Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام در چهارمین سالگرد شهادتش در آبدانان دوست‌داران و همرزمانش گرد هم آمدند تا قصه‌ی حماسه‌اش را بار دیگر بسرایند.

«بعد از گذشت هفت سال در لبنان به ایران برگشتم که جنگ تحمیلی آغاز شده بود. من هم برای ادای تکلیف روانه جبهه‌های حق علیه باطل شدم و در 13 آبان ماه سال 1363 در مهران به اسارت نیروهای بعثی درآمدم و پنج سال در اسارت بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همرزم بودن با دکتر مصطفی چمران برایم فراموش نشدنی و بسیار مفید و عبرت‌آموز بود. خصوصیات فردی این انسان کامل به گونه‌ای بود که نه تنها برای ما، بلکه برای لبنانی‌ها، الگو و اسطوره‌ای بزرگ بود که ای کاش آن دوران تمام نمی‌شد. درس‌هایی که من از چمران آموختم، هیچ معلمی برایم نگفته بود. دریایی از معرفت بود که همیشه به ما می‌گفت که وظیفه اصلی ما انسان‌سازی است نه چیز دیگر. تلاش ما سربازان آن مرد بزرگ به گونه‌ای بود که چمران‌وار باشیم ولی ارزیابی آن با خداست.»

این بخشی از گفتگوی سردار شهید صارم طهماسبی با ایسنا، بود که امسال در چهارمین سالگرد شهادتش در آبدانان دوست‌داران و همرزمانش گرد هم آمدند تا قصه‌ی حماسه‌اش را بار دیگر بسرایند.

در این برنامه که در  منزل این شهید سرفراز اسلام برگزار شد، «سدحرمت‌الله موسوی‌مقدم» از اصحاب پیشکسوت رسانه و عضور شورای اسلامی شهر آبدانان دل‌نوشته‌ای را به این شرح قرائت کرد: سردارشهیدحاج صارم طهماسبی نمادعزت ،شناسنامه افتخار،تاریخ شهامت،مصداق هویت،تذکره سخاوت،پرچم ازادگی،بیرق حریت،ستون استقامت، آینه سلامت، نمودصداقت، اوج کرامت، خیمه محبت، و گنجینه داشته‌های استان ایلام و شهرستان آبدانان بود.

این نامدارگمنام ، روزها194ترکش رامیزبانی می‌کرد وشب‌ها نیزبا مرکب دعا وتوشه راز، نیازش را با دادار دادگر نجوامی‌کرد. اوخودبه من گفت،زیباترین خاطراتم ازدوران اسارت، همجواری بامرحوم حجت الاسلام  ابوترابی وگرانبها‌ترین تحفه ان دوران برای من،انس با نهج البلاغه علی(ع)بود که امروزمونس روزهای تنهاییم شده‌اند، وجود چندین میهمان ناخوانده آهنی، مجروحیت سنگین ناشی از دفاع مقدس، آسیب‌های کشنده جسمی وروحی دوران اسارت، ،هیچکدام یارای خلق نیکوو صبرسرشاراین مجاهد باوفانشدند و ذره ای ازحلم وشکروبردباریش کاسته نگردید.

این علمدارمیدان میثاق و وفاداری.هم نامداربود وهم شایسته نام،اماگویا دنیارا سه طلاقه کرده بود و عطای آن رابه لقایش بخشید واسب چموش نام ونان ونشان رابه طالبانش بخشید وزی سادگی را برگزید وبه داشته‌های خود قناعت نمود.

خودشاهدبودم هرگاه که نامی ازجنگ وجبهه وجَهد وجهاد به میان می‌آمد،نفس درقفس وطاقتی طاق ،سکوت می‌کرد وبی‌درنگ اشک دیدگانش سیمای سبزش را آبیاری وبوستان وجود این مالک اشترزمان،جامه نیلگون می‌پوشید وهیبتش رابی‌قرارمی‌کرد. اومطالبات زمینی نداشت وخود را نیزمستحق هیچ صله‌ای نمیدانست،اما اززمانه خود گله داشت و به روح همراهان آسمانیش شکوه می‌کرد وازبزم خدایی آنان غبطه می‌خورد.

سردارعارفمان ازسادگی وآرامش هم قطارانش درسنگرهای ایمان وشرف، دلدادگی وخداخواهی شب‌های عملیات، شب زنده‌داریهای بی‌ریای دردسنگر ، شلاق‌های سوزنده اسارت واتش‌بازی‌های سوروصیدا را زمزمه می‌کردو برسهم خواهی‌های امروزاشک تاسف می‌بارید.

خدایا سجاده شکر، عبای عبادت،دعای دوستی،بحربندگی ،صحرای سخاوت،تمنای توکل و رسم رجای سردارما چه صفایی داشت. معبوداعشق الهی، ایمان آگاهی ،سجده سالکی،رکوع راستی، قنوت قداست، ذکرزاهدی، سلام سالکی و مناجات مرشدانه این پیر دیرنشین و عابد باعظمت ما چه شیرین و شنیدنی بود؟

افسوس که غل غفلت مانعمان شد ودشت دل را درزلال وجودش صیقل ندادیم واقلیم جان را درمعرض تابش این خورشید تابناک پهن نکردیم وزنگار قلب رابا جلای جذبه‌اش صفا نبخشیدیم.اره .ماه وجود حاج صارم به تدریج غروب کرد واکنون سایه سخت فقدانش، ملک درونمان را تاریک وغم زده کرده است. براستی که آب درکوزه وما.....؛روحش قرین رحمت الهی باد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۶۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی

مراسم سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی عصر امروز با حضور سردار فدوی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،سردار سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولین کشوری و لشگری در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074996 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ؛ طهماسبی بر سکوی نخست نوجوانان ایستاد
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد
  • سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی
  • برگزاری آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در سبزوار
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان