Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته وحدت، ابتکار بسیار خوبی بود که سبب نزدیکتر شدن جمعیت شیعه و سنی با هم می شود و می توان گفت وحدت، یکی از مبانی محوری در ارتباط و تعامل بین امت اسلامی است و هفته وحدت فرصت مناسبی است تا همبستگی و یکدلی جهان اسلام تقویت شود.

خبرگزاری شبستان _ شیروان؛ پیش از انقلاب ارتباط میان شیعه و سنی کم بود و نام اسلام در منطقه مطرح نبود؛ اما الحمدلله امروز شیعه و سنی در کشور ما به خوبی با هم زندگی می‌کنند و در این راه بهترین مسیر را انتخاب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مشترکات ما بیش از همه چیز باید مدنظر قرار بگیرد و اختلافات، مسائلی نیست که قابلیت مطرح شدن را داشته باشد. هفته وحدت فرصت مناسبی است تا همبستگی و یکدلی جهان اسلام به ویژه در این زمان پر از فتنه با تامل و تعمق بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.

 

مسلمانان باید با پرهیز از تفرقه و اختلافات در مسائل جهان اسلام همسو و هم جهت حرکت کنند تا وحدت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان اسلام حفظ شود. به گفته مقام معظم رهبری که فرمودند: معنای اتحاد بین ملت های اسلامی این است که در مسائل مربوط به جهان اسلام همسو حرکت کرده و به یکدیگر کمک کنند و سرمایه های خودشان را علیه دشمنان بکار گیرند و ما هم باید این رهنمود را چراغ راه خود قرار داده و درس بگیریم.

 

وحدت امروز سرلوحه تمامی اهالی قرار گرفته است و مسئولان باید امروزه در راس شعار وحدت قرار داشته باشند و خوشبختانه امروز مسئولان درک بالایی از این وحدت دارند. هفته وحدت از ابتدای پیروزی انقلاب بنا نهاده و تلاش شد در مواضع فکری و اجتماعی اهل تسنن و تشیع به یکدیگر نزدیک شوند. در حوزه اعتقادی، خدامحوری و توجه به معاد مورد نظر است و در بخش عاطفی نیز همه دل ها متوجه رسول اکرم(ص) است.

 

واقعیت این است که بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) تاکنون وضعیتی که حالا ایجاد شده وجود ندارد زیرا در همه مجامع مختلف انسانی بحث اسلام مطرح است. این توسعه و اقتدار در طول تاریخ بی سابقه است و از سوی دیگر نیز سابقه نداشته همه قدرت های دنیا برای نابودی اسلام تلاش کنند. امروز تنها نظامی که به دلیل اسلام بر آن تهاجم می شود انقلاب اسلامی ایران است و تضعیف این جبهه قرار نگرفتن در خط پیامبر اکرم(ص) است.

 

با وجود همه دشمنی ها ۴۰ سال است که پیروزی با انقلاب اسلامی ایران بوده و تا جهانی سازی اسلام به فعالیت خود ادامه خواهیم داد. همه مسلمانان باید به موضوع انقلاب و مقاومت در برابر دشمن اهتمام داشته باشند تا بتوانیم به پیروزی برسیم. فرا رسیدن هفته وحدت فرصت مغتنمی است تا مسلمانان یک بار دیگر نیازهای اساسی خود را ارزیابی کنند و با ارزیابی این نیازها بتوانند مشکلات جهان اسلام را یک به یک برطرف کنند. امروزه ایجاد اختلافات و نبود اتحاد در بین ملت های مسلمان می تواند سبب بروز مشکلات مختلفی در جهان اسلام شود که در این زمینه مسلمانان باید با حساسیت بیشتری به موضوعات نگاه کنند.

 

رسول اکرم (ص) پیام آور صلح و دوستی است که برای ریشه کن کردن جهالت و از بین رفتن تفرقه تلاش زیادی کرد و وحدت را در بین مسلمانان بنا نهاد. وحدت مسلمانان از اهمیت خاصی برخوردار است و خوشبختانه اتحاد خوبی بین مسلمانان شیعه و سنی وجود دارد. ایران اسلامی با وحدت به اوج نقطه عزت رسید و نباید تعدادی افراد تندرو شیعه و سنی، اتحاد مسلمانان را خدشه دار کنند. دشمنان اسلام در پشت مرزها همواره سعی دارند به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کنند که با وحدت یکپارچه مردم هرگز به اهداف شوم خودشان نخواهند رسید.

 

وحدت یکی از مبانی محوری در ارتباط و تعامل بین امت اسلامی است که در منابع دینی ما از جمله قرآن کریم و احادیث نبوی بر آن تاکید شده است و خداوند، مسلمانان را از تفرقه و جدایی نهی کرده است. از جمله مهم ترین عناصر و عوامل وحدت بخش بین ما مسلمان دو اصل توحید و نبوت است. اشتراک در قبله واحد و قرآن مجید به عنوان کتاب دینی و معجزه جاوید پیامبر اسلام از دیگر عناصر وحدت بخش است.

 

اهل تشیع و تسنن مشترکات بسیاری دارند که نخستین مورد آن، اعتقاد به وجود پروردگار یکتا و بی‌همتاست که فرمان به اتحاد و پرهیز از تفرقه را می‌دهد. پیامبر اکرم (ص) الگوی اخلاق و دارای قلبی نرم و رحمه للعالمین بودند و میراث خاتم الانبیاء(ص) اهل بیت(ع)، ائمه اطهار و سنت نبوی است که امروز در اختیار ما قرار دارد.

 

 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد شیراز شبستان یزد کانون های مساجد رئیس جمهور اردبیل خبرگزاری شبستان شیعه و سنی وحدت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۴۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، معرفی و نقد کتاب اسلام و مبانی حقوق بشر از سوی گروه حقوق خانه اندیشمندان علوم انسانی و انجمن حقوق شناسی برگزار می‌شود.

این جلسه با حضور سیف الله صرامی عضو هیأت علمی و مسؤول پژوهشگاه فقه و حقوق علوم و فرهنگ اسلامی، سید محمد قاری سید فاطمی استاد دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه مفید قم، احمد کاظمی موسوی پژوهشگر حقوق و معارف و اسلامی، حجت الاسلام رحیم نوبهار مؤلف کتاب و عضو هیأت علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی برپا خواهد شد.

دبیری جلسه را بزرگمهر بشیریه دانش آموخته حقوق کیفری و جرم شناسی و عضو انجمن حقوق شناسی بر عهده دارد.

این نشست امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۷ در خانه اندیشمندان علوم انسانی به نشانی خیابان استاد نجات اللهی، بوستان ورشو، خانه اندیشمندان علوم انسانی سالن حافظ برگزار می‌شود.

کد خبر 6096989 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • سلامی: رسالت نیروی قدس پرکردن موارد نفوذ دشمن بین مسلمانان است
  • حج امسال، حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند / یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی
  • رسانه‌های جهان اسلام باید به خوبی خروش عواطف انسانی در حمایت از مردم غزه را به تصویر بکشند
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود