Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@01:26:01 GMT

سایه روشن لایحه جدید قانون تجارت

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۲۹۴۳

رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس: ناچار شدیم لایحه قانون تجارت را تعیین تکلیف کنیم و برای همین به نظر شورای نگهبان تمکین کردیم و لایحه به صورت عادی رسیدگی می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

ملکشاهی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره با تاریخچه قانون تجارت و سرگذشت لایحه جدید قانون تجارت گفت: ما هم قبول داریم که این قانون اهمیت و پیچیدگی خاص دارد و لایحه جدید هم ممکن است ایراداتی داشته باشد برای همین از نظرات بخش خصوصی برای بهبود و تکمیل آن استفاده می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در خصوص مزایای لایحه جدید توضیح داد: 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

احمد آتش هوش رئیس کمیسیون حقوقی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به ضرورت به روزرسانی قوانین گفت: قانون تجارت قانونی مادر و بالادستی است و مفهوم این آن است که در اصلاح و تنظیم آن باید وسواس بیشتر و دقت و با احتیاط بسیار عمل کرد و ما به روند رسیدگی به این لایحه انتقاد داریم: 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

آتش هوش همچنین تغییر از اساس قانون تجارت را درست ندانست و گفت: ما می توانستیم این قانون را از اساس دست نزنیم و موادی ر اضافه یا کم کنیم و اصلاح جزئی کنیم. او همچنین بر ضرورت مشورت با بخش خصوصی و اتحادیه ها و اصناف و بازرگانان برای تنظیم و اصلاح لایحه تاکید کرد: 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ملکشاهی نیز گفت: ما از اساس قانون تجارت را تغییر نداده ایم و قانون تجارت در دل لایحه جدید وجود دارد و مواد قانون تجارت قبلی را در این قانون آورده ایم. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تیتر امشب ملکشاهی آتش هوش لایحه قانون تجارت مجلس اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۲۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور آمریکا قانون شامل فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ به نقل از سی ان ان، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، لایحه‌ای را امضا کرد که روی کمک نظامی به اوکراین تمرکز دارد اما به فیلترشدن تیک‌تاک هم مربوط است. به‌موجب این قانون، شرکت بایت‌دنس مالک تیک‌تاک باید نهایتاً در 9 ماه آینده این شبکه اجتماعی را به شرکتی دیگر بفروشد. اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، تیک‌تاک در آمریکا فیلتر خواهد شد.

لایحه ممنوعیت یا فروش تیک‌تاک اکنون قانونی رسمی است تا شمارش معکوس برای بایت‌دنس شروع شود. این شرکت ۹ ماه فرصت دارد تا اقدامات اولیه مربوط به فروش تیک‌تاک را انجام دهد. با‌ این‌حال، رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند ضرب‌الأجل را سه ماه دیگر تمدید کند.

پیش از این مجلس سنای آمریکا این لایحه‌ای را با ۷۹ رأی موافق در مقابل ۱۸ رأی مخالف تصویب کرده بود.

 

دیگر خبرها

  • بایدن لایحهٔ ممنوعیت تیک‌تاک را امضا کرد
  • بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟
  • رئیس‌جمهور آمریکا قانون شامل فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد
  • سایه روشن ورود توصیه‌ای بانک‌ها به واگذاری سرخابی‌ها
  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد
  • تصویب ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا
  • آمریکا ممنوعیت تیک تاک را در سنا تصویب کرد
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد