Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@21:12:01 GMT

آلودگی هوا ۲۰۰۰ بیمار به اورژانس کشاند

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۵۱۸۹

آلودگی هوا ۲۰۰۰ بیمار به اورژانس کشاند

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: طی چند روز گذشته به دلیل بروز آلودگی هوا ۲۱۶۰ نفر به دلیل مشکلات قلبی و تنفسی به اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی مراجعه کرده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مجتبی خالدی،سخنگوی سازمان اورژانس کشور، با اشاره به توصیه‌های اورژانس برای ایام آلودگی هوا اظهار کرد: در چند روز گذشته میزان آلاینده‌ها و ذرات معلق هوای کشور بیش از حد مجاز شده و تعداد ۲۱۶۰ بیمار قلبی- تنفسی به اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی استان‌های اصفهان، البرز، تهران، قزوین، قم و مرکزی مراجعه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این تعداد ۷۵۶ مورد بیمار تنفسی و  ۱۴۰۴ مورد قلبی به اورژانس مراجعه کرده‌اند.

او ادامه داد: در هنگام بروز آلودگی هوا تمامی مراکز درمانی و پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی در آمادگی کامل به سر می‌برند، زیرا در این ایام میزان مراجعه بیماران قلبی- تنفسی به اورژانس رشد چشمگیری پیدا می‌کند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور تأکید کرد: در هنگام بروز آلودگی هوا اورژانس اقدام به استقرار اتوبوس آمبولانس و آمبولانس در میادین و خیابان‌های اصلی شهرهای درگیر می‌کند و به صورت لحظه‌ای سایت‌های هواشناسی معتبر را مورد رصد و ارزیابی قرار می‌دهد.

خالدی گفت: در هنگام بروز آلودگی هوا و هشدار از سوی سازمان هواشناسی اورژانس از طریق سامانه MCMC میزان مراجعات تنفسی و قلبی را رصد و به صورت لحظه‌ای پایش می‌کند.

او افزود: به شهروندان و به خصوص گروه‌های پر خطر توصیه می‌شود در هنگام بروز آلودگی هوا از هر گونه فعالیت ورزشی خودداری نمایند و تا حد امکان از رفت و آمد غیر ضروری در سطح شهر و هوای آزاد خودداری کنند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: ما به بیماران قلبی، تنفسی و به ویژه مبتلایان به عارضه آسم توصیه می‌کنیم که از فعالیت در فضای باز خودداری کنند و تا حد امکان در منزل بمانند.

افزایش ابتلا به بیماری آسم در بین کودکان در زمان بروز آلودگی هوا

او گفت: استنشاق هوای آلوده سرعت ابتلا به بیماری آسم را در بین کودکان افزایش می‌دهد به همین دلیل کودکان باید در هنگام آلودگی هوا در منزل بمانند.

خالدی با اشاره به اینکه در هنگام بروز آلودگی هوا ممکن است افراد مبتلا به خشکی دهان و عطش شوند، گفت: افراد باید به میزان کافی آب مصرف کنند تا دستگاه گوارش شست و شو یابد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور یادآوری کرد: شیر، میوه‌ و سبزیجات برای مقابله با آلودگی هوا مؤثر هستند و بهتر است افراد مصرف نوشابه‌های گازدار و تنقلات کم ارزش را حذف کنند

براساس گزارش روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، خالدی بیان کرد: اگر مجبور به فعالیت در فضای باز در هنگام آلودگی هوا هستند باید پس از مراجعه به منزل دست و صورت خود را به طور کامل با آب و صابون شست و شو دهند و در حد امکان پس از بازگشت به منزل دوش بگیرند.

بیشتر بخوانید: شایع ترین علت کم خونی در کودکان تاثیر آلودگی هوا بر رشد مغزی جنین

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آلودگی هوا ابتلا به بیماری شیر کودکان مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۵۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی رهبران قطر و مصر پیرامون شرایط غزه

قطر و مصر به دلیل روابط خوبی که با طرف‌های فلسطینی و آمریکا دارند از اصلی‌ترین میانجیگران برای پایان بخشیدن به جنگ غزه محسوب می‌شوند. با این حال، معضل اصلی که باعث عدم رسیدن توافق طرفین برای استقرار آتش بس دائمی و تبادل اسرا می‌شود، کابینه افراطی رژیم صهیونیستی است. 

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه قطر امروز (سه شنبه) از تماس تلفنی شیخ تمیم حمد آل ثانی، امیر این کشور با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر پیرامون جنگ غزه خبر داد. 

در بیانیه منتشر شده در این باره آمده است: رهبران دو کشور طی این تماس تلفنی پیرامون پیشرفت در گفتگو‌ها درباره جنگ غزه و میانجیگری مشترک به منظور اطمینان از رسیدن به یک توافق آتش بس پایدار رایزنی کردند. 

ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه به منظور جلوگیری از بروز قحطی از دیگر محور‌های گفتگوی رهبران دو کشور بود. 

شیخ تمیم طی این تماس بر ضرورت تشدید تلاش‌های میانجیگرانه با همکاری شرکای منطقه‌ای و بین المللی به منظور پایان بخشیدن به تهاجم اسراییل به غزه تاکید کرد. 

دو طرف در پایان بار دیگر خواستار استقرار هر چه سریعتر آتش بس در غزه، آزادی اسرای صهیونیست، و ورود گسترده کمک‌های بشردوستانه به این باریکه به منظور جلوگیری از بروز قحطی پافشاری کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • گفتگوی رهبران قطر و مصر پیرامون شرایط غزه
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو
  • سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید