Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@23:37:29 GMT

صادرات ۲.۵ میلیون دلاری کیسه نانویی زیست‌تخریب‌پذیر

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۹۰۰۲

صادرات ۲.۵ میلیون دلاری کیسه نانویی زیست‌تخریب‌پذیر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یک شرکت داش بنیان با توجه به افزایش تقاضا در بازار داخل و خارج،  به دنبال افزایش ظرفیت تولید است. این شرکت به‌عنوان یکی از نخستین شرکت‌های تولیدکننده گونی و کیسه‌های آرد، سیمان و گچ زیست‌تخریب‌پذیر نانویی موفق به صادرات ماهانه بیش از ۲٫۵ میلیون کیسه نانویی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهزاد غفارزاده، مدیر این گروه صنعتی گفت: این محصولات نانویی به کشورهای تاجیکستان، عمان، ترکمنستان، ارمنستان، آذربایجان، عراق، سوریه، قزاقستان، گرجستان و ازبکستان صادر شده است. در حال حاضر این شرکت  ماهانه ۷ میلیون کیسه نانویی تولید می‌کند که از این میزان بیش از ۳۵ درصد آن صادر می‌شود. تلاش داریم تا ظرفیت ماهانه را به ده میلیون کیسه برسانیم.

غفارزاده گفت: تقاضای داخل رو به رشد است و بازار صادراتی نیز رو به گسترش است به طوری که تمام ظرفیت فعلی تولید ما به فروش می رسد و باید به سرعت ظرفیت خود را افزایش دهیم. از انجایی که نیاز بازار بسیار بیشتر از ظرفیت فعلی ما است درنظر داریم تا فناوری خود را در اختیار شرکت‌های دیگر قرار دهیم تا در قالب همکاری مشترک از زیرساخت‌های این شرکت‌ها برای تولید کیسه‌های نانویی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: این محصول نسل جدیدی از نانوکامپوزیت‌ها با پایه پلی‌پروپیلن است که براساس فناوری نانو به تولید رسیده و از آن برای تولید نخ، پارچه و کیسه مخصوص سیمان، گچ و آرد استفاده می‌شود.

مدیر شرکت افزود: تولید انبوه این محصول نیازمند هیچ تغییری در خط تولید و ماشین‌آلات نیست و هیچ هزینه‌ای به صنعت بسته‌بندی سیمان تحمیل نمی‌کند، بلکه با کاهش مصرف انرژی و افزایش سرعت تولید و کاهش فشار دستگاه‌ها و بالا بردن کیفیت محصول نهایی موجب ایجاد مزایای رقابتی و شده و به حل یک معضل جهانی کمک می‌کند.

کد خبر 4769402 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری نانو صادرات کالا شرکت دانش بنیان نوآوری فناوری نانو تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان هوش مصنوعی جایزه مصطفی ص موبایل امنیت اطلاعات ربات فناوری فضایی گوگل تولید خودروی برقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۹۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت علم و فناوری در مرکزی نیازمند دانش بنیان کردن تولید است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه پیش از ظهر چهارشنبه در دهمین جشنواره جهادگران علمی و فناوری بسیج استان مرکزی اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند علاج مشکلات کشور اقتصاد مقاومتی است که برای تحقق آن توجه ویژه به ۲ رکن اقتصاد مردمی و اقتصاد دانش بنیان است.

وی افزود: گروهی که باید این فرمان و پرچم را راهبری و هدایت کند، بسیجیان هستند چرا که بسیج معجزه امام راحل و دستاورد مهم انقلاب اسلامی است.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه سال گذشته دانشگاه اراک جز ۱۰ دانشگاه برتر کشور شناخته شده است، افزود: در حوزه فناوری برای تقویت، توسعه اقتصاد دانش بنیان، باید از ظرفیت جهادگران به عنوان کلید حل مشکلات کشور بهره گیری کرد.

وی تاکید کرد: در استان مرکزی آب سنگین، به ارزش هر کیلو ۸۰۰ دلار تولید می‌شود در حالی که نفت خام بشکه‌ای ۸۰ تا ۹۰ دلار به فروش می‌رسد، بر این اساس آب سنگین ظرفیت تولیدی ویژه ای در این استان محسوب می‌شود.

مخلص الائمه تاکید کرد: مسائل و مشکلات با کار زیاد حل نمی‌شود بلکه نیازمند اقدام جهادی است که در این راستا تمام ظرفیت‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مرکزی گفت: بدون تردید ظرفیت‌های جمهوری اسلامی به مراتب بیش از مشکلات است که می‌توان با تعامل و هم‌افزایی تمام ارگان‌ها بر مسائل و مشکلات غلبه کرد در غیر این صورت نوعی نقص در عملکرد و بروکراسی اداری وجود دارد.

وی اقتصاد نفتی را پاشنه اقتصاد کشور دانست و گفت: پیشرفت علم و فناوری و کلید حل مشکلات کشور و به تبع آن استان، نیازمند دانش‌بنیان کردن تولید است که با توجه به این مهم در کمترین زمان به قله‌ای که رهبر معظم انقلاب در بیانات خود فرمودند، دست می‌یابیم.

کد خبر 6100541

دیگر خبرها

  • بازدید از زنجیره سیب هدف هیات عراقی از سفر به آذربایجان غربی است
  • سهم ۰.۳ درصدی ایران از صادرات صنایع غذایی جهان
  • حمایت شرکت ملی مس از طرح‌های نوآورانه با هدف کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری
  • پیشرفت علم و فناوری در مرکزی نیازمند دانش بنیان کردن تولید است
  • صرفه‌جویی ۵ هزار مگاواتی برق با افزایش بازدهی ۲۰ میلیون کولر آبی
  • سود ۳۱۷ میلیون دلاری پالایشگاه آبادان در سال گذشته
  • ایران موفق به تولید زیردریایی هدایت پذیر از راه دور شد
  • تولید زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور توسط دانش‌بنیان‌ها
  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳