Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رئیس اورژانس کشور تاکید کرد: به اندازه کافی آب بنوشید تا با شستشوی دستگاه گوارش و رفع عطش و خشکی دهان اثرات ناشی از آلودگی هوا کاهش یابد.
به گزارش خبرگزاری آریا از فارس، پیرحسین کولیوند درخصوص اهم اقدامات مرکز هدایت و عملیات بحران وزارت بهداشت در موضوع آلودگی هوا، اظهار کرد: بر اساس اطلاعیه و اخطاریه شماره 1 ویژه آلودگی هوا که در تاریخ 16 و 18 آبان از سوی سازمان هواشناسی دریافت شد، مبنی بر کاهش کیفیت هوا در استان‌های تهران، البرز، قزوین، مرکزی، قم و اصفهان، ضمن ارسال هشدار به مراکز EOC و MCMC امتیاز دانشگاه درگیر، وضعیتی E1 به این مراکز اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اورژانس کشور درخصوص آمار تجمیعی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی در زمینه خدمات رسانی به بیماران تنفسی و قلبی در تاریخ 19 و 20 آبان به تفکیک استان، خاطرنشان کرد: در استان اصفهان 718 بیمار تنفسی و قلبی، در استان البرز 640 بیمار، در استان تهران 2863 بیمار، در استان قزوین 219 بیمار، در استان قم 126 و در استان مرکزی 164 و در مجموع، چهار هزار و 730 بیمار تنفسی و قلبی، توسط اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی پذیرش شده و تحت مراقبت های درمانی قرار گرفتند.
اعلام آماده باش به مراکز درمانی و پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی
کولیوند در خصوص اهم اقدامات مرکز هدایت و عملیات بحران وزارت بهداشت، گفت: ارسال هشدار هواشناسی به مراکز EOC دانشگاه های درگیر، اعلام آماده باش به مراکز درمانی و پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی در افزایش مراجعات بیماران تنفسی و قلبی، توصیه به استقرار اتوبوس آمبولانس و آمبولانس اورژانس در میادین و خیابان‌های اصلی شهرهای درگیر، رصد و پایش لحظه‌ای سایت های هواشناسی معتبر داخلی و خارجی و رصد پایش لحظه‌ای شاخص‌های آلودگی و پایش لحظه‌ای مراجعه تنفسی و قلبی با کمک سامانه MCMC، از جمله اقدامات مهم مرکز هدایت و عملیات بحران وزارت بهداشت در مواجهه با هوای آلوده است.
وی با تاکید بر ضرورت انتشار توصیه های بهداشتی به شهروندان در فضای مجازی و رسانه های دیداری و شنیداری، گفت: در مواجهه با هوای آلوده، از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود خودداری شود. به کلیه شهروندان توصیه می‌شود تا حد امکان از خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر شهری خودداری کرده و سفرهای غیرضروری در سطح شهر را حذف کند.
کولیوند ادامه داد: به بیماران قلبی و تنفسی و مبتلایان به آسم توصیه می‌شود در فضاهای باز فعالیت نکند و تا حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری کرده و در منزل استراحت کنند. ماندن در ترافیک و استنشاق هوای آلوده سرعت ابتلا به آسم را در کودکان افزایش می‌دهد، به شهروندان عزیز توصیه می‌شود حتی‌المقدور کودکان را در منزل نگه دارند و درها و پنجره‌ها را بسته نگاه دارند.
رئیس اورژانس کشور تصریح کرد: کلیه ورزشکاران و شهروندان از هرگونه فعالیت فیزیکی و ورزشی از جمله دویدن و پیاده روی و سایر فعالیت های ورزشی هوازی به ویژه در اوایل صبح خود خودداری کنند؛ به عموم شهروندان توصیه می‌گردد به اندازه کافی آب بنوشید تا با شستشوی دستگاه گوارش و رفع عطش و خشکی دهان اثرات ناشی از آلودگی هوا کاهش یابد و توصیه می‌شود از شیر، میوه جات و سبزیجات بیشتر استفاده شود و مصرف تنقلات کم ارزش مثل چیپس و پفک و نوشابه‌های گازدار را کاملاً حذف کنند. افرادی که در فضاهای باز مجبور به فعالیت هستند، باید قبل از خوردن غذا، دست ها و دهان خود را به طور کامل شستشو دهند و پس از مراجعه به منزل، حتما دوش بگیرد، همچنین، توصیه می شود، در صورت نیاز به فوریت های پزشکی، با 115 تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۲۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی لنج در هرمز سه فوتی بر جای گذاشت

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مرگ سه نفر از سرنشینان لنجی که در جزیره هرمز دچار آتش‌سوزی شده بود، خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم دفتر جزایر خلیج فارس، حسین قاسمی عصر پنجشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: این لنج در هشت مایلی جنوب جزیره هرمز دچار آتش‌سوزی شده بود که در پی آن سه نفر فوت و هفت نفر دچار سوختگی با درجات مختلف شدند.

وی با بیان اینکه مصدومان این حادثه بلافاصله به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس اعزام شدند و تحت درمان هستند، گفت: متاسفانه یکی از مصدومان دچار سوختگی بیش از 70 درصد شده که جهت درمان به بیمارستان شیراز اعزام شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: فوتی‌های این حادثه در محل آتش‌سوزی لنج جان خود را از دست دادند و هم اکنون دو مصدوم با 50 درصد، سه مصدوم با 15 و 10 درصد، یک مصدوم با 20 درصد سوختگی بستری هستند.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • مسمومیت ۷ نفر در ایلام طی شبانه‌روز گذشته با گاز مونوکسید کربن
  • تلاش ٢ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به مصدوم دارای عارضه قلبی در ارتفاعات شیوه بیرو اشنویه
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان
  • ماموریت بیمار با بالگرد هوایی اورژانس از داران به اصفهان
  • ۳ کشته و ۲ مصدوم در تصادف محور یاسوج به بابامیدان
  • ارزیابی مشکلات قلبی را به ChatGPT نسپارید!
  • تصادف زنجیره‌ای در آزادراه زنجان- قزوین ۲۳ مصدوم برجا گذاشت
  • رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد
  • کمک فوری / نگذاریم این کودک بیمار بمیرد
  • آتش‌سوزی لنج در هرمز سه فوتی بر جای گذاشت