Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@08:03:17 GMT

خبرخوش حاجی میرزایی برای معلمان خارج از کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۷۴۱۹

خبرخوش حاجی میرزایی برای معلمان خارج از کشور

خبرگزاری تسنیم: محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نشست روز گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره موضوع عدم پرداخت حقوق معلمان و کارکنان مدارس خارج از کشور، گفت: تأخیر در پرداختی‌های معلمان خارج از کشور به دلیل تغییر نرخ ارز و عدم تخصیص اعتبارات ایجاد شد.

وی با بیان اینکه این مشکل در حال حل شدن است، افزود: تلاش در سال جاری بر این است که با تخصیص ۱۱۰ درصدی اعتبارات، مجموعه مطالبات معلمان خارج از کشور پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بخشی از این مطالبات مربوط به سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ بوده که احکامی باید در آن زمان‌ها اجرایی می‌شد، ولی اجرا نشد که در این زمینه دیوان عدالت اداری حکمی مبنی بر پرداخت مطالبات معلمان خارج از کشور را صادر کرد. بر همین اساس ۲ میلیون یورو تخصیص یافت و توزیع شد و مابقی مطالبات معلمان خارج از کشور نیز به تدریج پرداخت خواهد شد.

حاجی میرزایی درباره توقف سه ساله توزیع شیر دانش آموزی در مدارس، گفت: در این زمینه مشکل اعتبارات وجود دارد که البته گفت‌‎وگو‌هایی صورت گرفته و پیش بینی شده که ۳۰۰ میلیارد تومان برای توزیع شیر در مدارس اختصاص یابد که به محض تحقق این رقم، شیر رایگان در مدارس توزیع می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی درباره حذف اشعار برخی مشاهیر از کتاب‌های درسی، گفت: برخی کتاب‌های درسی تغییراتی کرده‌‎اند و عبارت "حذف مطالب برخی مشاهیر از کتاب‌های درسی" عبارت دقیقی نیست.

حاجی میرزایی اضافه کرد: حذف اشعار از برخی کتاب‌ها مربوط به سال ۹۵ و قبل از آن است، ولی به دلیل حساسیت‌هایی که در برخی شبکه‌های اجتماعی ایجاد شد، دستور بررسی موضوع را دادم تا دقیقاً مشخص شود چه مواردی حذف شده است.

عضو کابینه دولت دوازدهم در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت اضافه کرد گزارش‌های واصله حاکی از این است که بسیاری از مطالب و اشعار مشاهیر معاصر و اشخاص برجسته حوزه فرهنگ و ادب ایران در کتاب‌های درسی مورد استفاده قرار گرفته است.

حاجی میرزایی تأکید کرد: ممکن است شعری از یک شخصیت حذف شده باشد، ولی از همان شخص، شعر دیگری در کتاب گنجانده شده است.

وی همچنین درباره کمبود معلم و کتاب درسی که تذکر برخی نمایندگان هم در صحن علنی امروز مجلس بود گفت: با قاطعیت می‌گویم که همه کلاس‌های درس با معلم تشکیل می‌شود، ولی برخی خانواده‌ها معاونانی را که با ابلاغ تدریس سر کلاس حاضر می‌شوند، به عنوان معلم تلقی نمی‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از پیش نیاز‌های اصلی معاونان مدارس، حضور در کلاس‌های درس است و کمبود معلم در کلاس‌های درس هم اکنون با معلمان بازنشسته، مربیان پیش دبستانی با صلاحیت و معاونان مدارس تأمین شده است.

حاجی میرزایی همچنین درباره کمبود کتاب‌های درسی گفت: ما امسال ۱۴۲ میلیون جلد کتاب درسی چاپ کردیم که بیش از نیاز ما نیز بوده است و دانش آموزانی که مدرسه خود را تغییر داده و یا در سامانه خرید کتاب ثبت نام نکرده اند با تأخیر کتاب‌های درسی خود را تحویل گرفته‌اند.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش معلمان خارج از کشور معوقات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۷۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد امام جمعه همدان از توجه به ارزش‌های مادی در مدارس

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه در مدارس و دانشگاه‌های ما ارزش‌های مادی مورد نظر قرار گرفته است، گفت:‌ اگر بخواهیم منزلتی به قشری بدهیم باید سود بیشتری به آنها بدهیم و این فاجعه است که ارزش مادی ما بیشتر از سایر شاخصه‌ها باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی شامگاه پنجشنبه در مراسم تجلیل از معلمان سرآمد استانی و کشوری که در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد اظهار داشت: مسئله، علم و ارزش ذاتی علم است و آن چیزی که مهم است این است که در اروپا علم ارزش ذاتی نداشت و بشر قصد داشت با علم بر انسان‌ها مسلط شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در دیدگاه عمومی علمی ارزشمند است که سود بیشتری دارد افزود: در قدیم به جمله علم بهتر است یا ثروت دقت نکردیم و روی آن فکر نکردیم و آن را جدی نگرفتیم و در حال حاضر شاهد این هستیم که ارزش علم به سودآوری آن است و آن رشته‌ای که سودآوری بیشتری دارد ارزش بیشتری هم دارد.

شاخصه علم در جامعه اسلامی نباید به سودآوری آن باشد

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی شاخصه علم نباید به سودآوری آن باشد بیان کرد:  جامعه اسلامی اگر شاخصه‌های علم را شاخصه‌های اسلامی بداند باید برای علم ارزش زیادی قائل باشد چه سودآور باشد چه نباشد.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه نظام آموزشی باید سالم باشد عنوان کرد: اگر نظام آموزشی ما سالم بود شاهد پیشرفت هستیم و ارزش معلم بالا می‌رود چرا که دیگر ارزش‌های مادی مطرح نیست.

وی با اشاره به اینکه در مدارس و دانشگاه‌های ما ارزش‌های مادی مورد نظر قرار گرفته تصریح کرد: اگر بخواهیم منزلتی به قشری بدهیم باید سود بیشتری به آنها بدهیم و این فاجعه است که ارزش مادی ما بیشتر از سایر شاخصه‌ها باشد.

معلم به پر منزلت ترین قشر جامعه تبدیل شود

امام جمعه همدان  با بیان اینکه تلاش ما باید بر ایجاد یک جایگاهی در بین قشر دانشجو و استاد باشد، تصریح کرد: باید ارزش‌های خودمان را از سمت مادی دور کنیم و سعی ما بر این باشد که معلم به پر منزلت ترین قشر جامعه تبدیل شود.

وی افزود: سعی ما باید بر این باشد که جامعه به رشد خودش برسد و معلم باید به ارزش ذاتی خودش برسد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه احترام به معلم یکی از واجب ترین کارها است افزود: یکی از برکت‌های علم همین است که به معلم احترام گذاشته شود و جایگاه والای معلمان در سطح جامعه حفظ شود.

معلمان در پرورش نخبگان نقش کلیدی دارند

استاندار همدان با  اشاره به اینکه همه دانشمندان، پرورش یافتگان معلمان هستند گفت: این معلمان هستند که با تلاش و دلسوزی خودشان باعث پرورش دانشمندان و آینده سازان آینده این مرز و بوم می‌شوند که این خودش ارزشمند است.

 علیرضا قاسمی فرزاد اظهار داشت: فرهنگیان نقش کلیدی در تعلیم و تربیت جامعه ایران اسلامی با توجه به غنای بالای فرهنگی آن دارند که باید به این قشر توجه خاصی شود.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت فرهنگی از غنای بالایی برخوردار است تصریح کرد: آموزش و پروش در کشور ما در حوزه های مختلف از یک قدمت و عظمت بسیار بالایی برخوردار است که نقش بسیار زیادی را دارد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه تاثیر آموزش و پرورش بعد از انقلاب دو چندان شد بیان کرد:  انقلاب اسلامی به ما یاد داد که این ارگان هم انسان ساز است و هم اینکه تاثیر زیادی در رشد و توسعه این مرز و بوم نقش دارد.

استاندار همدان با بیان اینکه بسیاری از مقامات استانی و کشوری تا کنون از خانواده آموزش و پروش هستند عنوان کرد: بسیاری از مقامات دولتی ما از نیروهای بسیار توانا و دلسوز و متعهد در همین ارگان هستند و آموزش‌وپرورش پس از پیروزی انقلاب‌اسلامی نشان داده که این نهاد مقدس انسان‌ساز و پرورش‌دهنده نیروی تواناست.

وی با اشاره به اینکه همه دانشمندان، پرورش یافتگان توسط معلمان هستند عنوان کرد: این معلمان هستند که با تلاش و دلسوزی خودشان باعث پرورش دانشمندان و آینده سازان آینده این مرز و بوم می شوند که این خودش ارزشمند است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قابل توجه دانش‌آموزان دهم، یازدهم و دوازدهم؛ سؤالاتی که در امتحان نهایی طرح می‌شود
  • چه نوع سؤالاتی در امتحان نهایی طرح می‌شود؟
  • تجلیل از معلمان ایرانی در آنکارا
  • سوالات امتحانات نهایی دانش‌آموزان چطور طراحی می‌شود؟
  • سوالات امتحانات نهایی چگونه طراحی می‌شود؟
  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند
  • مشق عشق بر لوح سفید کودکان؛ چرا بانوان معلمی را ترجیح می‌دهند؟
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • انتقاد امام جمعه همدان از توجه به ارزش‌های مادی در مدارس
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود