Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@03:23:58 GMT

شرایط خرید حمایتی زعفران در خراسان رضوی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۹۶۱۱

شرایط خرید حمایتی زعفران در خراسان رضوی اعلام شد

رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی در مورد شرایط خرید حمایتی زعفران در این استان توضیحاتی داد. ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، ایرج ناصری‌مقدم ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: طرح حمایتی خرید زعفران از تولیدکنندگان این محصول از هشتم آبان ماه 98 آغاز تا سی‌ام آذر ماه امسال ادامه می‌یابد و زعفران‌کاران با اخذ معرفی‌نامه از مراکز جهاد کشاورزی و پس از تائید مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها از طریق سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی و براساس قیمت‌های مصوب انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصری‌مقدم گفت: در سال گذشته 70 تن زعفران از کشاورزان استان خریداری شد و میزان خریداری‌ شده این محصول در سال 98 تاکنون 8 تن بوده و هیچگونه محدودیتی هم نخواهیم داشت و متناسب با نیاز استان خرید این محصول را خواهیم داشت.

وی افزود: در سطح استان 10 آزمایشگاه دارای ویژگی‌های خاص در نمونه‌گیری‌های زعفران فعال است و تمامی زعفران‌های جمع‌آوری شده از مزارع استان در این آزمایشگاه‌ها نمونه‌گیری می‌شود و در قالب 4 رده تعیین درجه و قیمت می‌شود و زعفران فاقد کیفیت هم به کشاورز بازگردانده می‌شود.

رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی با بیان اینکه قیمت‌های زعفران در قالب 4 رده قیمتی معین شده است، خاطرنشان کرد: قیمت‌های زعفران به ازای هر کیلوگرم از 8 تا 10.5 میلیون تومان است که از نمونه معمولی تا نگینی بوده است و خوشبختانه کمیسیون تنظیم بازار کشور هم در بحث قیمت‌ها به مسئولان استانی اطمینان کامل دارد و هیچگونه نگرانی‌ای در نحوه نرخ‌گذاری‌ها وجود ندارد.

ناصری‌مقدم تصریح کرد: مراکز خرید زعفران باید تنها از کشاورزان این محصول را خریداری کنند، همچنین هزینه آزمایشگاه با کشاورز بوده و وجه آن از حسابش کسر می‌شود و هزینه آن برای هر نمونه‌گیری 150 هزار تومان است.

وی تاکید کرد: خریدهای سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی از کشاورزان به‌گونه‌ای است که 60 درصد وجه در زمان خرید و 40 درصد مابقی در بازه زمانی 2 ماهه بوده و نمونه آخر در خرید گوجه‌فرنگی بود و برای نحوه پرداخت وجوه زعفرانان‌کاران هم همین برنامه را داریم، البته قولی به کشاورز نداده‌ایم و اعلام کرده‌ایم در اسرع وقت و به محض تخصیص اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه به حساب کشاورز واریز می‌شود.

پیشنهاد عرضه زعفران بسته‌بندی شده در بورس کالا94درصد زعفران دنیا در ایران کشت می‌شود ولی دنیا «زعفران ایران» را نمی‌شناسدکاشان| وقتی دلالان کام زعفران‌کاران بادرودی را تلخ می‌کنند

رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی در رابطه با نیاز زعفران کشور، گفت: نیازهای برآورد شده بالغ بر 5 تن بوده که شامل مصرف داخل استان و صادرات داخل و خارج از کشور بوده و به‌طور میانگین در هر سال بیش از 3 تن زعفران از کشاورزان خریداری شده است.

ناصری‌مقدم گفت: زعفران در صورتی که پس از 3 روز در تالار بورس خریدار نداشت مورد خرید حمایتی قرار می‌گیرد و سهمیه هر کشاورز به میزان پهنه‌بندی و سطح زیرکشتش است.

وی افزود: در سطح 30 شهرستان خراسان رضوی تعداد 18 مرکز تولید زعفران فعال است و شهرستان‌هایی که فاقد مرکز هستند به نزدیک‌ترین مرکز در شهرستان همجوار مراجعه می‌کنند؛ همچنین در بحث استارتاپ تمامی محصولات کشاورزی از جمله زعفران ورود پیدا کرده‌ایم و در این برنامه 70 درصد مشارکت‌ها را توسط بخش دولتی و 30 درصد دیگر توسط بخش خصوصی داریم.

رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی با اشاره به اینکه اجازه نخواهیم داد که کشاورز متضرر شوند، بیان کرد: در هر حرفه‌ای حضور دلالان و افراد سودجو آسیب‌زا بوده و سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی در راستای حمایت کامل از کشاورزان اجازه سودجویی به اینگونه افراد نخواهد داد.

انتهای پیام/281/ز

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۹۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی

ابوالفضل دشتبانی گفت: این مبلغ به حدود سه هزار کشاورز تولیدکننده سیب زمینی بر اساس تقدم در تحویل محصول به مراکز خرید توافقی پرداخت شد.

مدیر کل تعاون روستایی استان اردبیل افزود: تاکنون بیش از ۵۸ هزار تن سیب زمینی موجود در انبارها از کشاورزان خریداری و به کارخانه های تبدیلی و فرآوری در سایر استان‌های کشور ارسال و بخشی از آن نیز به کشورهای همجوار صادر شده است.

به گفته او، پیگیری جدی و مستمر استاندار و نمایندگان مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در حمایت از تولیدکنندگان باعث شد تا قبل از این که محصول مازاد سیب زمینی به یک بحران تبدیل شود، عملیات خرید با دستور وزیر کشاورزی و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران آغاز شود.

دشتبانی گفت: خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان در ۶ مرکز پیش بینی شده توسط مدیریت تعاون روستایی و مباشر منتخب زیر نظر کار گروه استانی تا پایان روند عرضه از سوی کشاورزان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • بخشنامه اخیر بانک مرکزی پیرامون واردات ابهام دارد
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر
  • انسداد ۲ محور روستایی در فیروزه براثر سیلاب
  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی