Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ در این‌باره گفت: مدتی قبل و در پی شکایت نماینده دانشگاه آزاد اسلامی از کلاهبرداری تحت عنوان قبولی صد درصد در رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و فروش صندلی‌های این دانشگاه ، رسیدگی به موضوع در دستور کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تحقیقات انجام شده از سوی ماموران گفت:‌ در تحقیقات اولیه کارآگاهان دو تن از همدستان متهم که اقدام به جذب مشتری و تبلیغ برای موسسه این فرد کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند. در ادامه تحقیقات نیز از طریق این افراد محل سکونت متهم اصلی پرونده در منطقه ستارخان شناسایی شد و ماموران در یک عملیات غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر و به اداره سیزدهم منتقل کردند.

تقی‌پور با اشاره به حضور متهم در پلیس آگاهی اظهارکرد: متهم اصلی پرونده در مقر پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت و در جریان آن اعتراف کرد که دارای مدرک تحصیلی لیسانس است اما خودش را دکترا برق و مشاور ارشد کنکور معرفی کرده و در همین راستا نیز اقدام به راه‌اندازی یک موسسه کنکور در محدوده صادقیه کرده‌ است. این فرد همچنین در اعترافات خود گفت که از طریق مربیان اقدام به اغفال داوطلبان کنکور کرده و به آنان وعده قبولی صد در صد در کنکور پزشکی را داده و با این ادعا که با افرادی خاص در دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط است و می‌تواند صندلی‌های رشته پزشکی این دانشگاه را تهیه کند، اقدام به دریافت مبالغی بین ۳۰۰تا ۶۰۰میلیون از افراد کرده تا مثلا سهمیه رشته پزشکی را به آنان بدهند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه بنا بر اعترافات متهم این فرد در این مدت از حدود ۳۰نفر مبالغ مورد نظر را دریافت کرده‌است، گفت:‌این فرد کارت دانشجویی و مدارک نام نویسی جعلی متقاضیان را به آنها داده و قبل از شروع ترم جدید اقدام به تعطیل کردن موسسه خود کرده بود. 

تقی پور  با بیان اینکه  متهم و همدستانش مبلغی حدود ۱۰میلیارد تومان را از مالباختگان در تهران و کرج کلاهبرداری کرده بودند، گفت: علاوه بر دانشگاه آزاد اسلامی، حدود ۳۰نفر از فریب‌خوردگان این فرد نیز به عنوان شاکی به اداره سیزدهم مراجعه و شکایت خود را ثبت کرده‌اند. در حال حاضر نیز متهم و سه تن از همدستانش برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی کلیه شکات با دستور بازپرس شعبه ۷دادسرای ناحیه ۳۳تهران در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار دارند.

۴۷۲۳۲

کد خبر 1319956

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی کنکور پلیس آگاهی کلاهبرداری حسن روحانی تیم ملی فوتبال ایران مجلس شورای اسلامی قوه قضاییه باشگاه پرسپولیس استان کردستان زلزله بازیگران سینما و تلویزیون ایران آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۷۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور

آفتاب‌‌نیوز :

رییس پلیس بین الملل فرماندهی انتظامی کشور، از استرداد فردی به اتهام کلاهبرداری به مبلغ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به کشور خبر داد.

سردار کریمی گفت: متهم این پرونده به عنوان ترخیص کار کالای بازرگانی در دو مرحله، حدود ۴۰۰ کانتینر کالا را تحویل شاکی داده و قادر به جلب اعتماد وی می‌شود.

وی افزود: این فرد در مرحله سوم و آخرین محموله وارداتی را که شامل ۹۳ کانتینر به ارزش دو میلیون دلار معادل یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده را به مشتری‌های تعیین شده نداده و بدون اطلاع مالک تمامی کالا‌ها را به اشخاص دیگری به فروش رسانده و با تصاحب مبلغ حاصل از فروش به یکی از کشور‌های همسایه متواری می‌شود.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا ضمن اشاره به خروج غیر قانونی متهم از کشور با هویت جعلی و اقامت در یکی از کشور‌های همسایه بیان داشت: بر اساس اعلام مراجع قضائی مبنی بر متواری شدن نامبرده، موضوع شناسایی، دستگیری و استرداد وی در دستور کار مأموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

سردار کریمی اظهار داشت: پلیس بین‌الملل با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل و هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، علیه وی اعلان قرمز صادر و متعاقباً متهم را در کشور محل اختفا مورد ردیابی و شناسایی قرار داده و وی را دستگیر می‌کند.

وی در پایان ضمن هشدار به بازرگانان کشور و لزوم اخذ تضمین در معاملات خود و همچنین اشاره به تلاش پلیس بین‌الملل فراجا، در ردیابی، شناسایی و دستگیری این مجرمان و همچنین انعکاس تحت تعقیب بودن آنان به مرز‌های ورودی کشور خاطرنشان کرد: متهم توسط مأموران پلیس بین‌الملل فراجا، از طریق مرز هوایی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به کشور مسترد و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور
  • کشف جسد زن ۳۶ ساله در باغ و دستگیری قاتل
  • باند سارقان خودرو در نهاوند منهدم شد
  • انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • تعطیلی دانشگاه لهستانی به جرم فروش مدرک/ مدیران سیاسی و نظامی مشتریان مدرک تقلبی بودند
  • دستگیری و انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا
  • رابطه عاشقانه در خیابان گاندی به خون کشیده شد/ قاتل اعتراف کرد
  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار