Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسن روحانی دوشنبه شب در آیین افتتاح چندین طرح بزرگ صنعتی، معدنی در سیرجان با اشاره به سفرهای استانی خود به استان های یزد و کرمان اظهار کرد: دیروز و امروز برای من روزهای بسیار خوشی بود و آنچه که در دو استان مشاهده کردیم بیانگر سخت کوشی، تلاش، ایمان و فداکاری برای کشورمان بود.

وی ادامه داد: همه ما باید در این مسیر گام ها را بلندتر برداریم ضمن اینکه کار عظیم و بزرگی توسط کارگران، مهندسان، کارمندان، مدیران، سرمایه گذاران، طراحان و سیاست گذاران ما انجام شده و در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی عنوان کرد: از آغاز انقلاب تا امروز و در طول این ۴۱ سال به غیر از مسائل دفاع قدس و ایستادگی در برابر فشارهای خارجی و موفقیت های اجتماعی و امنیتی که در جای خود بسیار مهم است، در بخش فناوری، اقتصاد و علم و دانش کار بسیار بزرگی در کشور انجام شده است که به چند نمونه می توان اشاره کرد.

در حال تکمیل...

کد خبر 4769108

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن روحانی نهاد ریاست جمهوری سفر استانی سیرجان استانداری کرمان یوم الله 13 آبان بوشهر زلزله راهپيمايي 13 آبان شهرکرد ایلام تئاتر کودک و نوجوان گرگان بیرجند شیراز پدافند غیرعامل خطبه های نماز جمعه قزوین سفر استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۰۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت جدی بنیاد ملی علم ایران به سوی تولیدات فاخر علمی است

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ بیست و ششمین جلسه هیئت امنای بنیاد ملی علم ایران با حضور دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور و با رویکرد ارائه گزارش فعالیت‌ها و برنامه‌های امسال بنیاد ملی علم ایران برگزار شد.

دهقانی، طی سخنانی در این نشست گفت: بنیاد ملی علم ایران، با توجه به ارتقای ساختاری خود از یک سو و افزایش بودجه‌ای که سال گذشته داشت، نقش ارزشمند و درخور توجهی را در حمایت و توسعه پژوهش‌های بنیادین و تولید علم کشور ایفا کرد. اما علیرغم این عملکرد مثبت، بودجه بنیاد به یک‌سوم کاهش یافت که برای اصلاح آن و کمک به ادامه روند حمایت‌های گسترده از تولیدات علمی، به صورت مستمر با دستگاه‌های ذیربط در حال پیگیری و مذاکره هستیم.

ون علمی، فناوری و اقتصاد دنش‌بنیان ریاست‌جمهوری یکی از مأموریت‌های اصلی بنیاد ملی علم ایران را کمک به طرح‌های علمی در ابعاد ملی و بین‌المللی در ابعاد کلان و ناظر به آینده دانست و افزود: تلاش داریم  مسیر حرکتی بنیاد علم را به سمت و سوی حمایت از تولید علم فاخر و دست یافتن به خروجی های علمی فاخر سوق بدهیم و بر همین اساس، امسال برنامه‌های جدی بنیاد علم برای حمایت از تولیدات فاخر علمی با رویکرد دست‌یابی به مرجعیت علمی، به طور جدی دنبال می‌شود.

دهقانی با اشاره به برنامه‌ریزی جدی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برای تربیت و پرورش نیروی انسانی دانش‌آموخته و متخصص در حوزه‌های گوناگون علمی و فناورانه عنوان کرد: به طور مثال در حوزه کوانتوم برای تربیت حداقل دو هزار نفر نیروی انسانی خبره و متخصص برنامه ریزی شده است و این رویکرد، به شکل‌های مختلف از جمله همکاری با دانشگاه‌ها، حمایت از استادان تراز، حمایت‌های ذیل ستادهای توسعه فناوری از پرورش نیروی انسانی و دیگر شکل‌های حمایتی، اجرا می‌شود.

وی بر ضرورت استمرار هم‌اندیشی و تعامل اعضای هیئت امنا تأکید کرد و گفت: وقتی قرار است یک کار بنیادین علمی در بنیاد علم دنبال می‌شود، باید نشست‌ها به صورت مستمر و با فواصل کم‌تر برگزار شود. می‌بایست نظرات همه اعضا دریافت و در نهایت برآیند این نظرات، به یک خط سیر تبدیل شده و ‌خط مشی بنیاد قرار بگیرد.

حمایت از تولید پژوهش‌های بنیادی و با کیفیت در سال جاری 

علی محمد سلطانی، رئیس بنیاد ملی علم ایران در این نشست به ارائه گزارشی تفصیلی از اقدامات صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: سامانه‌ای از سال گذشته راه اندازی شده که تمامی اطلاعات بنیاد علم روی این سامانه قرار داده شده است. در قالب سامانه انتشار اطلاعات حمایت‌های بنیاد علم ایران، جزئیات حمایت‌ها، نحوه دریافت و اطلاعات کاملی از طرح‌ها به طور دقیق ارائه شده است.

دبیر هیئت امنای بنیاد علم ایران افزود: تدوین برنامه راهبردی چهار ساله با رویکرد افزایش کیفیت تولیدات علمی از مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد علم ایران در سال جاری است. بنیاد همچنین اهدافی همچون افزایش سهم و کیفیت پژوهش‌های بنیادی، هدفمندسازی پژوهش‌های کاربردی و حمایت از مسأله‌محوری و مأموریت‌گرایی، تدوین قالب‌های ترویج علم، حمایت از رویدادهای شب علم و بهبود فرآیندها در داوری و نظارت طرح‌ها را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آناف، در این جلسه، ضمن بحث و گفت‌وگو پیرامون اعضای کمیسیون دائمی هیئت امنا و نحوه تشکیل و فعالیت کمیسیون دائمی، شیوه اعطای حمایت‌های بنیاد به اعضای هیئت امنا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پیشنهاد شد که استفاده اعضای هیئت برای حمایت از طرح رساله دکتری و پسادکتری بدون پرداختی به استاد راهنما و با مسئول طرح از حمایت‌های تحقیقاتی بنیاد بلامانع است و تصمیم‌گیری درباره ارزیابی و پذیرش درخواست اعضای هیئت امنا با کمیته‌ای متشکل از رئیس و چهار نفر از اعضای هیئت امنای بنیاد خواهد بود.

همچنین در این نشست،  پیمان صالحی، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، علی اکبر رشاد، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی، صادق واعظ زاده، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، علی اکبر موسوی موحدی و ایمان افتخاری از اعضای هیئت امنای بنیاد علم ایران حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حرکت جدی بنیاد ملی علم ایران به سوی تولیدات فاخر علمی است
  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • اولین پوست الکترونیکی قابل کشش در جهان
  • بسیج سازندگی با کم‌ترین هزینه کارهای بزرگ انجام می‌دهد
  • لزوم احساس مسئولیت مسلمانان نسبت به همدیگر
  • بانوی خیراندیش مشهدی منزل خود را به بنیاد دانشگاهی فردوسی اهدا کرد
  • فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد