Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی داوودی مهر روز سه شنبه در نشست هم اندیشی برای مقابله با وقوع سیل در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بیش از ۱۰ رودخانه اصلی، یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر مسیر رودخانه و بیش از ۱۴ هزار کیلومتر مسیل و آبراهه در این استان وجود دارد.

وی افزود: بارندگی و سیلابی که در سال جاری در بیشتر مناطق کشور و از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد به وقوع پیوست نگاه مدیران و عموم مردم را به موضوع مدیریت پیشگیرانه سوق داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوودی مهر تصریح کرد: بدون شک مدیریت صحیح و پیشگیرانه در زمان وقوع سیل مانع از بسیاری از خسارت های جانی و مالی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مدیریت به موقع و مناسب و همکاری بین بخشی میان دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در شرایط بارندگی و سیلاب سال جاری در استان تا حد زیادی از تلفات جانی و بروز مشکلات جدی جلوگیری کرد.

وی بر مستندسازی و جمع آوری داده ها در حوزه بارش و سیلاب توسط دستگاه های اجرایی مرتبط تاکید کرد و افزود: پیش از رویداد سیل، اقدام قبل از وقوع، معنای واقعی پیدا می کند.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: هماهنگی و همراهی دستگاه های مرتبط، بیش از پیش باید مورد نظر قرار گیرد به امید آنکه بهترین و مطلوب ترین برنامه ریزی ها و اقدامات اجرایی موثر صورت پذیرند.

وی بیان کرد: با توجه به امکانات و شرایط موجود این استان استانی پیشرو در زمینه کنترل و مهار سیل بود و همچنین مدیریت پیشگیرانه در زمان وقوع این حادثه معنا پیدا کرد.

بارش های شدید و سیل آسا در نوروز امسال خسارت های زیادی در سراسر کشور به بار آورد به طوریکه که همه را غافلگیر کرد.
این بارش ها سبب سرریز شدن سدها و طغیان رودخانه های بسیاری در استان های سیل زده کشور از جمله گلستان، لرستان و خوزستان شد.
اقدام به موقع مسئولان در کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تخلیه آب سدها قبل از شروع بارش های سیل آسا باعث شد که تکرار وقایع تلخ دیگر استان های کشور در این منطقه تا حد زیادی جلوگیری شود.

بارش های سیل آسا در استان کهگیلویه و بویراحمد سبب خسارات های فراوانی به حوزه زیرساخت ها، امور زیربنایی ، راه ها، منازل مسکونی، کشاورزی و سایر بخش های عمرانی، و اقتصادی این استان شد.
کهگیلویه و بویراحمد یک میلیون و 722 هزار و 800 هکتار عرصه جنگلی و مرتعی دارد که از این میزان 999 هزار و 100 هکتار جنگل و 723 هزار و 700 هکتار مرتع است.
کهگیلویه و بویراحمد با حدود 16 هزار و 249 کیلومتر مربع وسعت و 713 هزار نفر جمعیت ،دارای یک درصد مساحت و یک درصد جمعیت کشور است.
این استان با 2 اقلیم متفاوت و مناظر بکر و طبیعی و موقعیت خاص گردشگری دارای هشت شهرستان، 17شهر و یکهزار و 676 روستای دارای سکنه است.
نخستین بارش های سیل آسا در کهگیلویه و بویراحمد از روزهای پنجم و ششم فروردین آغاز شد.

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد خسارت سیل ایمنی یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد خسارت سیل ایمنی یاسوج کهگیلویه و بویراحمد خسارت سیل ایمنی یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۶۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی مازندران در رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان قهرمانی کشور روز‌های ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد.


در پایان این رقابت‌ها مازندران با ۱۵۴ امتیاز به عنوان قهرمانی رسید و تیم‌های خوزستان با ۱۱۹ امتیاز و لرستان با ۹۳ امتیاز دوم و سوم شدند.

نتایج اوزان مختلف:
۳۵ کیلوگرم: ۱- علی اصغر صبوری نژاد (کهگیلویه و بویراحمد) ۲- سجاد محمدی (اروند) ۳- مهدی چاره اندیش (خوزستان) و مهدی شکری (توابع تهران))
۳۸ کیلوگرم: ۱- محمد پورابراهیمی (کهگیلویه و بویراحمد) ۲- علی چیت گران (مازندران) ۳- میررپوریا عزیزی (اردبیل) و علی اسماعیلی (سهمیه خوزستان)
۴۱ کیلوگرم: ۱- محمدامین آذرپیرا (کرمان) ۲- علی فتحیان (لرستان) ۳- ابوالفضل چیت گران (مازندران ۹ و محمدامین خشنودفر (سهمیه خوزستان)
۴۴ کیلوگرم: ۱- بنیامین رستگار (فارس) ۲- مهدی قلندی (مازندران) ۳- مبین زراعتی (اصفهان) و امیررضا حنفی (البرز)
۴۸ کیلوگرم: ۱- امیر کاظمی (خوزستان) ۲- یاسین دهستانی (مازندران) ۳- محمدمهدی رجانی (لرستان) و امیرمهدی حاجی وند (سهمیه خوزستان) ۵- امیرعباس اخوان (مازندران) و عرشیا موسوی (اردبیل)
۵۲ کیلوگرم: ۱- امیرعلی مجازی (کرمان) ۲- امیررضا طهاسب پور (مازندران) ۳- علیرضا حیدری (خوزستان) و امیرسام جعفری راد (مازندران)
۵۷ کیلوگرم: ۱- ابوالفضل ظهیری (اصفهان) ۲- آرمین قولی گله (خوزستان) ۳- محمدرضا مهدوی (تهران ب) و رضا جلیلی (لرستان)
۶۲ کیلوگرم: ۱- مهدی غلامیان (فارس) ۲- کورش عبدولی (اروند) ۳- آرمین قاسمی (کهگیلویه و بویراحمد) و محمدامین رحیمی (لرستان)
۶۸ کیلوگرم: ۱- سید اسماعیل نبوی (مازندران) ۲- علی احمد شمشیری (توابع تهران) ۳- اهورا نوروزی (فارس) و محمدجواد عبدولی (سهمیه خوزستان) ۵- علی رضا سلطانی (تهران) و امیرعلی امیرپور (سهمیه مازندران)
۷۵ کیلوگرم: ۱- امیرحسین علوانی (سهمیه خوزستان) ۲- نوید سعیدیان (خوزستان) ۳- ابوالفضل صحت (اصفهان) و امیررضا مهری (مازندران)
۸۵ کیلوگرم: ۱- امیرحسین بختیارنژاد (البرز) ۲- ایمان قمی (سهمیه مازندران) ۳- عرشیا زنگنه (تهران) و امیرمحمد جاوری (سهمیه خوزستان)
۱۰۰ کیلوگرم: ۱- محمدمهدی دروگر (گلستان) ۲- مهدی کاظمی (لرستان) ۳- علی اکبر آکو (مازندران) و ایلیا خردمند (کهگیلویه و بویراحمد)

رده بندی تیمی: ۱- مازندران ۱۵۴ امتیاز ۲- خوزستان ۱۱۹ امتیاز ۳- لرستان ۹۳ امتیاز ۴- اصفهان ۸۳ امتیاز ۵- فارس ۸۱ امتیاز ۶- کهگیلویه و بویراحمد ۸۰ امتیاز ۷- البرز ۶۴ امتیاز ۸- کرمان ۶۰ امتیاز ۹- اروند ۵۰ امتیاز ۱۰- توابع تهران ۴۵ امتیاز ۱۰- تهران ۴۵ امتیاز

دیگر خبرها

  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • آماده باش هلال‌احمر در پی هشدار سازمان هواشناسی
  • باران میهمان بهاری در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر
  • قهرمانی مازندران در رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان کشور
  • جزئیات تازه از ورود سامانه بارشی به استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۴ مدال خوش‌رنگ سهم کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قهرمانی کشور
  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • یک امتیاز، نتیجه رقابت نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با حریفان در مسابقات هندبال کشور