Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@22:44:36 GMT

روزهای آلاینده کلانشهر اراک ۷۰ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۵۸۰۰

روزهای آلاینده کلانشهر اراک ۷۰ درصد کاهش یافت

استاندار مرکزی گفت: در طول ۳ سال اخیر شاهد کاهش معنادار تعداد روزهای آلاینده شهر اراک بوده‌ایم و بیش از ۷۰ درصد کاهش روزهای آلاینده را نسبت به سال ۹۵ داشته‌ایم. ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در جلسه کارگروه هوای پاک استان مرکزی که در استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به کاهش تعداد روزهای آلاینده شهر اراک در سال‌های اخیر اظهار داشت: در طول 3 سال اخیر شاهد کاهش معنادار تعداد روزهای آلاینده شهر اراک بوده‌ایم و بیش از 70 درصد کاهش روزهای آلاینده را نسبت به سال 95 داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این میزان کاهش در تعداد روزهای آلاینده اتفاقی و تصادفی نبوده بلکه براساس برنامه منظمی حاصل شده که شاهد اثرات مثبت آن در وضعیت هوای کلانشهر اراک هستیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: شهر اراک کم کم به سمت شهرهای آلوده با آلایندگی بالا می‌رفت اما با اقدامات انجام‌شده موفق به کاهش آلودگی این شهر شدیم و امروز با ارائه نمودار پیوسته کاهشی در سال‌های اخیر نشان دادیم که درحال فاصله گرفتن از زمره این شهرها هستیم که جای قدردانی از مسئولان، مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد را دارد.

آقازاده بیان کرد: آنچه که اهمیت دارد، فعالیت‌های ایرالکو برای کاهش آلایندگی تا به امروز بوده که اقدامات بسیاری از جمله تعویض دیگ‌های قدیمی و احداث کارخانه آند را در این راستا انجام داده است و امیدواریم که با ارائه برنامه‌ زمان‌بندی و اجرایی از سوی آلومینیوم، مجری راه‌اندازی کارخانه آند(شرکت کربن‌صنعت) در پایان سال 99 موفق به نصب تجهیزات شود و در سال 1400 این کارخانه را با تولید آند استاندارد به بهره‌برداری برساند.

اعلام آمادگی شهرداری تهران برای انتقال تجربه درباره کاهش آلودگی هوا به سارایوورئیس پلیس تهران: مردم از ترافیک ناشی از اشکالات "طرح کاهش آلودگی هوا" رنج می‌برندعضو شورای شهر تهران: ایرادات پلیس درباره طرح کاهش آلودگی هوا درست است

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی هم که پایش تاثیر آلاینده‌های ناشی از آلومینیوم بر کارکنان این کارخانه و همچنین بر وضعیت هوای شهر را برعهده گرفته، اقدامات خوبی را در این راستا انجام داده و به محض ارائه نتایج حاصله این نتایج به طور حتم دراختیار عموم قرار می‌گیرد و در راستای کاهش اثرات آلودگی آلومینیوم تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم.

استاندار مرکزی با اشاره به شهرک خودرو و انتقال مشاغل مزاحم به این شهرک هم عنوان کرد: در رابطه با این شهرک بحث‌ها از چارچوب وظایف جلسه خارج شد، آنچه را که مصوب کردیم این است که شهرداری طبق ماده 55 قانون شهرداری‌ها، ساز و کار اجرایی انتقال اصناف مزاحم و آلاینده را فراهم کند که در این راستا خود اصناف و صنوف هم آمادگی همکاری دارند چون از معایب حضور در مرکز شهر هم برای شهروندان و هم برای کسب و کار خود مطلع هستند.

آقازاده افزود: بنابراین ساز و کار اجرایی برعهده شهرداری است که با استفاده از قوه قهریه یا تشویق بتواند این امکان را فراهم سازد، بنابراین تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری در این خصوص باید در حوزه مدیریت شهری انجام و به کمیسیون ماده 20 ارائه شود تا کار اجرایی انجام شود چراکه این سرمایه‌گذاری بزرگ انجام شده اما هنوز از آن بهره‌برداری صحیحی نمی‌شود.

وی با اشاره به کاهش تعداد افراد مبتلا به سرطان در استان هم تصریح کرد: خلاف خیلی از نقطه نظرات غیرکارشناسانه شاهد کاهش تعداد افراد مبتلا به سرطان در استان هستیم و طبق آمار اعلام شده درحال حاضر 2 هزار و 119 نفر مبتلا به بیماری سرطان در استان داریم که بیانگر وجود 136 نفر مبتلا در هر 100 هزار نفر است.

استاندار مرکزی بیان کرد: این درحالی است که نرم کشوری وجود 150 نفر مبتلا به سرطان در بین هر 100 هزار نفر را نشان می‌دهد که در واقع می‌توان گفت استان مرکزی در وضعیت بهتری نسبت به کشور قرار دارد.

انتهای پیام/ش

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۵۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا در اراک افتتاح شد

دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا در استان مرکزی به صورت رسمی در اراک افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دفتر سرپرستی خبرگزاری ایمنا در استان مرکزی در مراسمی روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، با حضور شهردار و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران خبرگزاری ایمنا و جمعی از مدیران دستگاه‌های استان به‌طور رسمی افتتاح شد.

کد خبر 749573

دیگر خبرها

  • نوید روزهای خوش برای کویرنشینان/دریای عمان؛ ناجی خراسان جنوبی
  • بانک مرکزی: تورم ۲۷ درصد کاهش یافت!
  • اجرای همزمان ۱۱ طرح بزرگ ایمنی در راه‌های استان مرکزی
  • دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا در اراک افتتاح شد
  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روزهای پاک از ابتدای سال