Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@15:07:02 GMT

۴۰۰ هزار هکتار از اراضی همدان زیر کشت گندم رفت

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۶۱۷۰

۴۰۰ هزار هکتار از اراضی همدان زیر کشت گندم رفت

امیر لاهوتیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا نیاز این استان به بذر گندم را سالانه در حدود ۶۰ تا ۶۵ هزار تن اعلام و اضافه کرد: از این مقدار بین ۲۲ تا ۲۵ هزار تن بذر گندم آبی و بین ۳۸ تا ۴۰ هزار تن بذر گندم دیم نیاز است.

وی با بیان اینکه سه طبقه بذر گندم و جو با عناوین "پرورشی ۳"، "مادری" و "گواهی شده" در استان همدان تولید می شود خاطرنشان کرد: در زمینه تولید بذر گندم در استان، هر ۲ بخش دولتی و خصوصی فعال هستند که بر این اساس هشت شرکت از بخش خصوصی و نیز مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیشترین میزان تولید را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه براساس برنامه ریزی های انجام شده مقرر شد که در سال زراعی ۹۷-۹۸ در حدود ۲۸ هزار و ۶۲۶ تن بذر گندم در استان همدان تولید شود اظهار داشت: از این میزان ۷۱ درصد برنامه هدف به میزان ۲۰ هزار و ۳۲۵ تن محقق شده است که حدود ۳۳ درصد نیاز استان به بذر گندم را مرتفع می کند.

لاهوتیان تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته به تدریج تمامی فعالیت های مرتبط با تحقیق و تولید بذر از بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار می شود و سازمان جهاد کشاورزی استان نیز از فعالیت بخش خصوصی در این زمینه حمایت می کند.

وی گفت: همچنین با هدف گذاری های انجام شده مقرر شده استان همدان در زمینه تولید بذر به خودکفایی برسد و با افزایش ظرفیت تولید صادرات آن به دیگر استان ها و خارج کشور نیز در دستور کار است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم بذرگیری همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم همدان وزارت جهاد کشاورزی گندم همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۶۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۱۰ هزار ۱۲۶ تن گندم از کشاورزان شهرستان‌های جنوبی این استان خریداری شده است.
 سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت ۱۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و آماده خدمت رسانی می‌باشند.
سیدحسینی افزود: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در نظرآباد
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی