Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:55:50 GMT

عزت انقلاب اسلامی مرهون وحدت شیعه و سنی است

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۷۳۹۴

عزت انقلاب اسلامی مرهون وحدت شیعه و سنی است

ماموستا اقبال بهمنی روز دوشنبه در همایش روحانیون و نخبگان شیعه و سنی منطقه اورامانات که در مجتمع فرهنگی هنری توحید روانسر برگزار شد، افزود: با وجود توطئه های بی شمار دشمنان، یکی از رموز بقای نظام جمهوری اسلامی محبت به پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است و این محبت امروز هم در جامعه حاکم است و در اداره جامعه تاثیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی با راه اندازی شبکه های ماهواره ای به مقدسات اهل تسنن و اهل تشیع اهانت کرده و اختلافات را برجسته می کنند.

مسوول مرکز بزرگ اسلامی سنندج اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان این طور به جامعه القا می کردند که این انقلاب یک انقلاب شیعی و مختص شیعیان است اما امام راحل(ره) عنوان کرد این انقلاب متعلق به همه ملت است و هفته وحدت را پایه ریزی کردند.

ماموستا بهمنی ادامه داد: براساس آیات قرآنی روز میلاد پیامبر (ص) روز شکست طاغوت، شرک و کفر بوده و روز شروع هدایت و مهر و رحمت است و این ایام یکی از ایام الله هایی است که نباید هیچ وقت فراموش شود.

وی یادآور شد: مردم کرد و اهل سنت از آغاز ماه ربیع الاول تا پایان آن در منازل، مساجد، تکایا و خانقاه ها آیین های میلاد پیامبر (ص) را جشن می گیرند و این نشان دهنده محبت ویژه این مردم به پیامبر (ص) است.

امام جمعه ورانسر نیز گفت: اتحاد و همبستگی شیعه و سنی در انقلاب اسلامی مثال زدنی است.

ماموستا ملا عبدالله غفوری افزود: وحدت مایه عزت و عظمت ملت ایران است و با وحدت، همدلی و برادری می توان قله های پیشرفت و تعالی را فتح کرد.

این همایش به همت قرارگاه منطقه ای نجف اشرف نیروی زمینی سپاه ، تیپ انصارالرسول و سپاه ناحیه روانسر و با هدف گرامیداشت هفته وحدت برگزار شد.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
فاصله میان ۱۲ ربیع‌االاول که سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) بنابر روایات اهل سنت می باشد تا ۱۷ ربیع الاول که تاریخ ولادت حضرت محمد (ص) بنابر روایات موجود در شیعه است، از سوی امام خمینی (ره) به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است؛ هفته وحدت امسال با نام جشن‌های بهار مهربانی برگزار می‌شود. 

برچسب‌ها روانسر هفته وحدت سنندج کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روانسر هفته وحدت سنندج کرمانشاه روانسر هفته وحدت سنندج کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۷۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم

جانشین ریاست سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به پیشرفت ایران در قدرت دفاعی و بازدارندگی، گفت: از وابستگی مطلقی که قبل انقلاب وجود داشت اکنون به جایی رسیده‌ایم که ما را تحریم می‌کنند تا به کشورهای دیگر موشک و پهپاد نفروشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سردار سیدقاسم قریشی امروز در آیین گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و تجلیل از مربیان بسیج استان چهارمحال و بختیاری، ضمن گرامیداشت مقام معلم و هفته عقیدتی سیاسی، اظهار داشت: پاسداران در رسالت پاسداری خود پیمانی با خدا بستند تا جان و هستی خود را در راه امنیت مردم فدا کنند.

وی با بیان اینکه الگوی ما در انقلاب اسلامی و پاسداری، حضرت اباعبدالله(ع) و حضرت امیرالمؤمنین(ع) است، عنوان کرد: برای همین است که پاسداری از انقلاب و اسلام، مقدس است.

جانشین ریاست سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله قدرت دفاعی و بازدارندگی، پزشکی، علم و فناوری، پیشرفت بسیاری داشته است، گفت: به خاطر توان دفاعی مادی و معنوی به سپاه و بسیج و نیروهای مسلح ایران باید افتخار کرد.

وی ادامه داد: در توان دفاعی و تسلیحات نظامی، از وابستگی مطلقی که قبل انقلاب وجود داشت اکنون به جایی رسیده‌ایم که ما را تحریم می‌کنند تا به کشورهای دیگر موشک و پهپاد نفروشیم.

قریشی خاطرنشان کرد: اعتقاد و معنویت عامل مهمی در توان دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • محسن رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • توصیه محسن رضایی به جبهه انقلاب: اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار بگذارید
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است