Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-26@04:28:09 GMT

مکزیک به «اوو مورالس» پناهندگی اعطا کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۳۳۷۹

مکزیک به «اوو مورالس» پناهندگی اعطا کرد

وزارت خارجه مکزیک از اعطای پناهندگی به رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «مارسلو ابرارد» وزیر خارجه مکزیک بامداد سه‌شنبه گفت که کشورش به «اِوو مورالس» رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی پناهندگی اعطا کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» ابرارد گفت که اعطای پناهندگی به مورالس، به درخواست خود وی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه مکزیک روز گذشته نیز گفته بود بعد از استعفای مورالس از ریاست‌جمهوری، در پی یک هفته ناآرامی در بولیوی و کودتای ارتش و همچنین مداخلات آمریکا در امور داخلی این کشور، در صورتی که بخواهد می‌تواند در مکزیک از پناهندگی سیاسی بهره‌مند شود.

مورالس که از سوی کمیسیون انتخابات بولیوی برنده انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه اکتبر اعلام شده بود به دنبال اعتراضات خشونت آمیز مخالفان و اتهامات آنها علیه وی روز یکشنبه ترجیح داد برای جلوگیری از خشونتهای بیشتر از سمت خود کناره گیری کند. 

دولت‌های کوبا و ونزوئلا فشارها برای کناره گیری مورالس از قدرت را کودتا علیه وی خوانده و خواستار حمایت جامعه بین المللی از رئیس جمهور منتخب بولیوی شده‌اند. 

بنا بر اعلام کمیسیون انتخابات بولیوی و رای دادگاه عالی این کشور پس از شمارش دستی آرا، اوو مورالس موفق شده بود با کسب 47 درصد آرا بر رقیبش کارلوس مسا با 36 رصد آرا پیروز شود. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اوو مورالس دولت بولیوی کودتای آمریکایی پناهندگی سیاسی دولت مکزیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۳۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های آمریکا ظالمانه است

امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان محدودیت‌‌های وضع‌شده بانکی از سوی آمریکا را یک عمل انتقام‌جویانه و ظالمانه خواند و گفت این عمل توجیه اخلاقی و قانونی ندارد.

وی همچنین افزود برخی کشورها به پناهگاه، آموزش‌گاه و تمویل‌گاه داعشیان تبدیل شده است.

‏متقی افزود: «در یک کشور به داعش نیروی انسانی زمینه‌سازی می‌شود، کشور دیگر مسیری شده که داعشیان از آنجا عبور می‌کنند و کشور سومی هم پناه‌گاه، مراکز تمویل‌ و محلات برنامه‌ریزی در اختیار داعشیان قرار داده است.»

وی تأکید کرد درصورتی که این سه کشور مسئولیت خود را ادا کنند، در افغانستان و منطقه هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

وزیر خارجه کشور همچنین گفت که در نتیجه سیاست خارجی متوازن و اقتصادمحور طالبان، افغانستان در ۳۸ کشور جهان نمایندگی سیاسی دارد.

وی با تأکید بر اینکه افغانستان به‌عنوان یک کشور امن و پیشرفته، در حال مبدل شدن به مرکز اقتصاد و ترانزیت است؛ از کشورهای منطقه و جهان خواست تا از این فرصت‌ها در افغانستان استفاده خوب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • بلینکن وارد چین شد
  • این کشور هم فلسطین را به رسمیت شناخت
  • دکتری افتخاری دانشگاه کراچی به رئیس‌جمهور اعطا شد
  • دکتری افتخاری دانشگاه کراچی به آیت‌الله رئیسی اعطا شد
  • سفیر بولیوی در تهران: نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است
  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود
  • نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد