Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-08@17:44:00 GMT

ترکیه اخراج زندانیان داعش را آغاز کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۳۲۱۴

به گزارش فارس، بعد از آنکه امروز (دوشنبه)، رسانه‌های محلی ترکیه از آغاز اخراج زندانیان داعش به کشورهایشان خبر دادند، یکی از سخنگویان وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که آنکارا، یک عضو آمریکایی داعش را به همراه هفت عضو آلمانی این گروه تروریستی اخراج خواهد کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه هفته گذشته هشدار داد که آنکارا بازگرداندن اعضای داعش به کشورهایشان را روز دوشنبه حتی در صورت لغو شهروندی‌اشان نیز آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«اسماعیل چاتاکلی» سخنگوی وزارت کشور ترکیه تصریح کرد: «یک تروریست آمریکایی که اقدامات (مربوط به وی) انجام گرفته، اخراج شده است».

وی ادامه داد: «برنامه سفر هفت تروریست خارجی با اصالت آلمانی در مراکز دیپورت، تکمیل شده است و 14 نوامبر (23 آبان ماه) اخراج می‌شوند».

پیش از این، ترامپ  نیز بارها از کشورهای اروپایی خواسته بود عناصر داعش که در مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد سوری در زندان هستند را برای محاکمه تحویل بگیرند.

اواخر مهرماه، شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» ادعا کردند که پس از حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش ترکیه به منطقه «عین عیسی» در شمال استان رقه، ۷۸۵ تن از عناصر داعش از این اردوگاه فرار کرده‌اند. 

نهاد موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» نیز خبر داده بود که نزدیک به ۱۰۰ تن از زنان و کودکان تروریست‌های داعش توانسته‌اند از اردوگاه «عین عیسی» فرار کنند. «رامی عبدالرحمن» مدیر این مرکز گفت که وضعیت داخلی اردوگاه متشنج است. در این اردوگاه ۱۰۰۰۰ تروریست داعشی به همراه خانواده‌هایشان زندانی هستند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۳۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخت شدن کار مهاجران تاجیک در قزاقستان

در قزاقستان کنترل مهاجران از آسیای مرکزی به ویژه از تاجیکستان تشدید شده است، در نتیجه بازرسی‌ها، بسیاری از مهاجران یا بازداشت می‌شوند یا به مقصد کشورهایشان اخراج می‌شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در قزاقستان نیز به دنبال روسیه، کنترل مهاجران از آسیای مرکزی به ویژه از تاجیکستان تشدید شده است.

مهاجران تاجیک ادعا می‌کنند که پلیس قزاقستان مهاجران کشورهای آسیای مرکزی را به صورت ویژه بررسی می‌کند.

به گفته آن‌ها، در نتیجه بازرسی‌ها، بسیاری از مهاجران یا بازداشت می‌شوند یا به مقصد کشورهایشان اخراج می‌شوند.

یکی از این مهاجران گفت که گاهی حتی کسانی که دارای حق اقامت موقت هستند نیز اخراج می‌شوند.

وزارت کشور تاجیکستان در 7 مه به شهروندان این کشور که به قزاقستان می‌روند توصیه کرد که تمام مدارک مجوز خود را با خود همراه داشته باشند.

وزارتخانه مزبور اعلام کرد که این به دلیل قوانین جدید و سختگیرانه اعمال شده توسط دولت قزاقستان در فرودگاه‌های این کشور است.

پیش از این پلیس قزاقستان از اخراج 16 مهاجر شاغل در منطقه اولیتو خبر داده بود.

9 نفر از آن‌ها شهروند تاجیکستان و 7 نفر از آن‌ها شهروند ازبکستان بودند.

بر اساس اطلاعات پلیس قزاقستان مشخص شد که این مهاجران به طور غیرقانونی در شهر ساتپایف کار می‌کردند.

در آوریل سال جاری، وزارت امور خارجه تاجیکستان به شهروندان خود توصیه کرد از سفر به روسیه خودداری کنند.

اگرچه در اطلاعات نوشته نشده است، اما مدافعان حقوق بشر دلیل صدور این توصیه را آزار و اذیت شهروندان تاجیک در روسیه عنوان می‌کنند.

پس از حمله تروریستی به سالن کنسرت کروکوس مسکو، تاجیک‌ها با موجی از بیگانه هراسی در روسیه مواجه شدند.

اکثر مظنونان دستگیر شده در این پرونده تاجیک هستند.

همچنین خاطرنشان می‌شود که روسیه تنها کشوری نیست که ورود تاجیک‌ها را به این کشور ممنوع می‌کند. شهروندان تاجیکستان از اواخر ماه مارس با مشکلات مشابهی در گرجستان مواجه بوده‌اند.

علاوه بر این، از ماه آوریل، ترکیه رژیم سفر بدون روادید برای شهروندان تاجیکستان را لغو کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اوکراین از زندانیان به عنوان نیروی جنگی استفاده می‌کند
  • برگزاری یادواره شهدای لشگر فاطمیون در قم
  • سخت شدن کار مهاجران تاجیک در قزاقستان
  • طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود
  • ترکیه: اسرائیل فورا از رفح عقب‌نشینی کند
  • هویت تهدیدکنندگان دی‌ماریا: تروریست‌های مواد مخدر
  • ترکیه حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد
  • فیدان: تنش بین اسرائیل و ایران با حمله به سفارت آغاز شد
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق