Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، «عیسی منصوری» در نشست خبری مراسم هفته جهانی کارآفرینی با اشاره به شدت یافتن تحریم‌ها در یک سال اخیر عنوان کرد: بررسی‌های‌ ما نشان می‌دهد بنگاه‌های اقتصادی کمتر توانستند خود را با این شرایط تطبیق دهند. در مقابل افراد کارآفرین تطبیق بیشتری نسبت به بنگاه‌ها نشان دادند و رویکرد ما نیز در دوره جدید حمایت از افراد کارآفرین جای بنگاه‌های کارآفرین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه پیشنهاد داده‌ایم امسال حمایت از کارآفرینان پیشرو صورت گیرد، گفت: هر ساله کارآفرینان پیشرو انتخاب می‌شوند و مورد تقدیر هم قرار می‌گیرند، اما اینکه حمایت‌های ویژه‌ای از این افراد صورت گیرد اتفاق نیفتاده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سامانه‌ای اختصاصی برای انتخاب کارآفرینان پیشرو در نظر گرفته و در فرآیندی علمی و عادلانه این کار صورت می‌گیرد، بیان کرد: امسال افراد منتخب کارت‌های طلایی و نقره‌ای دریافت کرده که با ارائه این کارت‌ها این افراد می‌توانند از مزیت‌هایی خاص استفاده کنند.

او با بیان اینکه در سطح ملی 10 کارآفرین و در هر استان 10 کارآفرین به عنوان کارآفرینان پیشرو انتخاب می‌شوند، گفت: مزایایی در سطح ملی و بین‌المللی برای این افراد در نظر گرفته می‌شود. این افراد در مراجعه به بانک برای دریافت وام نیازمند سپردن وثیقه نیستند. همچنین این افراد در سطح بین المللی معرفی می‌شوند و در زمینه دریافت ویزا و ارتباط گرفتن با شرکت‌های بین‌المللی مزیت‌هایی دریافت می‌کنند.

کارآفرین پرورش می‌دهیم

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: نگاه در حوزه کارآفرینی قبلا پسینی بود، یعنی فرد کارآفرین طرحی داشت و کسب و کاری ایجاد کرده بود و مورد حمایت قرار می‌گرفت. اما در رویکرد جدید نگاه پیشینی داریم و به دنبال پرورش کارآفرین هستیم.

او ادامه داد‌: در این راستا بنیادهایی از جمله بنیاد ملی توسعه کارآفرینی در حوزه محتوای دیجیتال، بنیاد ملی توسعه کارآفرینی بلاک چین، بنیاد ملی توسعه کارآفرینی صنایع خلاقه و... راه‌اندازی شده‌اند.

منصوری همچنین توسعه کارآفرینی در سنین مختلف را از دیگر برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست‌ و گفت: در این زمینه با توافق با بهزیستی بنا بر آن شد که خلاقیت به موضوع آموزش در مهدکودک‌ها تبدیل شود. همچنین باشگاه‌های کارآفرینان نوجوان در کشور تشکیل شده است.

او بر نیاز کشور به اصلاح و تنقیح قوانین کار آفرینی تاکید و عنوان کرد: هنوز قوانین ما برای کارآفرینی مناسب نیست و اصلاح این قوانین یکی از کارویژه‌های ما در توسعه کارآفرینی است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: هفته جهانی کارآفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۶۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 طی چندماه گذشته، معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو 

فرزاد نقی پور سرپرست مدیریت درجذب سرمایه گذاری در مناطق ازادماکو درگقتگوی اختصاصی باخبرنگارما بااشاره به سرعت شتاب در معرفی پتانسیلها و جاذبه های ماکو در بازارهای جهانی اظهارداشت ؛  با رونمایی از این ۳۰ بسته جدید و ۲۰ بسته جدید حوزه گردشگری که در نمایشگاه گردشگری رونمایی شد با ۱۱۰ بسته سرمایه گذاری سال گذشته در مجموع تعداد بسته های سرمایه گذاری این منطقه به ۱۶۰ بسته افزایش یافت.
وی با اشاره به ارزش ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری اظهار داشت: این بسته ها به ارزش  بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان رونمایی می شود.
نقی پور با بیان اینکه نمایشگاه ایران اکسپو، یکی از مهمترین رویدادهای بین المللی کشورمان محسوب می شود،  اظهار داشت: ترسیم دورنمای آینده ماکو با اجرای چندین پروژه مهم منجمله رویداد دهکده لجستیک اکو که با حضور نمایندگان کشورهای عضو اکو برگزار می شود از جمله برنامه های نمایشگاه توانمندی های صادراتی تهران است.
وی اضفه کرد:  برگزاری نشست های تخصصی و موضوعی با نمایندگان شرکتهای خارجی حاضر و بازدید کننده از نمایشگاه جهت ارائه بسته‌های سرمایه گذاری منطقه از دیگر برنامه‌های کاری این سازمان در نمایشگاه مزبور می باشد.

دیگر خبرها

  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  •  طی چندماه گذشته، معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو 
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • خشونت در چهاردیواری‌های بدون شاهد
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • معرفی برترین‌های مسابقات پرش با اسب جام صدران پیشرو
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو