Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویدئو لارینگوسکوپی یا همان عکس و فیلمبرداری از حنجره برای اولین بار در چهارمحال و بختیاری راه اندازی و شروع به فعالیت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ ویدئو لارنگوسکوپی حنجره سخت (rigid video laryngoscopy) دقیق‌ترین نمای بزرگ شده از حنجره را در اختیار قرار می‌دهد.

معاینه با تلسکوپ مخصوص دارای منبع نور و دستگاه بزرگنمایی که در یک لوله سخت قرار گرفته اند انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این نوع از لارنگوسکوپی حنجره، لوله از دهان بیمار داخل می‌شود (در این حال بیمار زبان خود را از دهان بیرون می آورد و به این دلیل قادر به صحبت کردن یا آواز خواندن نیست ولی می تواند صداهایی مانند «ای ی» را ادا کند.

نتایج حاصل ارزش تشخیصی بالایی در بیماریهای حنجره دارد.

استروبوسکوپی یکی از روشهای نوین برای مشاهده (عکس برداری و فیلم برداری) حرکت تارهای صوتی است.

سرعت بالای حرکت تارهای صوتی در هنگام آواسازی (حرف زدن)، اجازه مشاهده جزئیات رفتارهای حرکتی را با چشمان غیر مسلح به ما نمی‌دهد.

استروبوسکوپی با تصویربرداری هوشمند خود این اجازه (مشاهده رفتار تارهای صوتی در هنگام آواسازی) را به متخصصان مربوطه میدهد.

علاوه بر مشاهده رفتار تارهای صوتی در هنگام آواسازی فیلم و عکس رنگی از حنجره نیز خروجی استروب است.

این مدارک به متخصصان گوش حلق و بینی و آسیب شناسان گفتار و زبان کمک می کند به درک بهتری از بیمارهای حنجره و اختلالات صدا دست پیدا کنند.

دستگاه ویدئولارینگوسکوپی برای اولین بار در چهارمحال و بختیاری راه اندازی شد

معصومه امیرخوانی کارشناس ارشد شنوایی‌سنجی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: ویدئولارینگوسکوپی یا همان عکس و فیلمبرداری از حنجره برای اولین بار در چهارمحال و بختیاری راه اندازی و شروع به فعالیت کرد.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه قابلیت ثبت حنجره را دارد بیان داشت: این دستگاه می تواند اختلالات حنجره از جمله سرطان حنجره، انواع کلیت ها، ندول، پولیپ و تار صوتی را تشخیص دهد.

امیرخوانی ادامه داد: این دستگاه در تغییرات ناشی از استفاده نادرست از صدا و کلیه بیماریهای حنجره و سیستم صوتی نقش دارد.

وی اذعان داشت: این دستگاه برای افرادی که به طور تخصصی از صدا استفاده می کنند نظیر خوانندگان، مداحان، صدا پیشگان، معلمان و .... استفاده می گردد.

امیرخوانی با اشاره به اینکه این دستگاه از خرداد ماه سال جاری وارد این استان شده است بیان داشت: قبل از خرداد بیماران هدف برای عکس برداری از حنجره مجبور بودند به استانهای همجوار سفر کنند.

وی یادآور شد: این دستگاه با اعتباری بالغ بر صد میلیون تومان و توسط سپاه پاسداران حضرت قمر بنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری خریداری شد و در کلینیک امام رضا(ع) شهرکرد راه اندازی گردید.

بیماران قابل توجهی روزانه به این مرکز برای عکس برداری از حنجره مراجعه می کنند

امیر خوانی با تاکید بر اینکه بیماران قابل توجهی روزانه به این مرکز برای عکس برداری از حنجره مراجعه می کنند خاطر نشان کرد: روزانه پنج تا ده نفر مراجعه کننده برای عکس برداری از حنجره داریم.

هزینه استفاده از این دستگاه 90 هزار تومان است

وی اظهار کرد: هزینه و تعرفه استفاده از این دستگاه به صورت آزاد 180 هزار تومان است اما ما از بیماران تنها 90 هزار تومان دریافت می کنیم.

امیرخوانی با اشاره به اینکه بیماران هدف ما از سمت متخصصین، پزشکان گوش و حلق و بینی، متخصصین ریه به ما ارجاع داده می شوند بیان داشت: در سطح استان به کلیه پزشکان اطلاع رسانی کامل شده که بیمارانی که مشکل حنجره دارند به درمانگاه امام رضا(ع) ارجاع دهند تا بیمار مجبور نباشد به استانهای همجوار برای عکسبرداری برود.

وی با اذعان ما بر اینکه ما بعد از عکس و فیلمبرداری از حنجره همان موقع تشخیص داده و مشکل بیمار را اعلام می کنیم اظهار کرد: تا کنون تشیخص کامل و دقیق صورت گرفته است و توضیحات کامل برای پزشک داده می شود تا فرد بیمار درمان خود را بتواند شروع کند.

وی تصریح کرد: برخی از قطعات این دستگاه وارد شده و در خود ایران آن را منتاژ کرده اند.

امیرخوانی در پایان یادآور شد: ما همه روزه حتی روزهای تعطیل نیز نوبت دهی داریم و بیمار مشکلی برای نوبت گرفتن ندارد.
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ استروبوسکپی با نشستن بیمار بر روی صندلی و در ارتفاع دلخواه آزمونگر ( متخصصی که می خواهد استروبوسکوپی را اجرا کند ) آغاز می شود. استروبوسکپی بدون درد و در حالت هوشیاری فرد انجام می شود. بیمار گردنش را به جلو خم می کند و دهانش را باز می کند. با باز کردن دهان و بیرون آوردن زبان بیمار ، آزمونگر اندسکوپ را در جایی که به تواند تصویر واضحی از حنجره داشته باشد قرار می دهد. همانوطر که گفتیم استروبوسکپی کاملا بدون درد و براحتی انجام میشود.
 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۴۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود هزار و ۷۹۶ تخت بیمارستانی فعال در چهارمحال و بختیاری

علی مختاری اظهار داشت: از این تعداد هزار و ۵۵۷ تخت تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و ۲۳۹ تخت غیردانشگاهی است.

وی افزود: از تعداد تخت‌های بیمارستانی استان ۴۵۳ تخت در بیمارستان هاجر، ۳۸۰ تخت در بیمارستان کاشانی، ۲۰۰ تخت در بیمارستان بروجن، ۱۵۰ تخت در بیمارستان فارسان، ۸۰ تخت در بیمارستان سینا، ۲۳۱ تخت در بیمارستان لردگان، ۴۴ تخت در بیمارستان اردل، ۳۹ تخت در بیمارستان کیار و چهار تخت در مراکز درمانی کوهرنگ و مالخلیفه فعال است.

مختاری اضافه کرد: راه‌اندازی بخش پیوند کبد غرب کشور با بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار و انجام ۱۰ عمل جراحی موفق، خرید و ورود بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال تجهیزات پزشکی به استان، راه‌اندازی بخش لیزیک چشم بیمارستان کاشانی با دستگاه لیزر اگزایمر پیشرفته به ارزش سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و خرید دستگاه سی‌تی آنژیوگرافی به ارزش دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بخشی از اقدامات انجام شده در حوزه درمان می‌باشد.

بیشتر بخوانید

استاندار چهارمحال و بختیاری پیگیر مطالبات بهداشت و درمان استان شد

وی بیان داشت: خرید نخستین دستگاه اسپکت‌سیتی پیشرفته به ارزش شش هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و خرید اولین دستگاه رادیوتراپی در بخش دولتی استان به ارزش دو هزار میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته به شمار می‌رود.

مختاری ادامه داد: از سال۱۴۰۰ تاکنون ۱۸۷ پزشک متخصص و ۲۳ پزشک عمومی در استان جذب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی
  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود
  • بازار‌های روز در منظریه راه‌اندازی می‌شود
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • نجات جان بیمار ۷۰ ساله در چهارمحال و بختیاری
  • راه‌اندازی بازارچه‌ها در چهارمحال و بختیاری در دستورکار باشد
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری
  • وجود هزار و ۷۹۶ تخت بیمارستانی فعال در چهارمحال و بختیاری