Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی این شرکت، حسن جمشیدی افزود: بر خلاف سال های گذشته، امسال اعتبارات مناسبی برای تکمیل این سد در نظر گرفته شد که در صورت تداوم تخصیص اعتبارات، فاز اول این طرح سال ۱۳۹۹ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی به اهمیت ساخت این سد اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیت ظرفیت آب‌گذری رودخانه گرگانرود در محدوده آق‌قلا و پایین دست آن، احداث این سد علاوه بر انحراف، مدیریت و ذخیره سازی سیلاب گرگانرود می تواند زمینه استفاده از آب ذخیره شده در بخش های صنعت و کشاورزی را نیز فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس گروه سدها و مدیریت سیلاب شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود: این سد دارای ۳ بخش سیستم انحراف سیلاب، سیستم انتقال سیلاب و مخازن ذخیره سیلاب در سطح هزار هکتار است که در صورت بهره برداری از آن می توان بیش از ۲۰ میلیون متر مکعب از سیلاب های رودخانه گرگانرود را در مواقع ضروری منحرف کرد.

جمشیدی با بیان اینکه حجم مخازن ذخیره احداثی این سد ۲۷ میلیون متر مکعب است، افزود: از این حجم ۷.۵ میلیون متر مکعب برای انحراف سیلاب و مابقی مربوط به ذخیره سیلاب جهت تامین آب کشاورزی و صنعت است.

عملیات ساخت سد آقدکش از تابستان سال ۹۲ با هدف ذخیره سازی و کنترل سیلاب در استان گلستان آغاز شد و در سیل ابتدای ۹۸ هم به دلیل گستردگی سیلاب و اهمیت سد در مهار سیل، بر تکمیل آن تاکید شد.

برچسب‌ها سیل آق قلا گلستان سدسازی وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیل آق قلا گلستان سدسازی وزارت نیرو سیل آق قلا گلستان سدسازی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۹۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از ذخیره ۷۰ میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا نصرآبادی با اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای امسال به دنبال بارندگی‌های فروردین‌ماه و نیمه اول اردیبهشت‌ماه بیش از 70 میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های مختلف آبخیزداری استان مهار شده است.

وی با اشاره به احداث بیش از دو هزار و 300 سازه آبخیزداری در استان گفت: در بارندگی‌های فروردین بیش از 7 میلیون مترمکعب رواناب مهار و مدیریت شد. از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون نیز در پی‌بارندگی‌های مناسبی که رخ داد بیش از 64 میلیون متر مکعب رواناب مدیریت شد. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیشترین حجم مدیریت رواناب در اردیبهشت ماه را مربوط به شهرستان نهبندان با حجم 9 میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: کمترین میزان مدیریت نیز مربوط به شهرستان خوسف با حجم حدود 3 میلیون متر مکعب بوده است.

وی درباره میزان حجم کنترل رواناب در سازه‌های آبخیزداری طبس به عنوان بحرانی‌ترین شهر استان از نظر پیامدهای خشکسالی اظهار داشت: در بارندگی‌های نیمه اول اردیبهشت در این شهرستان که دارای 196 سازه آبخیزداری است حدود 9 میلیون مترمکعب رواناب مدیریت شد. سازه‌های آبخیزداری علاوه بر مدیریت رواناب‌ها در کنترل و مهار سیل نیز نقش بسزایی دارند.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • ۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ۳۰ میلیون متر مکعب آب طی چند روز اخیر پشت سد کوثر ذخیره شد
  • سد کوثر گچساران سرریز کرد
  • ورود بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب به سد‌های خراسان جنوبی
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است