Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه سمنان از اجرای چهار طرح به منظور مدیریت پسماند‌های ساختمانی و مصرف کاغذ و نیز حمل و نقل سبز در این دانشگاه خبر داد.

محمدعلی کافی، دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه سمنان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، از اجرای چهار طرح به منظور مدیریت پسماند‌های ساختمانی و مصرف کاغذ و نیز حمل و نقل سبز در این دانشگاه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  کافی با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای مدیریت پسماند و مدیریت مصرف کاغذ اقدامات خوبی در دانشگاه سمنان انجام شده که از جمله آن‌ها می‌توان به نصب دستگاه‌های خرد کن کاغذ و مقوا جهت بازیافت اوراق امتحانی اشاره کرد که صرفه‌جویی ۱۰۰ درصدی را در این بخش داشته است.   وی همچنین محوطه‌سازی با مصالح اضافی و بلااستفاده و بازمانده از تعمیرات را در کاهش مصرف آب در فضای سبز با استفاده از مصالح خشک و شن رنگی و بازیافتی موثر دانست.
کافی گفت: به منظور کاهش اثر جزیره گرمایی در پیاده رو‌ها و ورودی ساختمان‌ها هم کف‌سازی با ترکیب واش بتن و چمن مصنوعی استفاده شده و با حذف مواد پایه قیر (آسفالت) سعی شده از مصالح بتونی بازیافتی استفاده شود که صرفه‌جویی بیش از ۱۰ درصدی را در این بخش به همراه داشته است.

دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه سمنان به بخش حمل و نقل سبز هم اشاره کرد و گفت: افتتاح پیست دوچرخه سواری در محوطه خوابگاه‌های پردیس و همچنین خرید ۷۰ دستگاه دوچرخه از اقدامات انجام شده در این راستا است.

کافی با بیان اینکه این تعداد دوچرخه به دوچرخه‌های موجود دانشگاه اضافه شده است، اظهارداشت: به منظور کاهش استفاده از وسایل نقلیه عمومی در محوطه دانشگاه و به منظور تسهیل و رفاه در عبور و مرور اقدام به ساخت سایبان و رواق‌ها در یک هزار متر از مسیر‌های پیاده‌روی کارکنان و دانشجویان نیز شده است.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه سمنان مدیریت پسماند حمل و نقل سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۶۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، زهرا جهانگرد با تاکید بر اینکه تزریق آنتی‌بیوتیک سفتریاکسون فقط باید با تجویز پزشک و صرفاً در بیمارستان (در مکان مجهز به تجهیزات احیاء و تیم متبحر برای انجام عملیات احیاء) انجام شود، گفت: در صورت مصرف دارو در مراکز فاقد تجهیزات، منجر به عوارض دارویی شده، جان بیمار در خطر خواهد بود.

وی افزود: به‌منظور پایش علائم بالینی و تحت‌نظر به‌منظور پایش وقوع عوارض ناخواسته احتمالی، بیماران باید حداقل 30 دقیقه پس از تزریق تحت نظر باشند و در صورت بروز هر گونه علائم و نشانه های ازدیاد حساسیت، تزریق دارو قطع و اقدامات حمایتی و درمانی لازم بر اساس علائم بالینی انجام گیرد. 

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده‌های سلامت توصیه کرد: از تجویز و مصرف داروی سفتریاکسون در موارد مصرف تایید نشده و فاقد اندیکاسیون‌های تایید شده و همچنین مصرف خودسرانه و غیرمنطقی داروهای آنتی‌بیوتیک از جمله داروی سفتریاکسون اجتناب شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • «اصپاک» در شهر اصفهان ۱۳ هزار مشترک دارد/ بیش از ۱۰ هزار خانه بیمه آتش‌سوزی شد
  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • صد و شصت و دومین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • دستگیری چهار شرور در زابل
  • دستگیری چهار نفر شرور در زابل
  • لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • چهار هزار و ۶۰۰ کارگر ساختمانی قم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست