Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-اسماعیل عبادی گفت: در جلسه اخیر مسئولان شهری با داود محمدی مشکلات شهر آبیک بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.
اسماعیل عبادی رئیس شورای اسلامی شهر آبیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آریا اظهار داشت:در نشست اخیر  اعضای شورای اسلامی شهر آبیک با داود محمدی نماینده مردم قزوین البرز و آبیک و رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس، پیگیری های لازم در خصوص مشکلات شهر در زمینه های انتقال آب سد طالقان به آبیک ، پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر ، موضوع ارزش افزوده اختصاصی به شهرداری آبیک از سوی استانداری، وضعیت اراضی 80 هکتاری شمال اتوبان و بیمارستان شهدای آبیک صورت گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 اسماعیل عبادی افزود:در این جلسه داوود محمدی با اشاره به اینکه با تلاش های صورت گرفته مجوز 60 میلیون متر مکعب آب سد طالقان برای انتقال به استان قزوین اخذ شده است اعلام کرد که برای رفع مشکل اعتبار مربوط به انتقال آب طالقان،  هم اکنون چند راهکار دنبال می شود .برای انتقال آب به آبیک  موضوع تهاتر بدهی های مالیاتی و بانکی شرکت لوله سازی پیگیری و در حال انعقاد قرار دادها هستیم .

دستور معاون اول رئیس جمهور برای پیگیری انتقال آب به آبیک
وی گفت:جلسه‌ای نیز اخیرا با دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری داشتم و پیشنهادهای دیگری هم ارائه نمودیم که ایشان نیز دستور دادند این برنامه‌ها در دستور کار قرار گیرد.
داود محمدی در این جلسه اظهار کرد:خوشبختانه پروژه هزار میلیاردی را به نحوی جلو بردیم که هزینه آن قبلا 10 درصد دولت و 90 درصد بخش خصوصی بود که به 70 درصد دولت و 30درصد بخش خصوصی تبدیل کرده ایم .به زودی در جلسه ای با حضور آقای جانباز رئیس آب و فاضلاب کشور موضوعات مربوط به آب آبیک پیگیری می شود.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در انتقال آب سد طالقان به استان قزوین 12 شهر و 194 روستا با چشم انداز 20 سال آینده پیش بینی شده است که بر اساس این محاسبات سهم آبیک برای  20 سال آینده تعیین شده که اختصاص خواهد یافت.

تعیین تکلیف وضعیت تصفیه خانه و حفاری های داخل شهر با آبفا
رئیس شورای اسلامی شهر آبیک در ادامه با بیان اینکه موضوع دیگر ، پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر آبیک می باشد اظهار داشت:بیش از 80 درصد این پروژه پیشرفت داشته و برای نهایی شدن کار از رئیس آب و فاضلاب کشور جهت بازدید و تعیین تکلیف وضعیت این پروژه دعوت شده است که در این حضور و جلسه مسئولین با ایشان وضعیت این پروژه 50 میلیارد تومانی که توسط بخش خصوصی در آبیک اجرا می شود پیگیری و تعیین تکلیف خواهد شد.
 وی افزود:در جلسه مدیریت شهری با رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در خصوص مشکل حفاری های صورت گرفته در شهر آبیک که نارضایتی مردمی را به دنبال داشته است نیز صحبت شد و مقرر شد با توجه به اینکه مطالبات پیمانکار از سوی شرکت آب و فاضلاب پرداخت نشده و کارها به زمین مانده و موجبات ناراحتی مردم را ایجاد کرده است ،  این مشکلات به صورت مکتوب به داوود محمدی نماینده مجلس جهت پیگیری از مسئولین استانی و کشوری ارائه شود.

رفع مشکل املاک قولنامه ای در جلسه آینده
اسماعیل عبادی اظهار داشت:در جلسه مسئولین شهری با نماینده مردم قزوین البرز و آبیک ، به مشکل املاک قولنامه ای نیز پرداخته شد و رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اعلام کرد که با توجه به پیشنهاد ارائه شده برای برگزاری ملاقات عمومی در شهر آبیک با ایشان ،  قبل از این دیدار جلسه‌ای با مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان، معاون عمرانی استانداری ، سازمان بازرسی ، نماینده دادگستری  ، مدیر کل ثبت اسناد و املاک، شورا و شهرداری آبیک و فرماندار آبیک برگزار خواهیم کرد تا مشکل املاک قولنامه ای این شهر مرتفع گردد.

اختصاص ارزش افزوده به شهرداری آبیک
 عبادی با بیان اینکه  شهرک صنعتی کاسپین 2 داخل حریم شهر آبیک می باشد، افزود:در سال 82 با تصویب قانون ارزش افزوده شهرداری ها موظف شدند از شهرک های صنعتی عوارضی اخذ نکنند و این مورد از سوی دولت در قالب ارزش افزوده تجمیع و از طریق استانداری به شهرداری ها پرداخت شود.استانداری ارزش افزوده را کمک دولتی محسوب می کند؛ در صورتی که یکی از منابع درآمد شهرداری ها اخذ عوارض است.یعنی همان درآمد شهرداری است که بعد از چندین سال به عنوان کمک دولتی از آن یاد می شود .
رئیس شورای اسلامی شهر آبیک اظهار داشت:در خصوص اختصاص ارزش افزوده به شهرداری آبیک و مشکلات موجود نیز مقرر شد با هماهنگی رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان گزارشی جهت ارائه به داوود محمدی نماینده مردم قزوین البرز و آبیک تهیه شود تا ایشان پیگیری های لازم را از مسئولین استانی و وزیر اقتصاد برای اختصاص ارزش افزوده مناسب به شهرداری آبیک داشته باشند.

پیگیری رفع مشکل اراضی 80 هکتاری شمال اتوبان
اسماعیل عبادی با اشاره به وجود مشکلاتی در خصوص اراضی 80 هکتاری شمال اتوبان نیز اظهار داشت:در این خصوص نیز با داوود محمدی نماینده مردم قزوین البرز و آبیک صحبت شد که مقرر گردید برای اینکه مشکلات موجود در خصوص وضعیت اراضی 80 هکتاری شمال اتوبان نیز مرتفع گردد، موضوع را در جلسه ای که به دعوت رئیس کمیسیون اصل 90 با حضور مسئولین استانی برگزار می شود مطرح کرده و در این خصوص تعیین تکلیف و رفع مشکل خواهد شد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آبیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۷۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی ادامه‌دار باشد

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی باقرزاده در جلسه مشترک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و ستاد مستندسازی وزارت نیرو، رونمایی از اسناد مالکیت اراضی بستر رودخانه‌ها و املاک وقفی دولتی که در سالن جلسات هتل بوستان اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سالیان سال در خصوص موقوفات، مشکلات تثبیت مالکیت و اختلاف نظرات وجود داشت که در حال حاضر با درایت مدیران استانی و همدلی مثال‌زدنی به ویژه شوراهای قضائی خوزستان و مدیران مربوطه که در این زمینه دخیل بوده‌اند، تثبیت سند صورت گرفت و بنده قدردان آنها هستم.

مدیرکل اسناد و ثبتی اوقاف و امور خیریه گفت: امید است تحول‌هایی که در یک سال و نیم اخیر در تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی به ویژه املاک و اراضی وقفی اتفاق افتاده ادامه‌دار باشد تا ما بتوانیم شاهد اتمام و پایان تثبیت مالکیت موقوفات استان خوزستان در آینده نزدیک باشیم.

کد خبر 6086608

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • استاندار لرستان: عملکرد بانک‌های استان مطلوب نیست
  • آخرین وضعیت حل مشکل پله برقی‌های خاموش تهران/ ۶۰ یونیت تا ۳ ماه آینده نصب می‌شود
  • استاندار لرستان: وضعیت اعتبارات مصوباتی که به اتمام نرسیده‌اند، پیگیری می‌شوند
  • حل مشکل شهروندان با پیگیری خبری
  • رویداد تئاتر صاحبدلان در شاهین شهر برگزار می‌شود
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی ادامه‌دار باشد