Web Analytics Made Easy - Statcounter

هدایت حاتمی روز دوشنبه در همایش اطلاع رسانی سیاست های بازار کار که با حضور کارآفرینان استان در سرسرای شهدای استانداری کرمانشاه برگزار شد، همچنین از راه اندازی مجدد ۱۵۰ واحد اقتصادی استان ظرف یک سال گذشته خبر داد و افزود: در این مدت با سیاست های اعمال شده نه تنها جلوی روند رشد نرخ بیکاری استان گرفته شد بلکه نرخ بیکاری استان از رتبه یک کشوری به رتبه ششم رسیده که کاری بسیار بزرگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاتمی با بیان اینکه حاکمیت تمام توان خود را برای ایجاد اشتغال و مبارزه با بیکاری در شرایط جنگ اقتصادی امروز به کار گرفته است، اظهارداشت: تا پایان سال ۹۸ چند پروژه مهم اقتصادی استان مانند، قوطی سازی زمزم، اسیدسیتریک، ایلیا ذرت و پتروشیمی اسلام آبادغرب افتتاح خواهد شد که می تواند در وضعیت اشتغال استان تحول بزرگی به وجود آورد.

وی در ادامه گفت: کارآفرینان و تولیدکنندگان برای موفقیت در پروژه ها حتما باید از خود آورده داشته باشند، نمی شود تنها با تسهیلات دولتی موفق شد.

اقتصاد کرمانشاه در سال ۹۸ حول پنج هدف اصلی تنظیم شده است  

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست های اقتصادی استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال پنج هدف اصلی کاهش نرخ تورم، کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال، بهبود فضای کسب و کار و عدالت اجتماعی با هدف کاهش فاصله بین دهک های اقتصادی جامعه و محیط زیست را دنبال می کنیم.

حاتمی در ادامه در تشریح سیاست‌های اقتصادی استان در سال جاری گفت: کرمانشاه در کشور رتبه ۲۳ تورم دارد که انشاالله با اجرای این سیاست‌های اقتصادی در پایان سال جز چند استان ارزان کشور قرار بگیریم.

وی در ادامه به تعهد کاهش سه درصدی نرخ بیکاری استان اشاره کرد و افزود: تمام مدیران با تمام وجود در راستای ایجاد اشتغال پای کار هستند و با بهره برداری از چند پروژه مهم تا پایان سال بیکاری در کرمانشاه باز کاهش خواهد یافت.

حاتمی بهبود فضای کسب و کار را یکی در دیگر از سیاست های مهم اقتصادی استان برشمرد و گفت:  ۱.۸ درصد این فضا در سال جاری بهبود یافته است که امیدوارکننده است.

این مقام مسئول در ادامه تحقق عدالت اجتماعی با کاهش دهک های اقتصادی جامعه را یکی از سیاست مهم اقتصادی استان برشمرد و گفت: با نظارت دقیق و جدی همه کالاهای یارانه ای بویژه غذایی را در محلات حاشیه نشین و محروم بین افراد زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی توزیع می شود.

حاتمی اضافه کرد: در سال جاری به منظور حمایت از اقشار کم درآمد جامعه ۲۰۰ میلیارد تومان به کمیته امداد، ۱۰۰ میلیارد تومان به سازمان بهزیستی و ۱۰۰ میلیارد تومان بنیاد شهید برای اشتغال واقعی لحاظ شده و باید به افراد کارآزموده و حرفه ای پرداخت کنند.

او حفاظت از محیط زیست و منابع بکر طبیعی استان را نیز از جمله اهداف مهم اقتصادی دانست که نباید به بهانه اقتصادی مورد تخریب قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به راه اندازی سامانه الکترونیکی پنجره واحد اشاره کرد و بیان داشت: در این سامانه تمام برنامه های صدور مجوز برای سرمایه گذاری کمتر از ۲ هفته جواب داده می شود و حداکثر اگر پروژه بزرگ باشد ۲۸ روزه پاسخ داده می شود دیگر آن که روند طولانی چند ماه از بین می رود که می تواند کمک بسیار ارزشمندی به بهبود فضای کسب و کار در استان و اشتغال باشد.

حاتمی در ادامه توجه به مشاغل خرد صنفی را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: در این بخش هیچ محدودیت منابعی وجود ندارد و تا سقف ۵۰ میلیون تومام وام ارزان قیمت داده می شود.

وی همچنین توجه بخش خدمات را در استان با اهمیت برشمرد و گفت: توسعه بخش خدمات به دیگر قسمت های اقتصادی کمک شایانی می کند و بخش اعظمی از بیکاری استان ما را می توان جبران کند لذا در برنامه داریم به این بخش توجه ویژه ای شود. 

در پایان با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی تواند برای همه اشتغال و کار و فرصت بوجود آورد، گفت: تجربه نشان داده است بخش خصوصی در اجرای پروژه چند برابر دولت بهتر عمل می کند و دولت همه زمینه ها را فراهم کرده بخش خصوصی می تواند از این فرصت استفاده کند. 

برچسب‌ها رونق تولید اقتصاد کارآفرینی کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید اقتصاد کارآفرینی کرمانشاه رونق تولید اقتصاد کارآفرینی کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۸۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سید اسلام موسوی عصر امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته ۲۲۰۰ کولر، ۱۷۸ هزار و ۵۴۹؛ بسته معیشتی و ۴۶ هزار و ۵۶۸ بسته لوازم‌التحریر به دانش آموزان نیازمند اهدا شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خوزستان افزود: همچنین در سال گذشته با پرداخت ۲ هزار و ۵۵۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۲ هزار و ۷۴۵ میلیارد ریال، چهار هزار و پانصد شغل توسط بسیج سازندگی در استان ایجاد شد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۲۰۵ واحد مسکونی توسط گروه‌های جهادی احداث و ۱۵۲۲ واحد مسکونی تعمیر و ۱۵۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد با مشارکت این نهاد احداث شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خوزستان گفت: در زمینه منابع طبیعی و محیط زیست نیز ۱۱ هزار و ۶۷۲ هکتار بیابان زدایی صورت گرفت و در سطح یک هزار هکتار مدیریت روان‌آب انجام شد.

وی با اشاره به آسفالت ۱۰ کیلومتر معابر و راه روستایی خوزستان و تخصیص یک هزار تن قیر و آبرسانی به ۱۸۹ روستای استان توسط بسیج سازندگی استان بیان کرد: تفاهمنامه‌هایی با اداره کل ورزش و جوانان برای تجهیز ایستگاه‌های نجات غریق خوزستان، تفاهم‌نامه پنج جانبه بین کمیته امداد، بنیاد شهید، فنی و حرفه‌ای و بسیج سازندگی در زمینه آموزش و اشتغال، توانمند سازی و تحول اجتماعی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و اقتصاد مقاومتی امضا شده است.

کد خبر 6095323

دیگر خبرها

  • دریافت مشاوره شیردهی با چشیدن طعم شیرین مادری
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی
  • بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد