Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@13:26:44 GMT

تلاش شیعه و سنی برای ترویج فرهنگ مهدوی در کردستان

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۶۴۴۰

تلاش شیعه و سنی برای ترویج فرهنگ مهدوی در کردستان

هشتمین همایش منطقه‌ای شعر انتظار با معرفی نفرات برتر در بیجار به کار خود پایان داد. ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیجار، هشتمین همایش منطقه‌ای شعر انتظار با حضور جمع زیادی از شاعران کشور در فرهنگسرای امیرنظام گروسی بیجار برگزار و با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام علی مرادی، امام جمعه بیجار در این همایش با تبریک هفته وحدت اظهار داشت: وحدت، انسجام و همدلی شیعه و سنی و مذاهب اسلامی حول محور قرآن کریم، رمز پیروزی مسلمین جهان است.

وی برگزاری چنین همایش‌هایی را فرصتی برای انس و الفت بیش از پیش میان اهل تشیع و اهل سنت دانست و افزود: تمام ادیان آسمانی به وجود و ظهور منجی آخرالزمان اعتقاد دارند.

امام جمعه بیجار با اشاره به احادیثی از حضرت محمد(ص) در کتب اهل سنت گفت: نبی اکرم فرموده، حضرت مهدی مردی از فرزندان من است و چهره‌اش بسان ستاره درخشان می‌درخشد؛ او جهان را لبریز از عدل و داد می‌کند.

دوره‌های آموزشی مهدویت برای نیروهای دستگاه‌های اجرایی لرستان برگزار شوددوره مسیر مهدویت با موضوع شناخت امام زمان(عج) در کرج برگزار می‌شودسه شنبه‌هایی با عطر مهدویت در زنجان + تصاویر

عباس محمدمرادیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار نیز با بیان اینکه فراخوان این همایش در دو بخش شعر کردی و فارسی اعلام شد، ادامه داد: بعد از اتمام مهلت ارسال آثار 150 اثر ادبی از 50 شاعر کشور به دبیرخانه همایش ارسال شد.

وی افزود: آثار ارسالی از استان‌های زنجان، قزوین، همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، قم و کردستان به دبیرخانه این همایش در قالب‌های شعر، غزل، نثر و قصیده بود که 15 اثر آن برای ارائه انتخاب شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار گفت: کار داوری آثار این همایش منطقه‌ای با سرپرستی احمد علوی از شاعران بین‌المللی استان قم انجام شد

وی تبیین و ترویج فرهنگ مهدوی و انتظار به زبان هنر و ادبیات و معرفی این فرهنگ به نسل جوان را از جمله اهداف این همایش منطقه‌ای برشمرد و ادامه داد: همایش های ادبی با موضوع آیینی، زمینه فراهم شدن فضای معنویی و عرفانی در میان شاعران جوان و علاقمندان به اشعار مذهبی را فراهم می‌کند.

به گزارش تسنیم؛ در پایان این مراسم، «امیر رسولی از زنجان، ناصر دوستی از زنجان، طیبه بهبودی از قزوین، مریم مسرور از کنگاور، محسن کلهر از همدان، حسن کرمی از همدان، طاهره تختی از بیجار و اکرم بهرام‌چی از بیجار در بخش شعر فارسی و علی اصغر فریدونی، محمدرحیمی رضوان و ابوالقاسم معمار از بیجار در بخش شعر کُردی» برگیده شدند.

شاعران برگزیده هشتمین همایش شعر انتظار اشعار خود را با موضوع «انتظار» برای حاضرین در مراسم خواندند.

انتهای پیام/481/ش

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۶۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار سطح نارنجی برای کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،بر این اساس، از سه شنبه شب تا شنبه هفته آینده انتظار می‌رود بارش‌های رگباری بهاره همراه با وقوع تگرگ و صاعقه در محدوده هشدار سطح نارنجی باشد.
اوج فعالیت این سامانه بارشی برای روز‌های پنجشنبه و جمعه به ویژه در نیمه غربی و جنوبی استان همچون بانه، مریوان، سروآباد، کامیاران، سقز، سنندج، دهگلان پیش بینی شده است.
در پی فعالیت این سامانه، صاعقه و تگرگ، آبگرفتگی موقت معابر داخل شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و ریزش کوه دور از انتظار نیست.

دیگر خبرها

  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای کردستان
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند