Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@14:50:16 GMT

توسعه کشور مستلزم نهادینه کردن ارزش‌های دینی است

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۰۴۱۳

توسعه کشور مستلزم نهادینه کردن ارزش‌های دینی است

ایسنا/یزد امام جمعه یزد با بیان این که حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی در یزد به سفیر امام رضا(ع) شناخته می‌شود و مردم این استان خادمی امام رضا(ع) را افتخار خود می‌دانند، گفت: ترویج و نهادینه کردن ارزش‌های دینی یکی از موثرترین راهکاری توسعه و پیشرفت کشور در امور مختلف است.

آیت‌الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» در جریان دیدار با گروه خادمیاران آستان قدس رضوی در استان یزد که با حضور آیت الله مروی تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به این که خدمت در آستان مقدس حضرت امام رضا(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) توفیق بسیار بزرگی است، اظهار کرد: چنین توفیقی بسیار کم نصیب افراد می‌شود و هر کسی توانست به چنین افتخاری برسد باید قدر آن را بداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ضروری ترویج و نهادینه کردن ارزش های اسلامی و دینی به منظور بهره گیری بیش از پیش از وجود ائمه اطهار(ع) افزود: ترویج و نهادینه کردن ارزش‌های دینی یکی از موثرترین راهکاری توسعه و پیشرفت کشور در امور مختلف است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این که مردم یزد علاقه بسیار زیادی به امام رضا(ع) دارند، گفت: در نقاط مختلف مشهد خانواده‌های یزدی الاصلی را می‌بینیم که به عشق آن حضرت به مشهد رفته و در کنار حرم امام رضا(ع) ساکن شده و خاندان آنها قرن‌ها در مشهد زندگی کرده‌اند.

امام جمعه یزد به سیره مرحوم حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی(یزدی) که از علمای به نام و بسیار بزرگ یزد به حساب می‌آید اشاره و تصریح کرد: این عالم ربانی توجه و عشق و علاقه بسیار خاصی به امام رضا(ع) داشت.

ناصری یزدی با بیان این که مرحوم حاج شیخ به عنوان سفیر امام رضا(ع) در یزد شناخته می‌شد، تأکید کرد: روایت‌ها و خاطرات بسیار زیادی در ارتباط با ارتباط امام رضا(ع) با حاج شیخ و پیام‌هایی که مرحوم حاج شیخ از آن حضرت به مردم یزد رسانده نقل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، خاطرنشان کرد: چنین ارتباط‌های وثیقی سبب شده که محبت به امام رضا(ع) در بین مردم یزد بسیار بسیار زیاد باشد و همه آرزوی خدمت در آستان آن حضرت را داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی يزد امام جمعه يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۰۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگر یک عنصر با ارزش برای جامعه است

امام جمعه شهرستان نائین گفت: اگر امروز بخواهیم به جهش تولید برسیم، راه آن افزایش رفاه کارگر است و کارگر نیز باید با این دید کار کند که در منظر خدا در حال کار است و وجدان کاری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو ظهر امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در نماز جمعه این هفته اظهار کرد: با توجه به اهمیت کار در اسلام، یکی از وظایف بزرگ جامعه اسلامی، معلمان، مربیان و مسئولان، تربیت نیروهای متخصص برای کار است و امروز به واسطه داشتن ادارات فنی و حرفه‌ای، فرصت یادگیری برای همه فراهم است.

وی افزود: وقتی نگاه به کار و کارگر صحیح و نگاه این شود که استقلال و عزت کشور به دست نیروی کار است، بسیاری از مسائل و مسائل ما حل و کمتر خواهد شد و کارگر یک عنصر با ارزش برای جامعه است.

امام جمعه شهرستان نائین تاکید کرد: امنیت شغلی، احترام و مزد کارگر از مسائلی است که باید برای آن فکری شود و این میزان حقوقی که کارگران دریافت می‌کنند، به سختی کفاف زندگی آنها را می‌دهد.

مطهرخو خاطرنشان کرد: اگر امروز بخواهیم به جهش تولید برسیم، راه آن افزایش رفاه کارگر است و کارگر نیز باید با این دید کار کند که در منظر خدا در حال کار است و وجدان کاری داشته باشد.

وی افزود: مردم ما نیز اگر دلشان به حال کار و کارگر میتپد، باید تا جایی که می‌شود از کالاهای تولید ایرانی استفاده کنند تا هم سفره قاچاق جمع شود و هم کارخانه‌های ما به سمت ورشکستگی پیش نرود.

امام جمعه شهرستان نائین با بیان اینکه در شهرستان در حوزه کار با چند مشکل عمده مواجه هستیم، گفت: کمبود نیروی کار، مهاجرت نیروی کار شهرستان نائین به شهرستان‌های مجاور به دلیل افزایش حقوق در آن نقاط و بردن حساب‌های بانکی برخی صاحبان شرکت‌های بزرگ و پرداخت بیمه در آن شهرهای بزرگ از همین مشکلات اساسی است.

مطهرخو ادامه داد: این حرکت برخی صاحبان شرکت‌های بزرگ خسارت برای شهرستان نائین است که از منافع، مزایا، نیروی کار و امکانات شهرستان استفاده کند و حساب‌های بانکی وی جای دیگری باشد و این باید رسیدگی شود.

وی افزود: برخی کارفرمایان حق و حقوق کارگران را آن‌طور که باید پرداخت نمی‌کنند و هم جاهایی اصل حقوق را به تعویق می‌اندازند و با چند ماه تأخیر پرداخت می‌کنند و امروز با ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کسی می‌تواند زندگی کند؟.

امام جمعه شهرستان نائین خاطرنشان کرد: یک مشکل دیگر که مختص شهرستان نیست، عدم آموزش‌های لازم برای کارگران است و هر کارگر باید یک پرونده آموزشی در حوزه تخصص و مسائل اعتقادی، روحی و روانی داشته باشد و یک کارگر مدام تحت آموزش‌های نامبرده باشد.

مطهرخو اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات بحث کار و کارگر، شیفت شب کارگران زن است که به دلایل مختلف در کارخانه‌ها کار می‌کنند، نباید از آقایان حقوق کمتر دریافت کنند و نباید شب بیرون از خانه و محل کار باشند و این برای جامعه آسیب دارد چراکه زن مسئولیت مادری و همسری نیز دارد و اگر این مسئولیت گرفته شد، با تربیت نادرست بچه مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به فرمانداری ویژه شدن فرمانداری نائین و مزایای و شرایط آن، گفت: بعد از سال‌ها پیگیری مسئولان مختلف شهرستان و در رأس با پیگیری نماینده مردم در مجلس، فرمانداری ویژه برای نائین محقق شد.

امام جمعه شهرستان نائین ادامه داد: در این قضیه فرماندار به عضو شورای برنامه ریزی استان ارتقا پیدا می‌کند و سطح مدیران مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، راه و ترابری، دارایی، کار و اطلاعات در شهرستان به معاون مدیرکل ارتقا پیدا می‌کنند و این باعث افزایش امتیازات و امکانات شهرستان می‌شود.

مطهرخو افزود: امیدواریم به‌واسطه این امتیاز، شهرستان نائین شاهد پیشرفت چشمگیر در آینده باشد و مسائل و مشکلات درجه یک شهرستان که عبارت اند از مسائل حوزه بهداشت و درمان، کار و کارگر، مسکن، راه‌ها و جاده‌ها بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 748124

دیگر خبرها

  • کارگر یک عنصر با ارزش برای جامعه است
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • نماز جمعه سنندج
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم
  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند
  • در معرفی انقلاب به جهانیان ضعیف عمل کردیم
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است