Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته محققان، فعالیت فیزیکی نه تنها موجب تضمین سلامتی کل بدن می شود بلکه ریسک شکستگی لگن یا هر نوع شکستگی دیگر در زنان را کاهش می دهد.

محققان این مطالعه به منظور پی بردن به رابطه بین فعالیت فیزیکی و شکستگی استخوان در زنان پس از سن یائسگی، وضعیت بالغ بر ۷۷ هزار زن را به مدت بیش از ۱۴ سال تحت نظر داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول این مدت، ۳۳ درصد شرکت کنندگان حداقل یک بار شکستگی استخوان را گزارش کردند.

زنان دارای بالاترین میزان تحرک فیزیکی، که تقریبا شامل ۳۵ دقیقه یا بیشتر فعالیت های روزانه تفریحی و خانگی بود، ۱۸ درصد کمتر با ریسک شکستگی لگن و ۶ درصد کمتر با ریسک هر نوع شکستگی استخوان مواجه بودند.

«جین واتاواسکی وندی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه بافالو آمریکا، در این باره می گوید: «این یافته ها نشان می دهد که چقدر تحرک فیزیکی منظم در کاهش شکستگی ها در زنان مسن تاثیر مثبت دارد. شکستگی در بین زنان یائسه بسیار شایع است و با از بین رفتن استقلال، محدودیت های حرکتی و افزایش احتمال مرگ مرتبط است.»

وی توصیه می کند: «فعالیت های با شدت متوسط نظیر پیاده روی به شکل قابل توجهی موجب کاهش خطر شکستگی و در مقابل کاهش ریسک مرگ می شود.»

فعالیت های فیزیکی غیرتفریحی نظیر کارهای خانه از جمله جارو کردن و شستشوی لباس نیز رابطه گسترده ای با کاهش انواع شکستگی ها دارند.

محققان پیام اصلی این مطالعه را این گونه بیان می کنند: «کمتر بنشینید، بیشتر تحرک داشته باشید و هر حرکتی را مهم و باارزش بدانید.»

کد خبر 4769738

منبع: مهر

کلیدواژه: شکستگی استخوان زنان سالمندی وزارت بهداشت سرطان دارو سازمان بیمه سلامت ارتودنسی درمان ناباروری سعید نمکی دیابت جامعه پزشکی بیماری های کودکان چاقی سازمان غذا و دارو ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۳۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهان به ستاره‌هایش استراحت می‌دهد!

به گزارش ورزش سه، دیدار تیم های استقلال ملاثانی و سپاهان در ورزشگاه شهید بهنام محمدی برگزار خواهد شد و این موضوع به چالشی جدی برای تیم سپاهان تبدیل خواهد شد.

با توجه به هفته های حساس پایانی لیگ برتر، فشردگی مسابقات و مصدومیت های پرشماری که در هفته های پایانی گریبان بازیکنان را می‌گیرد بازی جام حذفی مقابل تیم لیگ یکی که با انگیزه های زیادی وارد می‌شوند و جنگنده ظاهر خواهند شد ریسک بزرگی برای سپاهانی خواهد بود که ستاره‌های مصدوم زیادی روی دست این تیم باقی مانده است!

سپاهان در حال حاضر با توجه به مصدومیت دانشگر دو مدافع میانی دارد که اگر آنها دچار آسیب دیدگی شوند کار سختی برای بازی با پرسپولیس خواهد داشت، پیام نیازمند برای حضور درون دروازه مقابل پرسپولیس نیاز دارد تا در شرایط مسابقه قرار بگیرد و بازگشت او به میادین با حضور در این مسابقه همراه با ریسک خواهد بود!

شهریار مغانلو و رضا اسدی دو بازیکن بدون جانشین سپاهان هستند که حضور آنها در این مسابقه می‌تواند آینده این تیم را به خطر بیندازد و بازی مهم با پرسپولیس را تبدیل به یک چالش بزرگ کند.

باید دید ژوزه مورایس سرمربی سپاهان در این مسابقه از ترکیب اصلی استفاده خواهد کرد یا از بازیکنان آکادمی و نفراتی که کمتر به میدان رفته‌اند در ترکیب اصلی استفاده خواهد کرد.

سپاهان 4 روز بعد از برگزاری بازی با ملاثانی که به میزبانی مسجدسلیمان برگزار می‌شود باید در دیداری حساس در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس به میدان برود.

دیگر خبرها

  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • بریکس برای تحرک کشور‌های عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • به بهانه کاهش نرخ زاد و ولد در ایران/ چرا زنان ایرانی میلی به فرزندآوری ندارند؟
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • سپاهان به ستاره‌هایش استراحت می‌دهد!
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند