Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@21:34:24 GMT

رشد ۴۰ درصدی تدارک کودهای شیمیایی در سالجاری

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۵۴۲۳

رشد ۴۰ درصدی تدارک کودهای شیمیایی در سالجاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت خدمات حمایتی، حمید رسولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت:  این شرکت در هشت ماهه ابتدای سال جاری بیش از ۱.۴۵۰.۰۰۰ تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه را از طریق شبکه بزرگ کارگزاران خود به کشاورزان تحویل نموده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیانگر رشد ۳۷ درصدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعلام کرد: این توفیق علیرغم دو مرحله توقف تحویل کود اوره توسط شرکتهای پتروشیمی، تحریم ظالمانه و عدم پرداخت یارانه کودهای کشاورزی در سال جاری اتفاق افتاده است.

 رسولی ادامه داد: در سال جاری علاوه بر کودهای یارانه‌ای تاکنون بیش از ۲۰.۰۰۰ تن انواع کودهای غیریارانه‌ای مرغوب و باکیفیت نیز از طریق شبکه بزرگ کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در اختیار کشاورزان زحمتکش قرار گرفته است که این میزان کود غیریارانه‌ای تحویلی به کشاورزان طی هفت ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

 وی خاطر نشان ساخت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تدارک مناسبی برای کودهای ازته، فسفاته و پتاسه دیده است و کلیه قراردادهای خود را با بهترین تولیدکنندگان داخلی و خارجی منعقد نموده است.

 رسولی اظهار امیدواری کرد که با تخصیص مناسب یارانه توسط سازمان برنامه و بودجه کشور بتوانیم برنامه تأمین و تدارک سال جاری را بنحو شایسته‌تری اجرایی نمائیم.

کد خبر 4768989

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کود شیمیایی بانک مرکزی ایران قیمت دلار قیمت یورو وزارت جهاد کشاورزی وزارت نیرو بورس زلزله ایالات متحده آمریکا وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قیمت سکه بهار آزادی تحریم اقتصادی ایران قاچاق قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید حمایتی مرغ به هزارتن در روز رسید

حسین شیرزاد مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره‌گیری از مکانیزم استمهال، شرکت پشتیبانی امور دام کشور خدمت مهمی به جامعه مرغداران نموده است، به‌گونه‌ای که عمده انبارهای مرغداران و زنجیره‌ها پر از نهاده است.

او با تاکید بر اینکه با همه ظرفیت‌مان متعهد به خرید مرغ هستیم، افزود: با شیب ۲۷ درصدی طی یکماه گذشته شرکت به رکورد خرید روزانه ۱۰۰۰ تن مرغ رسیده است. البته خرید مرغ از اسفندماه آغاز گردیده بود و در ماه مبارک حدود ۱۷ هزارتن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد.

 مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور ادامه داد: طی سه شب متوالی اخیر متوسط وزن مرغ‌ها در کشتارگاه‌ها بالای ۲ کیلو و ۹۰۰ گرم شده، بنابراین دیرکشتاری اتفاق افتاده چنانکه تا ۵۹ روزگی مرغ را نگه می‌دارند. پیامد این تاکتیک از سوی مرغداران افزایش ذخایر گوشت سفید در کشور می‌باشد.

او در ادامه افزود: شرکت پشتیبانی امور دام کشور امسال واردات گوشت مرغ را از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه‌های بین‌المللی متوقف کرده و با افتخار تکمیل، کهنه و نو شدن ذخایر استراتژیک مرغ کشور با تولید داخل صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه درگردش مکفی و بیمه قیمت محصولات‌اش دارد و برای این منظور حتما باید کریدورهای صادراتی فعال شود.

 شیرزاد با بیان اینکه صادرکنندگان عدد وابسته به زیرساخت‌های مناسب صادراتی و ظرفیت‌های کشتارگاهی استاندارد است که در حال حاضر در آن ضعف داریم و نیاز به تقویت کمی تعداد کشتارگاه‌ها و ارتقای کیفیت مدیریت صادرات مرغ در کشور داریم.

مدیرعامل پشتیبانی امور دام افزود: صنعت مرغداری وارد یک کلاس جهانی جدید شده و ما نیازمند یک  تولیدنمایی هستیم.

شیرزاد گفت: در حال حاضر همکاران شرکت و مدیران استانی بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان‌ها مشغول هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • خرید حمایتی مرغ به هزارتن در روز رسید
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • رشد۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • رقابت ۱۵۷۰۰ داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری آغاز شد
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • حسین رسولی: در رنکینگ المپیک از سهمیه دور می‌شوم
  • حسین رسولی: در رنکینگ المپیک از سهمیه دور می‌شوم 
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم