Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:14:45 GMT

سهم یک درصدی انرژی‌های نو در سبد تامین برق کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۵۹۳۷

سهم یک درصدی انرژی‌های نو در سبد تامین برق کشور

«جعفر محمدنژادسیگارودی» روز سه‌شنبه درگفت‌وگوی اختصاصی باخبرنگار اقتصادی ایرنا افزود:‌ اکنون میزان تولیدبرق از انرژی‌های تجدیدپذیر به ۸۵۰ مگاوات رسیده‌است و این درحالی است‌که ظرفیت تولید برق در کشور ۸۰ هزارمگاوات است که نشان می‌دهد سهم انرژی‌های  نو وتجدیدپذیر کمی بیش از یک درصد است.

انرژی‌نو یا انرژی جایگزین به آن دسته از انرژی‌ها گفته می‌شود که برای تولیدشان از منابع بدون کربن مانند انرژی خورشیدی، انرژی بادی، انرژی دریایی، زمین گرمایی، نیروگاه‌های آبی و کربن خنثی مانند زیست توده استفاده می‌شود،‌ از هیدروژن نیز که در پیل‌های هیدروژنی قادر به ذخیره انرژی است، به عنوان انرژی نو نام برده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوع انرژی‌ها معایب سوخت‌های فسیلی مانند افزایش غلظت دی‌اکسیدکربن و در نتیجه افزایش دمای کره زمین و تغییرات آب و هوایی و آلودگی زیست‌محیطی را ندارد علاوه بر این منابع تولید آن‌ها تمام ناشدنی و نامحدود است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران زمان بازگشت سرمایه گذاری‌ها در انرژی‌های نو و تجدید پذیر را پنج سال عنوان کرد و گفت: با مصوبه جدید وزارت نیرو در باره افزایش قیمت خرید تضمینی برق از این نوع نیروگاه‌ها انتظار می رود استقبال مردمی بیش از گذشته شود.

محمد نژاد سیگارودی افزود: پیشتر از یک طرف به دلیل نوسان قیمت ارز و از طرف دیگر قیمت پائین خرید برق از این نیروگاه‌ها استقبال مردمی کاهش یافته بود که با تثبیت قیمت ارز و افزایش قیمت خرید برق میزان استقبال از این نوع انرژی بیشتر نیز خواهد شد.

«سید محمد صادق زاده» رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری برق ایران ۱۲ آبان ماه امسال با اشاره به استقبال خوب مردم از احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر پشت بامی، گفت: این نیروگاه برای خانواده‌ها ماهانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درآمد به همراه دارد.

معاون وزیر نیرو در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، افزود: سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق تولیدی این نوع نیروگاه‌ها را هر کیلو وات ساعتی به قیمت یک هزار و ۴۰ تومان خریداری می‌کند.

صادق زاده خاطرنشان ساخت: میزان افزایش سقف نیروگاه‌های خورشیدی پشت بامی به ۱۰ کیلو وات رسیده و مردم می‌توانند با هزینه‌ای حدود ۵۰ میلیون تومان از این نوع نیروگاه بر بام خانه‌های خود نصب کرده و از منافع آن بهره‌مند شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: همه استان‌های کشور استعداد نصب نیروگاه‌های خورشیدی پشت بامی را دارند و در سواحل دریای خزر میزان تابش خورشید از بعضی کشورهای اروپایی بیشتر است.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه تولید برق این نیروگاه ها به دلیل مصرف در محل تلفات ندارد آن را بهترین نوع تولید برق برشمرد و چنانچه تولید برق از نیروگاه‌های خورشیدی در کشور افزایش یابد، نیازی به سرمایه‌گذاری‌های سنگین نخواهیم داشت.

برچسب‌ها انرژی خورشیدی وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی خورشیدی وزارت نیرو انرژی خورشیدی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۵۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین

جواد دوستی معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی گفت: در اولین ماه امسال، به میزان ۸۳۵ میلیون و ۷۰۵ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحد‌های سیزده گانه این نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

دوستی در ادامه بیان داشت: از این میزان انرژی تولیدی، ۴۴۲ میلیون و ۵۷۸ هزار کیلووات ساعت انرژی در ۹ واحد گازی و بخاری نیروگاه سیکل ترکیبی و ۳۹۳ میلیون و ۱۲۷ هزار کیلووات ساعت انرژی در چهار واحد ۲۵۰ مگاواتی این نیروگاه تولید شده است که با این میزان، تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی ۱.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

نیروگاه شهیدرجایی به عنوان سومین نیروگاه بزرگ کشور، با دارا بودن ۱۳ واحد بخاری وسیکل ترکیبی، سالانه حدود ۱۲ میلیاردکیلووات ساعت انرژی تولید می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • رشد بیش ‌از یک‌درصدی تولید انرژی ‌الکتریکی در نیروگاه شهیدرجایی
  • آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین