Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبری خبرداد: امسال علاوه بر اداره کل حفاظت محیط زیست در ادارات حفاظت محیط زیست شهرستانها نیز پروانه شکار صادر خواهد شد/حضور شکارچیان قانونمند در کلاس های آموزشی شرط دریافت پروانه شکار خواهد بود

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اعلام این خبر  در جمع خبرنگاران گفت: در راستای بهره برداری پایدار و خردمندانه ازگونه های پرندگان عادی قابل شکار و صید و نیز کمک به جوامع محلی که معیشت آن ها وابسته به بهره برداری سنتی از حیات وحش می باشد و با هدف بهره گیری از همکاری و مشارکت شکارچیان قانونمند در حفاظت از اجزای تنوع زیستی همراه با بهره برداری اصولی از آنها و با رعایت کلیه قوانین و مقررات شکار و صید نسبت به صدور پروانه عادی شکار پرندگان وحشی برای متقاضیان حایز شرایط از تاریخ 1/9/98 لغایت 30/10/98 اقدام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : جهت رفاه حال شکارچیان ،در سال جاری علاوه بر اداره کل در ادارات حفاظت محیط زیست شهرستانها نیز پروانه شکار صادر خواهد شد که متقاضیان می توانند با همراه داشتن مدارک لازم )مشاهده مدارک در سایت اداره کل به نشانی  (sko.doe.ir)به ادارات مراجعه و اقدام به دریافت پروانه شکارنمایند . اکبری گفت :پروانه شکار فقط برای پرندگان در محدوده شکارگاههای آزاد استان صادر می شود و روزهای مجاز شکار فقط سه شنبه و جمعه هر هفته خواهد بود.مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه حداکثر تعداد مجاز جهت شکار پرندگان وحشی در هر مسافرت شکار ،تعداد چهار قطعه است افزود: بهای پروانه شکار پرنده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست مبلغ000/2000 ریال تعیین شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: امسال برای اولین بار در استان خراسان جنوبی صدور پروانه شکار منوط به حضور شکارچیان در کلاسهای آموزشی خواهد بود که توسط این اداره کل و ادارات محیط زیست شهرستانها برگزار خواهد شد. وی بیان داشت : برهمین اساس با برنامه ریزی های انجام شده شکارچیان می توانند  در یکی از روزهای 21 ، 25 و 27 آبان ماه به اداره کل حفاظت محیط زیست استان واقع در خیابان شهید محلاتی جهت حضور در این کلاسهای آموزشی مراجعه کنند .وی گفت: جهت رفاه حال شکارچیان ، این دوره آموزشی در تاریخ 25 آبان ماه در تمای شهرستانهای استان در همان ساعت مذکور برگزار خواشد شد. 

 

 

بیشتر بخوانید: نجات یک قطعه هوبره توسط دوستدار حیات وحش تخریب بیش از 200 مورد تله شکار غیرمجاز

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پرندگان پرنده حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی کلاس های آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۶۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس

رئیس حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس از توقیف ۲۰ خودروی غیرمجاز که به تخلیه نخاله‌های ساختمانی در نقاط مختلف پردیس اقدام می‌کردند، خبر داد و گفت: رانندگان متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند. - اخبار استانها -

محسن رضائیان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در پردیس، با اشاره به افزایش تخلیه نخاله‌های ساختمانی در فازهای جدید مسکن مهر گفت: اداره محیط‌زیست پردیس در جهت ایجاد فضای سالم و پاک، 20 خودرو که به تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی و پسماندهای خانگی در نقاط مختلف شهرستان اقدام می‌کردند، در محل توقیف کرد.

وی افزود: رانندگان متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره محیط‌زیست پردیس گفت: بر  اساس پیگیری‌های اخیر و دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر تخلیه نخاله ساختمانی و پسماند خانگی غیرمجاز در حوزه شهرستان، متخلفان با اعلام جرم به دادستانی شهرستان معرفی شدند.

35 هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد

رضاییان یادآور شد: با استناد به ماده 688 قانون مجازات اسلامی، خودروهایی که پلاکشان توسط شهروندان و دوستداران محیط‌زیست ارسال کرده بودند را اعلام جرم کرده و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی کردیم.

رئیس اداره محیط‌زیست پردیس در پایان تاکید کرد: مردم هوشیار شهرستان پردیس در صورت مشاهده موارد مشابه، گزارش‌های این تخلفات را به شماره تماس 76286400 به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس و همچنین سامانه 1540 سازمان حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • آغاز طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای در نانوایی‌های بروجرد
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس