Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@05:04:53 GMT

قطب درمانی سرطان غرب کشور در انتظار بودجه

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۷۷۶۹

قطب درمانی سرطان غرب کشور در انتظار بودجه

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین - مهدیه صالحی: هر چند که، مانند بسیاری از پروژه‌های درمانی نیمه‌کاره در کشور، این مرکز درمان سرطان هم در صورت تامین ۲۰ میلیارد تومان منابع مالی تکمیل خواهد شد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک درباره پروژه‌های درمانی استان اظهار می‌کند:‌ حجم بالای طرح‌های نیمه‌تمام سلامت در استان موجب شده طیف وسیعی از بیماران امکانات مناسب را در شهر خود نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماران سرطانی استان برای خدمات تشخیصی و درمانی رنج مضاعفی را در مراجعه به استان‌های دیگر از جمله پایتخت متحمل می‌شوند.

سید محمد جمالیان می‌افزاید: مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله خوانساری اراک به دلیل کمبود فضای درمانی با معضل تعداد زیاد بیماران در نوبت بستری و همچنین نداشتن بخش جراحی که در پذیرش و درمان بیماران سرطانی اهمیت بسیاری دارد، مواجه است. با توجه به اهمیت زمان در درمان بیماری سرطان حمایت خیران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طرح توسعه این مرکز درمانی ضروری است.

وی ادامه می‌دهد: به همین دلیل توسعه بیمارستان و ساخت فاز سوم از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار گرفت تا چرخه درمان بیمارستان فوق تخصصی سرطان غرب کشور در اراک تکمیل شود. جمالیان با بیان این‌که ساخت این بیمارستان از ابتدا تاکنون به همت خیران و مجمع خیرین سلامت و همچنین مردم استان مرکزی انجام شده است، می‌گوید: فاز سوم نیز به کمک خیران استان، مردم و مجمع خیرین سلامت آغاز شده ‌است و امیدواریم هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

این مسئول با بیان این‌که برای ساخت و تکمیل فاز سوم به ۲۰ میلیارد تومان نیاز است، تاکید می‌کند: فاز سوم این بیمارستان در زمینی به مساحت ۴ هزار متر مربع و در ۴ طبقه شامل بخش جراحی با ۴ اتاق عمل، بخش آی‌.سی. ‌یو و اورژانس است. البته تجهیزات فاز سوم جداست و وزارت بهداشت قول تأمین آن را داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ادامه می‌دهد: فاز سوم با این‌که از ابتدای تیرماه امسال کار خود را آغاز کرده، اما پیشرفت خوبی داشته است. بر این اساس، اگر کارها به همین صورت پیش برود و با افزایش قیمت مصالح ساختمانی و گرانی برخی اقلام مورد نیاز مواجه نشویم، ۱۸ماه دیگر شاهد افتتاح فاز سوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری خواهیم بود.

کار ساخت بیمارستان آیت‌الله خوانساری از سال ۵۶ تحت نظارت آیت‌الله خوانساری امام‌ جمعه وقت شهر و با کمک خیران آغاز شد و در سال ۷۵ به بهره‌برداری رسید. در سال ۸۵ هم این بیمارستان که موقوفه آیت‌الله خوانساری بود، به دانشگاه علوم پزشکی اراک واگذار و با اختصاص بودجه از سوی هیات دولت بازسازی و تجهیز شد. هزینه ساخت و تجهیز این طرح ۳۰ میلیارد تومان بود که بخشی از هزینه ساخت این پروژه از سوی خیران و بقیه از سوی دانشگاه علوم پزشکی تأمین شده است. این بیمارستان دولتی است و خدمات رادیوتراپی آن رایگان و خدمات شیمی‌درمانی با ۹۰ درصد پوشش بیمه‌ای انجام می‌شود.  

کد خبر 462741 برچسب‌ها استان مرکزی بیماری - بیمارستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مرکزی بیماری بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۷۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها

ایسنا/گیلان رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: آموزش ایمنی و آتش‌نشانی برای تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌ها که اعلام آمادگی کنند، برگزار می‌شود.

شهرام مومنی امروز، هفتم اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعلام آمادگی سازمان آتش نشانی رشت در ارائه آموزش به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، اظهار کرد: آموزش‌ها برای تمام پرسنلی که علاقمند باشند، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت آشنایی افراد با نکات ایمنی، افزود: حضور در محل کار در کنار رعایت نکات ایمنی، قطعا آسودگی خیال برای پرسنل و مراجعه کنندگان را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت با اشاره آمادگی این سازمان برای آموزش ایمنی و آتش نشانی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، گفت: تیم عملیاتی آتش نشانان با حضور در مراکز تخصصی نسبت به برگزاری دوره تئوری و عملی  آموزش ایمنی و آتش نشانی می‌پردازند.

مومنی با بیان اینکه حفظ ایمنی در کنار افزایش دانش ایمنی یک اولویت است، تصریح کرد: بسیاری از کارگاه‌های بزرگ، فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و غیره در سایه اشتباهات کوچک؛ دستخوش خسارات جبران ناپذیر مالی و گاهی جانی شده‌اند که حفظ ایمنی در محیط کار به همراه افزایش سواد ایمنی کارکنان؛ گام‌های اولیه و یک الویت ویژه است.

وی افزود: روش‌های پیشگیری از آتش‌سوزی، شناخت انواع آتش‌سوزی‌ها، شناخت انواع تجهیزات ایمنی و اطفاء حریق، شناخت انواع کپسول آتش‌نشانی و نحوه صحیح استفاده از خاموش کننده‌های دستی، دروس ارائه شده در این دوره‌های آموزشی خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت
  • آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد
  • بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد افتتاح شد
  • توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است
  • بودجه دوربین‌های پلیس در انتظار تصویب
  • چرا یزدانی به اردوی تیم ملی نیامد؟/ در انتظار دیدار با دبیر
  • زهره حمیدی ازوضعیت پس از سرطان گفت/انسان دیگری شدم و حالم خوب است
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • فاز دوم ساخت بیمارستان تأمین‌اجتماعی مهاباد کلید خورد