Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-06@15:15:17 GMT

صید ۱۹ هزار تن فانوس ماهی

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۱۹۴۰

صید ۱۹ هزار تن فانوس ماهی

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امروز (دوشنبه ۲۰ آبان ماه) پرویز محبی در نشست خبری اظهار کرد: حاصل فعالیت هفت ماهه سال جاری شناورهای فانوس ماهی بالغ بر ۱۹ هزار تن صید بوده که از این میزان معادل ۸۳ درصد صید خالص فانوس ماهی صورت گرفته و در حال حاضر معادل ۵۴ فروند از ۹۴ فروند کشتی به صورت موردی بالغ بر ۹۰ درصد هم صید هدف انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال گذشته در مجموع فعالیت‌ها صید معادل ۲۱ هزار و ۳۰۰ تن فانوس ماهی حاصل گردید که می‌توان گفت هدف گذاری برنامه به صورت کامل محقق شده و معادل ۷۰ درصد مجموع صیدها مربوط به صید هدف بوده است.

محبی با بیان این‌که در سال جاری هدف‌گذاری صید فانوس ماهی ۴۰ هزار تن است، افزود: در حال حاضر ناوگان‌های فانوس ماهی معادل ۹۳ فروند شناور بوده که در حال حاضر فقط ۵۴ فروند از این میزان در صید سال جاری شرکت دارند.

عدم صید فانوس ماهی در حوزه خلیج فارس

وی ادامه داد: علی رغم اذعان برخی مسئولان و نمایندگان به صراحت باید به این نکته اشاره کرد که هیچ فعالیت صید ماهی در خلیج فارس صورت نمی‌پذیرد. اصولاً ذخیره فانوس ماهی فقط در دریای عمان و در اعماق بیش از ۲۰۰ متر صورت می‌گیرد که فقط توسط تور ترال میان آبی و صرفاً با کشتی صیادی با مشخصه و قابلیت صید در عمق امکان پذیر است ضمن این‌که این ذخیره با کشور عمان مشترک است و این آبزی طول عمر کوتاه دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه اصولاً به دلیل صیدگاه فانوس ماهی هیچگونه تداخلی بین این فعالیت و فعالیت‌های صید خرد وجود ندارد، خاطر نشان کرد: ضرورت تداوم و گسترش موقعیت جغرافیایی فعالیت صید فانوس ماهی با توجه به برنامه‌های توسعه آبزی پروری و نیازمندی کشور به پودر ماهی حیاتی و ضروری است.

وی افزود: به طور قطع و یقین به دلیل حساسیت‌های به وجود آمده در صید فانوس ماهیان ضابطه‌مندی و نظارت بر این فعالیت در کل فعالیت‌های صید و صیادی مثال زدنی است و زمان زیادی از مجموعه ستاد سازمان شیلات صرف این موضوع شده است.

محبی درباره نظارت بر صید فانوس ماهیان اظهار کرد: بر تمام فعالیت تخلیه شناورها به صورت ۱۰۰ درصدی رصد و نظارت می‌گردد و اصولاً فعالیت صید فانوس ماهی به صورت تمام وقت شمارش می‌شود. همچنین نصب دستگاه وی‌ام‌اس و الزام کلیه شناورها به این موضوع و تدوین آیین‌نامه استقرار ناظرین مقیم بر روی شناورها از جمله اقدامات در این زمینه است.

وی با بیان اینکه نرخ خرید فانوس ماهی به بالای۳۲۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است، گفت: در بحث بومی سازی صید فانوس ماهیان می‌توان اذعان نمود که در حال حاضر اکثر کارکنان شناورها ایرانی هستند و تعداد نیروهای کار خارجی از ۵۰۰ نفر در سال گذشته به ۵۰ نفر در سال جاری کاهش یافته است.

نیاز سالانه کشور به پودر ماهی معادل ۹۰ هزار تن است

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات تاکید کرد: با توجه به نیاز سالانه کشور به حدود ۹۰ هزار تن پودر ماهی فعالیت این ناوگان منجر به کاهش وابستگی به واردات پودر ماهی، جلوگیری از خروج ارز، افزایش اشتغال به خصوص در مناطق محروم و سواحلی، فعال‌سازی صنایع پیشین و پسین این فعالیت، کمک به توسعه آبزی پروری و کاهش قیمت تمام شده این محصول می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از برنامه‌های مهمی که باید به آن پرداخته شود، ایجاد ارزش افزوده برای صید فانوس ماهی است که در حال حاضر این موضوع در دستور کار سازمان شیلات قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: صید فانوس ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۱۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به مصرف برق ۳۲ هزار مگاواتی سامانه های‌سرمایشی در دوره گرم سال، آن را معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیونی عنوان کرد و گفت: ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در مناطق عادی و معتدل طی مذاکره با صداوسیما حاصل شده و ۸۰ درصد مناطق کشور را شامل می‌شود.

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر در گردهمایی مدیران دفاتر حقوقی شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیرو به ناترازی صنعت برق در ۳ بخش مالی، سوخت و تولید و مصرف برق اشاره کرد که به طور مستقیم یا غیرمستقیم عملکرد بخشهای تولید، انتقال و توزیع برق را تحت تاثیر قرار داده است.

وی رشد شتابان مصرف (۵.۷ درصد در سال گذشته) را از دیگر چالش‌های صنعت برق عنوان کرد که با توجه به رشد یک تا ۲ درصدی مصرف در کشورهای توسعه یافته، نیازمند تدبیر است.

به گفته وی، بخشی از رشد مصرف برق نامتعارف است که به پدیده‌های نوظهوری مانند ماینرهای غیرمجاز یا استفاده از کولرهای گازی در مناطق عادی اختصاص دارد.

مدیرعامل توانیر در ادامه از کاهش فعالیت تولیدکنندگان مجاز رمز ارز از حدود ۳۵۰ مگاوات به کمتر از ۵۰ مگاوات خبر داد که به دلیل‌عدم بازدارندگی، راهکارهای قبلی مربوط به استخراج غیرمجاز است. وی در همین زمینه گفت: تاکنون ۸۰۰ مگاوات ماینر غیرمجاز کشف شده است.

رجبی مشهدی ۳۲ هزار مگاوات مصرف برق سامانه های‌سرمایشی در کشور را معادل کل مصرف برق کشور مصر با ۱۲۰ میلیون نفر جمعیت ذکر کرد که نشان می‌دهد در کشور ما مقررات و مناسبات خوبی برای بهره‌وری انرژی و مهار هدر رفت برق در این حوزه حاکم نیست.

وی با اشاره به ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در مناطق عادی و معتدل که طی مذاکره با صداوسیما حاصل شده و۸۰ درصد مناطق کشور را شامل می‌شود، تاکید کرد: توان صنعت برق در این عرصه به ابزارهای فنی و اجرایی محدود می‌شود و بدون بهره‌گیری از ظرفیت حوزه حقوقی، امکان جلوگیری از مصارف بی‌رویه یا اجرای طرح‌هایی مانند توسعه خطوط برق وجود ندارد، بنابراین درخواست دارم واحدهای حقوقی صنعت برق وارد میدان شوند و کارشناسان این حوزه در تمامی موضوعات مبتلا به صنعت برق ورود کنند.

رجبی مشهدی مستندسازی اقدامات را از ملزومات کار در بخش حقوقی عنوان کرد که باید طی زمان‌بندی مشخص، مستندسازی اراضی و اسناد صنعت برق به انجام برسد.

بازنگری در قراردادها با توجه به نقش برجسته بخش خصوصی در فعالیت‌های صنعت برق، تعامل با مراکز قضایی و انتظامی و تبادل تجارب دفترهای حقوقی با یکدیگر از دیگر نکات مورد تاکید مدیرعامل توانیر در این نشست بود.

دیگر خبرها

  • ۵.۶ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد
  • چین بهاره برگ سبز چای در باغ‌های شمال
  • آغاز برداشت برگ‌های زمردین چای از باغ‌های گیلان و مازندران
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان
  • نصب بیش از ۷ هزارو ۷۴۰ کنتور در کرمان
  • تسلط مرد ماهی فروش به انگلیسی
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری
  • ببینید | تصاویر باورنکردنی از بارش ماهی در یاسوج!