Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علامه طباطبایی از اختصاص دفتری مستقل برای نشریات دانشجویی دانشگاه خبر داد و گفت: از مسئولان دست‌اندرکار می‌خواهم مکانی را برای فعالیت‌های نشریات در دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی و پردیس مرکزی فراهم آوردند.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین سلیمی در نشست تقدیر از نشریه های برتر دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در سال‌های گذشته حدود ۳۵ نشریه مجوزدار داشتیم که منتشر نمی‌شدند و در حال حاضر حدود ۸۰ نشریه فعال داریم که بیانگر جریان امید در بین دانشجویان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان اینکه نشریات دانشجویی بستری برای کسب تجربه کار علمی، تشکیلاتی و مطبوعاتی هستند، تصریح کرد: دانشگاه علامه طباطبایی در مقایسه با  دانشگاه های دیگر شرایط خوبی از این نظر دارد.
 
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: ما در «طرح جامع دانشگاه» مدنظر داریم مکانی با عنوان «مرکز فعالیت های فرهنگی دانشجویان» را در یک‌سال آینده فراهم کنیم که تمام انجمن ها، کانون ها و نشریات در آنجا باشند. اما قبل از اینکه این فضا ایجاد شود باید این مشکل در شورای دانشگاه مطرح شود تا فعالان دانشجویی نشریات بتوانند از اتاق های جلسات موجود در دانشگاه استفاده کنند.

 دکتر سلیمی گفت: یکی از هدف های ما این است که دانشجو راه را پیدا و کشف کند؛ کیفیت کنونی نشریات نشان دهنده این است که دانشجویان کار خود را بلد هستند.

در ادامه دکتر محمد امیرپناهی مدیر فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: امسال در جشنواره تیتر ۱۱، نشریات دانشگاه علامه طباطبائی ۱۴ رتبه کسب کردند که به لحاظ فراوانی در این چند سال، حائز اهمیت بوده است. برخی از نشریات دانشجویی مانند «نشریه نویسا» و «نشریه دولت یار» هم بیش از یک رتبه کسب کردند.
 
وی ادامه داد: در بخش نشریات تخصصی علوم انسانی، هر سه رتبه متعلق به دانشگاه علامه بود که این سه نشریه مربوط به انجمن های علمی-دانشجویی است که این نشان می‌دهد این انجمن ها در تراز خوبی قرار گرفته اند.

در ادامه، دکتر امیرپناهی مدیر فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی در سخنانی تصریح کرد: این موفقیت ها از یک طرف محصول تلاش و استعداد دانشجویان و از طرف دیگر محصول فعالیت معاونت فرهنگی و اجتماعی در این حوزه است.

مدیر فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی همچنین گفت: از جمله اقداماتی که منجر به افتخار آفرینی در جشنواره تیتر ۱۱ شده است می توان به برگزاری دوره های آموزشی، حمایت مالی از نشریات، توانمندسازی دانشجویان برای انجام امور فنی مربوط به نشریه از جمله طراحی، برگزاری جلسه تخصصی نقد نشریات و برگزاری جلسات انتقال تجربه با حضور فعالان موفق نشریات، اشاره کرد.

به گفته وی، دانشگاه علامه طباطبائی حدود ۱۱۸ نشریه مجاز دارد که بالغ بر ۸۰ نشریه آن فعال است و منتشر می‌شود که از این تعداد، ۴۱ نشریه در حوزه علمی و ۳۷ نشریه در موضوعات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، امیرپناهی در ادامه افزود: بیشترین تعداد نشریات دانشجویی بر حسب دانشکده ها، مربوط به دانشکده ارتباطات با ۲۲ نشریه و بعد از آن دانشکده حقوق و علوم سیاسی با ۲۱ نشریه است.

مدیر فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: در مورد صاحب امتیازی نشریات، تعداد ۵۴ نشریه به صورت حقیقی، ۳۸ نشریه برای انجمن های علمی، ۱۴ نشریه برای کانون های فرهنگی و ۱۲ نشریه مربوط به تشکل های سیاسی دانشگاه است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علامه طباطبایی نشریات دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۶۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی

در دیدار روسای دانشگاه علامه‌طباطبائی و دانشگاه اوفای روسیه، قرارداد همکاری مشترک با هدف گسترش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی به امضای روسای دو دانشگاه رسید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، وادیم زاخاروف رئیس دانشگاه علم و فناوری اوفای روسیه با همراهی ریتا فیلیپووا معاون بین‌الملل دانشگاه و امینا اوزاوا رئیس دانشکده تاریخ و روابط بین‌الملل این دانشگاه، با حضور در دانشگاه علامه‌طباطبائی با عبدالله معتمدی رئیس این دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که به منظور بحث و تبادل نظر درخصوص همکاری‌های مشترک آموزشی و پژوهشی میان دو دانشگاه انجام شد، قرارداد برنامه آموزشی شبکه‌ای کارشناسی ارشد مطالعات منطقه‌ای بین دوطرف امضا شد که بر اساس این قرارداد دانشگاه «اوفا» درس‌های تعیین شده‌ای را برای دانشجویان رشته مطالعات منطقه‌ای دانشگاه علامه‌طباطبائی و دانشگاه علامه‌طباطبائی دروس مشخصی را برای دانشجویان رشته روابط بین‌الملل دانشگاه «اوفا» به منظور بهره‌مندی از توان علمی استادان هر دو دانشگاه ارائه می‌دهند.

معتمدی در این دیدار با اشاره به همکاری‌های علمی و سیاسی میان ایران و روسیه گفت: زمینه‌های مشترک همکاری‌ها و وحدت‌نظر در مورد مناسبات بین‌المللی در راستای منافع دو کشور، زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های روزافزون شده است.

وی با اشاره به همکاری‌های دانشگاه‌های روسیه با دانشگاه علامه‌طباطبائی در سال‌های گذشته بیان کرد: درخصوص تبادل استاد و دانشجو و برگزاری برنامه‌های مشترک آموزشی و پژوهشی تجربه خوبی با دانشگاه‌های روسیه داشته‌ایم. امیدواریم بتوانیم تعاملات نزدیک‌تری در راستای منافع ملی و بین‌المللی دو کشور داشته باشیم.

در ادامه رئیس دانشگاه «اوفا» نیز توضیحاتی در خصوص ظرفیت‌های این دانشگاه بیان کرد و گفت: سال گذشته تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علامه‌طباطبائی را امضا کردیم و بسیار خرسندیم که در مدت کوتاه این قرارداد همکاری مشترک به مرحله اجرا رسیده است.

وادیم زاخاروف گفت: دانشگاه «اوفا» انجمن‌های دوستی بسیاری با دانشگاه‌های خارجی دارد و در این خصوص ایران نخستین جایگاه را در بین کشور‌های دوست با روسیه دارد. او با بیان این که جمهوری باشقیرستان یکی از جمهوری‌های روسیه است که به لحاظ زبان و فرهنگ، نزدیکی زیادی با زبان و ادبیات فارسی دارد. این موضوع خود زمینه همکاری‌های بیشتر با دانشگاه‌های ایران، به‌ویژه دانشگاه علامه‌طباطبائی به عنوان دانشگاه تخصصی علوم انسانی و اجتماعی را فراهم کرده است. امیدوارم این قرارداد نیز زمینه خوبی برای توسعه همکاری‌های مشترک باشد.

نرگس سنائی رئیس میز روسیه و رئیس گروه گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه نیز به اهمیت تقویت روابط علمی و فرهنگی ایران و روسیه در شرایط کنونی اشاره و تاکید کرد: امضای قرارداد برنامه‌های مشترک آموزشی شبکه‌ای گام نوینی در روابط دانشگاهی ایران و روسیه محسوب می‌شود.

سعید شکوهی رئیس موسسه آموزش عالی بیمه اکو و مهدی خانمحمدی مدیر سنجش، نظارت و ارزیابی آموزشی دانشگاه نیز در این نشست حضور داشتند.

گفتنی است دانشگاه «اوفا» یکی از دانشگاه‌های مهم روسیه است که در جمهوری باشقیرستان واقع شده است. این دانشگاه در حال حاضر ۴۸ هزار دانشجو دارد و نیز بیش از ۳ هزار دانشجو از ۶۰ کشور جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. ۳۰ درصد از رشته‌های تحصیلی این دانشگاه در حوزه علوم انسانی و اجتماعی است.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟