Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@21:31:54 GMT

تصاویر/ پاییز در روستای وَفْس

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۱۱۵۲

تصاویر/ پاییز در روستای وَفْس

« وفس » نام روستائی در شهرستان کمیجان استان مرکزی است، مردم وفس به یکی از قدیمی‌ترین زبان‌های ایرانی یعنی تاتی سخن می‌گویند.

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ « وفس » نام روستائی در شهرستان کمیجان استان مرکزی است، مردم وفس به یکی از قدیمی‌ترین زبان‌های ایرانی یعنی تاتی سخن می‌گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روستای وفس از شمال به ساوه، از جنوب به کمیجان، از غرب به همدان و از طرف شرق به تفرش محدود است. مساحت تقریبی آن ۲۰ کیلومتر مربع و ارتفاع آن از سطح دریا ۲۱۰۰ متر است.فاصله وفس تا شهر کمیجان ۱۸ کیلومتر و تا اراک مرکز استان ۱۲۰ کیلومتر می‌باشد. وفس در حصاری از کوه‌های نسبتاً بلند واقع شده است و از سمت جنوب، مشرق و مغرب در محاصرهٔ کوهستان قرار دارد و تنها از سمت شمال به درختستانها و باغهای میوه منتهی می‌شود.به دلیل وجود درختان بسیار پاییز که پادشاه فصل ها نام دارد منظره ای زیبا و چشم نواز به این روستای کوهستانی داده است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۱۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال آب خام به جیرفت تا ۲ سال آینده

فرماندار جیرفت گفت: طرح انتقال آب ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ظرف ۲ سال آینده آب خام به جیرفت خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از فرمانداری جیرفت، احمد بلندنظر در بازدید از محل اجرای خط انتقال پروژه آب‌رسانی از سد هلیل به شهرهای جیرفت و عنبرآباد اظهار کرد: این طرح در حال حاضر ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه میزان تأمین آب شرب برای شهرهای جیرفت و عنبرآباد در سال ۲۹.۱ میلیون متر مکعب خواهد بود، افزود: خط انتقال جیرفت ۳۲ کیلومتر لوله فولادی ۱۰۰۰ میلی‌متر و خط انتقال عنبرآباد ۳۸ کیلومتر لوله چدن داکتیل ۴۵۰ میلی‌متر است.

فرماندار جیرفت در تشریح وضعیت فنی این پروژه گفت: دبی این خط انتقال ۱۵۵۰ لیتر در ثانیه تعریف شده و پیمانکار آن شرکت جنرال مکانیک هست و در صورت تأمین اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان و همکاری پیمانکار، ظرف دو سال آینده آب خام به جیرفت خواهد رسید.

کد خبر 750289

دیگر خبرها

  • احداث ۱۳۴ کیلومتر راه روستایی در کردستان
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • بیش از ۱۱ کیلومتر از خط انتقال آب آشامیدنی شهر کرمان شستشوشد
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شاعری که براساس دانش ادبی شعر نسروده!
  • باران یک‌هزار کیلومتر راه عشایری ایلام را تخریب کرد
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند
  • رقص خون در گلوی پاییز؛ روایتی متفاوت از همسر شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری»
  • جابه‌جایی بیش از ۳۲ هزار مسافر در راه‌ آهن زاگرس
  • انتقال آب خام به جیرفت تا ۲ سال آینده