: اگر مسلمانان تقوایی که پیامبر به آن اشاره کرده و قرآن به آن دستور داده را داشته باشند، هرگز دشمنان اسلام نمی توانند بین صفوف یکپارچه آن ها اختلاف ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مولوی حسینی با اشاره به حدیثی از اما جعفر صادق(ع) بیان کرد: حق تقوا این است که انسان در همه حال خدا را ناظر و حاضر بر اعمال خویش بگیرد.

وی با بیان اینکه در زمان تولد پیامبر (ص) عرب را جهل و تاریکی فرا گرفته بود و مردم جز طایفه پرستی و غارت کاری دیگر نداشتند، افزود: دشمن از سه راه اعم از استفاده از قدرت خودشان، محاصره اقتصادی و تفرقه افکنی بین مسلمانان به دنبال اهداف خود می رفتند.

مولوی حسینی با اشاره به برنامه های دشمن برای براندازی اسلام بیان کرد: دشمن برای رسیدن به اهداف خود و تفرقه بین کشورهای اسلامی از غفلت مسلمانان سوء استفاده می کند.

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا با بیان اینکه دشمنان در ابتدا جنگ نظامی را به کارگرفته و با شکست مواجه شدند، افزود: همچنین دشمن در جنگ اقتصادی به نتیجه ای نرسید و بر روی تفرقه افکنی بین شیعه و سنی فرهنگ سازی می کند که باز هم به نتیجه نخواهند رسید.

مولوی حسینی با بیان اینکه اگر همه ما به دستورات منجی عالم و خدا عمل کنیم دشمن هرگز به اهداف خود نمی رسد، گفت: امروز دشمنان نه تنها در بین کشورهای اسلامی خار و ذلیل شده اند بلکه سران ابرقدرت ها و در راس آن آمریکا، اسرائیل،  فرانسه و اروپا در بین خودشان هم جایگاهشان را از دست می دهند.

وی بیان کرد: کفار با تمام اختلافات سیاسی، اقتصادی و نظامی که دارند برای نابودی کشورهای اسلامی و مسلمانان با هم هستند و به هیچ بشری حتی خودشان هم رحم نمی کنند.

مولوی حسینی بیان کرد: دشمنان نمی توانند انسان های موجی را در کشور خودشان راه دهند بنابراین برای منافع خود با تبلیغات سوء، گروهک های داعشی و مخرب را در افغانستان به کار بردند. 

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا با تاکید بر اینکه نباید به نشست ها اکتفا شود، افرود: بنابر حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مسلمانان مانند یک نفس هستند.

وی با بیان اینکه اهل تشیع و اهل تسنن به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند و نگذارند دشمنان داخلی و خارجی به مقدسات آنها توهین کنند، گفت: برادران شیعه و اهل تسنن هوشیار هستند و فریب دسیسه های دشمن را نمی خورند.

مولوی حسینی اظهار کرد: امروز در کشور جمهوری اسلامی اهل سنت برای نظام تهدیدی را ایجاد نکردند و نخواهند کرد.

کد خبر 4768999

منبع: مهر

کلیدواژه: سید محمد حسینی طبس هفته وحدت یوم الله 13 آبان بوشهر زلزله راهپيمايي 13 آبان شهرکرد ایلام تئاتر کودک و نوجوان گرگان شیراز بیرجند پدافند غیرعامل خطبه های نماز جمعه قزوین یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۵۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین قبرستان مسلمانان در ایران کجاست؟ + عکس

قبرستان سفید چاه، اولین قبرستان مسلمانان در ایران است. با قدمتی که به دوره تیموریان بازمی‌گردد، مردم محلی بر این باورند که جسد مردگان پس از دفن در این گورستان، دچار پوسیدگی و تباهی نمی‌شود؛ باوری که طبق تحقیقات تا اندازه‌ای درست بوده است.

از اعتقادات جالب اهالی این روستا آن است که اگر در این قبرستان دفن شوند، جسد آنها سالم باقی می‌ماند یا هیچ آسیبی نمی‌بیند. بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط پژوهشکده‌های مختلف خاک‌شناسی، خاک این قبرستان دارای آهک بسیار است و اجساد در این‌گونه خاک‌ها با زمانی طولانی‌تر نسبت به باقی انواع خاک تجزیه می‌شوند. علت نام‌گذاری این قبرستان نیز به‌دلیل خاک سفیدش است که به میزان بالای آهک آن برمی‌گردد.

 در قبرستان سفید چاه سنگ مزار‌ها محرابی و صندوقی هستند که هر دو شکل در ایران پیشینه معماری دارند.

برای دسترسی با خودروی شخصی، راهی شهرستان گلوگاه شوید و تا انتهای کمربندی غربی را بروید. از آنجا وارد مسیر روستای نیالا شوید. با عبور از روستای نیالا، دوراهی کیاسر و چاه سفید را خواهید دید. در این نقطه، سمت چاه سفید بپیچید. در ابتدای روستا، قبرستان واقع شده است.

منبع: کجارو

tags # تاریخ ایران سایر اخبار قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟ اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟

دیگر خبرها

  • اولین قبرستان مسلمانان در ایران کجاست؟ + عکس
  • جنایت علیه فلسطین وجدان دانشجویان غیر مسلمان را به درد آورده است
  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر شعر ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان
  • انجام ۷ هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است