Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا گفت: واشنگتن قصد ندارد با تحویل تسلیحات نظامی پرنده، تا ابد از دولت اوکراین حمایت کند و این امکان وجود دارد که مسکو و کی‌یف به روابط دوجانبه سر و سامان بدهند. ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "رابرت اوبرایان" مشاور رئیس جمهوری آمریکا در مسائل امنیت ملی اعلام کرد که ایالات متحده قصد ندارد تا ابد از دولت اوکراین در قالب تحویل تسلیحات نظامی پرنده به این کشور حمایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام کاخ سفید یادآور شد که قصد ندارد "وضعیت فرضی" مانند «خروج روسیه از شبه جزیره کریمه» یا «خودداری مسکو از حمایت از جدایی طلبان در اوکراین» را تفسیر کند و مقامات مسکو و کی‌یف همچنان این امکان را دارند تا به روابط دوجانبه سرو سمان بدهند.  

اوبرایان در پاسخ به این سئوال که آیا دولت ایالات متحده به ارائه کمک‌های نظامی خود به اوکراین، حتی پس از تحقق شروط فوق‌الذکر، ادامه خواهد داد، گفت: «من نمی‌ توانم بگویم که حمایت نظامی ما از دولت اوکراین تا ابد ادامه خواهد داشت. در حال حاضر و با توج به شرایط ما برای دفاع از اوکراین تسلیحات نظامی پرنده در اختیار ارتش این کشور قرار می‌دهیم. ولی شرایط ممکن است تغییر کند.»

موافقت آمریکا با فروش تسلیحات ضد تانک به اوکراینوعده کانادا درباره ارسال سلاح‌های نظامی بیشتر به اوکراین

لازم به یادآوری است که در پیش نویس بودجه فدرال دولت آمریکا، هزینه‌هایی برای تقویت امنیت اوکراین (به میزان 250 میلیون دلار) اختصاص یافته است. در صورت افزایش هزینه‌های دفاعی به میزان 5 دصد، این پیش‌نویس کاهش بودجه تمامی آژانس‌های فدرال و کاهش هزینه‌های برنامه های اجتماعی را در نظر گرفته است.  

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۶۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، براساس اعلام کاخ کرملین، تجهیزات و تسلیحاتی که ارتش روسیه در جریان جنگ بیش از ۲ ساله با اوکراین، به غنیمت گرفته است، در نمایشگاه «پوکلونایا هیل/ تپه تسلیم» در مسکو به نمایش درآمد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با اشاره به آغاز به کار این نمایشگاه، گفت که انتظار می‌رود مردم علاقه و اشتیاق وافری به این نمایشگاه نشان دهند زیرا آنها باید با چشمان خود نظاره‌گر تجهیزات مغلوب دشمن باشند.

این نمایشگاه در «ویکتوری پارک» پوکلونایا هیل که مقابل موزه «ویکتوری» قرار دارد، برپا شده و در آن تسلیحات ۱۲ کشور شامل آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، ترکیه، سوئد، جمهوری چک، آفریقای جنوبی، فنلاند، استرالیا، اتریش و اوکراین به نمایش درآمده است.

برگزارکنندگان این نمایشگاه ۳۱ واحد تجهیزات را به نمایش گذاشته‌اند. در بین این تجهیزات تانک لئوپارد ۲A۶ و زره‌پوش پیاده‌نظام «ماردر» آلمان، زره‌پوش «بردلی» آمریکا، نفربر زرهی M۱۱۳ APC و .. به چشم می‌خورد.

کد خبر 6094115

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • «شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد
  • دستور روسیه برای افزایش تولید تسلیحات
  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • استولتنبرگ: اعتماد اوکراین به ناتو خدشه‌دار شده است
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود