Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-07@05:25:04 GMT

تکلیف ۲۲ پایگاه نظامی آمریکا در سوریه چه می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۵۶۴۱

خرداد؛ پس از اعلام رئیس جمهور آمریکا در مورد خروج نیرو‌های این کشور از سوریه، حجم آشفتگی‌ها در استراتژی کاخ سفید، مشخص شد. علاوه بر اینکه اظهارات ترامپ، در مورد نفت سوریه، باعث شد ایالات متحده در هیبت سارق نفت این کشور عربی جلوه کند.
به گزارش انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: این استراتژی آشفته، اعتماد کرد‌ها به ایالات متحده را از بین برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که اکنون، ایالات متحده بار دیگر از کرد‌ها خواسته است تا از چاه‌های نفت، حمایت کنند.
در شرایطی که ترامپ از خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه سخن گفته بود، جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون در یک کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد که «ما مصمم به ماندن در منطقه هستیم و مادامی که حضور نیرو‌های آمریکایی در سوریه ضروری باشد، این حضور ادامه خواهد داشت».
در حالی که ترامپ تصریح می‌کند مأموریت ارتش آمریکا، حمایت از چاه‌های نفت سوریه است، مسئولان پنتاگون سعی دارند واقعیت را به نوعی دیگر نشان داده و تاکید کنند که هدف آمریکا، مقابله با گروه‌های تروریستی است!
هافمن می‌افزاید: هدف، جلوگیری از دست یافتن داعش بر نفت سوریه و همچنین، دادن اجازه به کرد‌ها و نیرو‌های دموکرات سوریه، برای سیطره بر نفت است، تا به این شکل، منبع درآمدی برای نیرو‌های دموکرات فراهم شود.
در پاسخ به سوالی در مورد اینکه ایالات متحده نفت سوریه را سرقت می‌کند، هافمن گفت: ایالات متحده از این مساله سودی نمی‌برد، چرا که سود‌ها به نیرو‌های دموکرات سوریه باز می‌گردد.
طبق گزارشها، نیرو‌های آمریکایی طی عملیات چشمه صلح ترکیه، بیش از نیمی از پایگاه‌های خود در سوریه را خالی کرده بودند، اما بار دیگر به برخی از این پایگاه‌ها بازگشته اند. علاوه بر اینکه در حال ساخت پایگاه‌های جدیدی در نزدیکی چاه‌های نفت سوریه هستند.
گزارش‌ها حاکی از آن است که قبل از حمله ترکیه، نیرو‌های زمینی آمریکا در ۲۲ نقطه در داخل سوریه حضور داشتند و در حال حاضر، ضمن آنکه حضور خود در دیرالزور غنی از نفت را حفظ کرده اند، در حال ساخت دو پایگاه دیگر در این شهر هستند. برچسب ها: پایگاه نظامی آمریکا ، سوریه

منبع: خرداد

کلیدواژه: پایگاه نظامی آمریکا سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۵۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده اتهامات وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه اداره اطلاعات اصلی ستاد کل روسیه (GRU) "فعالیت سایبری مخرب" در آلمان، چک، لیتوانی، لهستان، اسلواکی و سوئد انجام می‌دهد را رد کرد. 

آنتونوف گفت که واشنگتن باید هرگونه سوء ظن را از طریق کانال‌های رسمی "با ارائه حقایق و شواهد خاص" هدایت کند.

آنتونوف ادعا کرد که "چنین داستان‌های جعلی تحریک آمیز تنها با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تشدید خواهد شد" تا "توجه رای دهندگان را از مسائل فوری منحرف کند. " 

وی افزود که "اکثریت قریب به اتفاق" حملات سایبری از قلمرو ایالات متحده انجام می‌شود. 

گفته می‌شود همزمان با فرارسیدن موعد انتخابات در آمریکا، این کشور با تمام قوا به اتهام‌زنی و دروغ علیه روسیه و چین می‌پردازد و سعی دارد با تکرار چندباره یک دروغ آن را به حقیقت تبدیل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • کاخ سفید: اوکراین آماده حمله روسیه در تابستان است
  • اینجا «ایالات متحده اسرائیل» است!
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود