Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@13:33:00 GMT

تشکیل فدراسیون بذر، ضرورتی فراملی و بین‌المللی است

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۲۷۰۱

تشکیل فدراسیون بذر، ضرورتی فراملی و بین‌المللی است

به  گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسین شیرزاد در دومین جلسه مجمع مؤسس فدراسیون ملی بذر با مشارکت مؤسسات و شرکت‌های غیردولتی بذر کشور با تأکید بر ضرورت حفظ هویت صنفی و غیردولتی فدراسیون‌ها اظهار داشت: در تعیین و تصویب اساسنامه و ارکان فدراسیون بذر، باید استقلال این تشکل از بخش دولتی مدنظر کامل قرار گرفته و اساسنامه‌ای منطبق با چارچوب‌های بین‌المللی تنظیم شود و دربرگیرنده تمامی مباحث مربوط به زنجیره تولید تأمین، توزیع و تجارت در این صنعت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تنوع تکنیکی در بازار کنونی بذر و مخاطرات اقتصادی قابل توجه در این حوزه اظهار امیدواری کرد که ضرورت تشکیل فدراسیون بذر در وضعیت امروز از سطح ملی و محلی به گستره بین‌الملل تعمیم یابد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با تأکید بر این که تمام تلاش دست‌اندرکاران بذر باید این باشد که به منظور تأثیرگذاری شایسته‌ در سطح بین‌المللی در isp عضو اصلی و تعیین کننده و حتی صاحب کرسی باشیم، تصریح کرد: در فراگردهای داخلی نیز فدراسیون بذر باید مرجعی برای اخذ مجوزها و ایجاد صدای واحد در مجامع تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی باشد.

وی افزود: خوشبختانه سابقه مناسبات بازاری بذر در کشور از سازوکاری روشن و شفاف برخوردار است بنابراین تشکیل فدراسیون بذر با تفکر خصوصی و تجاری پایدار باید ضامن و تثبیت کننده این شرایط باشد و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به عنوان ساختار خصوصی- دولتی به دنبال مساعدت با ذی‌نفعان جهت ایجاد چنین نظم و پایداری در فدراسیون بوده تا در یک بسته اقتصادی از نزدیک شدن به حوزه دولتی خوداری کند.

این مقام مسئول با یادآوری این اصل مهم که قطعا فدراسیون بذر باید از ارکانی توانمند و مسلط به نحوه تعامل در مذاکرات و چانه‌زنی‌های بین‌المللی برخوردار باشد، تصریح کرد: نهادینه‌سازی نظام حاکمیت شرکتی محکم می‌تواند فدراسیون را صاحب حیاتی ارزنده در سپهر فعالیت‌های بخش بذر کرده ضمن آنکه حمایت‌های حقوقی از اعضای فدراسیون نیز بدون شک یکی از اهداف مهم و شاید مهمترین وظیفه فدراسیون بذر به شمار خواهد رفت.

شیرزاد در خاتمه پیشنهاد کرد که مجمع مؤسس با انجام پیش‌بینی‌های لازم در ساختار اساسنامه‌ای مربوطه، پایه های حقوقی مناسب و درخوری را با استفاده از ظرفیت‌های سازمان و شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی طرح‌ریزی کند.

کد خبر 4770589

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین شیرزاد سازمان مرکزی تعاون روستایی بذر بانک مرکزی ایران قیمت دلار قیمت یورو وزارت جهاد کشاورزی زلزله وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وزارت نیرو وزارت صنعت معدن و تجارت بورس قیمت سکه بهار آزادی قیمت نفت عبدالناصر همتی تورم تحریم اقتصادی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۲۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، نخستین دوره مسابقات بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی و از فردا در جزیره کیش آغاز می‌شود.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون تنیس، نخستین دوره رقابت‌های تنیس ساحلی در بخش بانوان و آقایان قرعه‌کشی و از فردا در جزیره کیش آغاز می‌شود.

در بخش بانوان ۱۴ تیم و در بخش آقایان ۳۰ تیم حضور دارند که در روز نخست بازی‌ها و با انجام ۲۰ مسابقه جدول اصلی به مصاف یکدیگر می‌روند. این مسابقات از ۷ تا ۱۳ اردیبهشت در زمین‌های تنیس مارینا و پلاژ بانوان برگزار خواهد شد.
سرداوری و مدیریت این مسابقات در بخش آقایان بر عهده مسیح صلاح سرداور نشان نقره و کسری حجازی است و در بخش بانوان لعیا خیام باشی داور نشان سفید و سمیرا قدسی به عنوان سرداور و مدیر مسابقات حضور دارند. این مسابقات با اعلام و موافقت فدراسیون جهانی برای نخستین بار در ایران برگزار می‌شود.

کد خبر 6088794

دیگر خبرها

  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی شد
  • نبی: برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است/ واگذاری سرخابی‌ها آثار مثبتی دارد
  • برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است
  • تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس
  • شیخ‌احمدی: داوری ژیمناستیک ایران به سطح بین‌المللی رسیده است
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود
  • تدوین ۶۱ رقابت قهرمانی کشور در تقویم ورزش کارگری کشور برای سالجاری