Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- گلبدین حکمتیار، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان امروز دوشنبه (۲۰ عقرب) در یک نشست خبری در کابل، گفت که ۴۴ درصد آرای ریخته شده در صندوق‌های انتخابات ریاست‌‎جمهوری، تقلبی است. تاریخ انتشار: 14:22 - 20 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۶۸۰۳

به گزارش خبرگزاری میزان، گلبدین حکمتیار، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان امروز دوشنبه (۲۰ عقرب) در یک نشست خبری در کابل، گفت که ۴۴ درصد آرای ریخته شده در صندوق‌های انتخابات ریاست‌‎جمهوری، تقلبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که با جداسازی ۱.۲ میلیون آرا از مجموع آرای پاک، درصدی آرای تقلبی به ۴۴ درصد خواهد رسید.

حکمتیار ادامه داد: اکنون جنجال اصلی بر سر ۳۰۰ هزار رأی است که از دیدگاه تمامی نامزدها به غیر از اشرف غنی، غیر معتبر است. اما دسته انتخاباتی غنی آن را معتبر می‎خواند زیرا به سود او در صندوق‌ها به‌صورت غیرقانونی ریخته شده‌است.

به گفته او، بیش این ۳۰۰ هزار رای یک شب پیش از انتخابات و یا پس از پایان زمان قانونی روز رأی‌دهی، در صندوق‌ها ریخته شده‌اند.

حکمتیار پیشنهاد می‌کند تا یک هیئت معتبر به مشورت نامزدها تعیین شود تا جرایم انتخاباتی، بررسی و عاملان آن به کیفر برسند زیرا به گفته او دادستانی و دادگاه عالی نمی‌‎توانند این کار را بکنند.

به گفتۀ حکمتیار، با آن که کمیسیون وعده کرده بود که در جریان دو روز نتایج آرا را، اعلام خواهد کرد، اما با گذشت ۴۰ روز از این کار، عاجز است.

گلبدین حکمتیار مخالف باز شماری ۲۴۳۲ محل است زیرا به گفته او وسایل بایومتریکی این بخش‌ها و وسایل ضروری انتخاباتی دیگر آن، ناپدید شده‌است و باید در این بخش‎ها، انتخابات دوباره برگزار شود.

/انتهای پیام/

منبع: فارس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان انتخابات حکمتیار کمیسیون پیشنهاد نامزد بررسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۷۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان

ریاست عمومی پاسپورت طالبان در بغلان اعلام کرد مدیریت پاسپورت ولایت بغلان در یک سال گذشته، ۲۱ هزار جلد پاسپورت توزیع کرده ‌است.

این ریاست می‌افزاید، با توزیع این شمار پاسپورت ۱۳۲ میلیون افغانی عواید به‌دست آمده است.

گفتنی است چند روز قبل نیز ریاست پاسپورت‌‌ طالبان از توزیع بیش از 130 هزار جلد پاسپورت در هرات، ۲۶ هزار و ۳۹۱ جلد پاسپورت در پکتیا و بیش از ۱۹ هزار جلد پاسپورت در ولایت نیمروز خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین پس از ادای سوگند
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • ۱۴۸ شعبه آماده دریافت آرای انتخاباتی آبادان
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان