Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-06@03:15:03 GMT

تاکید پوتین و مرکل بر ضرورت بازگشت آوارگان سوری

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۲۵۲۲

ساعت 24- رئیس‌جمهور روسیه و صدر اعظم آلمان در تماس تلفنی با یکدیگر بر ضرورت بازگشت آوارگان سوری تاکید کردند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان دوشنبه شب در تماس تلفنی با یکدیگر درباره تحولات لیبی و سوریه با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

کاخ کرملین در این خصوص اعلام کرد که در این تماس تلفنی، دو طرف خواستار بازگشت آورگان سوری شده و بر اهمیت حل مشکلات انسانی در سوریه تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین و مرکل همچنین خواستار توقف فوری درگیری‌ها در لیبی شدند. کرملین با صدور بیانیه‌ای در این باره گفت که دو طرف روسی و آلمانی خواستار آتش بس فوری در لیبی بدون پیش شرط شدند.

پیش از این تماس تلفنی، وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی، روسیه را به جنگ‌افروزی در این کشور و تلاش برای بازگرداندن بازماندگان دوره «معمر قذافی» به رأس قدرت متهم کرده بود.

«فتحی باشاغا» وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی در مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ گفت که مسکو تمایل دارد بازماندگان دوره «معمر القذافی» رهبر سابق لیبی را به رأس قدرت بازگردانده و نفوذ خود در آفریقا و بخش جنوبی اروپا را تقویت می‌کند.

نیروهای حفتر از حدود هفت ماه قبل حملات به طرابلس پایتخت لیبی با هدف تصرف این شهر را آغاز کرده‌اند و با وجود حمایت‌های مالی و تسلیحاتی برخی کشورها از جمله مصر و امارات هنوز نتوانسته‌اند به این شهر نفوذ کنند.

طبق گزارش سازمان ملل در هفت ماه گذشته از این درگیری‌ها تا کنون حدود ۱۰۹۳ نفر کشته و ۵۷۶۲ نفر از جمله غیرنظامیان زخمی و ۱۲۰ هزار نفر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.

فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۲۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق

سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، و هیئت همراه وی، وضعیت فرهنگ و ارتباطات دو کشور و چشم‌اندازهای گسترش همکاری‌های عراق و جمهوری اسلامی ایران را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم بر ضرورت تبادل تجارب در بخش‌های فرهنگی، هنری و آرشیوی تأکید کرد.

وی با اشاره به نیازهای جوامع اسلامی به برنامه‌های فرهنگی که آنان را در برابر هجمه فرهنگی و اندیشه‌های منحرف مصون نگه دارد، بر ضرورت حمایت از برنامه‌های هنری و تولید فیلم و سریال و استفاده از فناوری‌های نوین برای رساندن آن به مخاطبان تأکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر ضرورت توقف جنگ در غزه تأکید کرد و جامعه جهانی را در قبال پیامدهای آنچه در غزه می‌گذرد و سکوت در برابر کشتار و گرسنه نگه‌داشتن و نسل‌کشی مسئول دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • نسل جدید تلفن‌های ثابت ویژه کسب و کارها
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • ۴ کوهنورد گمشده درارتفاعات بام ایران، تلفنی نجات یافتند
  • ضرورت افزایش ظرفیت استخدام ماما در بخش بهداشت و درمان
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان