Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس دبیرخانه اجلاس آیونز گفت: رزمایش دریایی نیروی دریایی کشور‌های اقیانوس هند (آیونز) با محوریت مقابله با دزدی دریایی پایان سال جاری در شمال اقیانوس هند برگزار می‌شود. تاریخ انتشار: 16:45 - 21 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۷۳۴۷ به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی منطقه یکم امامت نداجا، دریادار دوم «محمدرضا عزیزی» در نشست خبری به تبیین «اجلاس آیونز» پرداخت و عنوان کرد: آیونز مخفف اجلاس نیرو‌های دریایی کشور‌های حاشیه اقیانوس هند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی از اقیانوس هند به عنوان راهبردی‌ترین اقیانوس‌های جهان که درصد بالایی از تجارت جهانی در آن اتفاق می‌افتد یاد کرد و افزود: ۲۹  تا ۳۰ کشور در حاشیه این اقیانوس قرار دارند.

ریس دبیرخانه اجلاس آیونز ادامه داد: تشکل آیونز در پی افزایش ناامنی در سطح این اقیانوس در ۱۱ سال پیش به ابتکار نیروی هند در سال ۲۰۰۸ میلادی تاسیس شد.

وی هدف از تاسیس آن را برقراری و ایجاد تعامل و همکاری و هم افزایی نیرو‌های  که در حاشیه آن قرار دارند برشمرد و گفت: این همکاری در قالب چند موضوع از جمله ارتقای امنیت دریایی منطقه، رسیدگی به مسائل زیست محیطی، اقدامات بشر دوستانه، مقایله با بلایایی طبیعی و به اشتراک گذاری توانمندی‌ها انجام می‌شود.

دریادار دوم عزیزی افزود: این اجلاس به صورت ذاتی یک گردهمایی داوطلبانه محسوب می‌شود و تعهد خاصی را برای هیچ کشوری اسجاد نمی‌کند، اما یک منشور و اساسنامه دارد و به صورت رسمی اعضا آن را امضا کرده اند.

وی با بیان اینکه از ۲۹ کشور‌های حاشه هند، الان ۲۴ عضو رسمی جز این تشکل هستند و ۸ کشور نیز به صورت ناظر در آن فعابیت می‌کنند، افزود: کشور‌های ناظر آیونز نیز آلمان روسیه، هبلند ایتالیا اسپانیا، ژاپن و ماداگاسکار هستند.

رئیس دبیرخانه اجلاس آیونز با اشاره به اینکه فرانسه و انگلستان از جمله ۲۴ کشور عضو اصلی این تشکل هستند، گفت: این دو کشور قطعه کوچکی خاک در اقیانوس هند دارند، فرانسه جزیره کوچکی به نام رینیون در نزدیکی ماداگاسکار داردو انگلیس نیز مجمع جزایری به نام بیوت دارد و از این رو این دو کشور دارای حق رای هستند.

وی با یادآوری اینکه ریاست نخستین دوره اجلاس برعهده کشور هند بود، افزود: این ریاست دو سالانه و به صورت گردشی است و ایران از ابتدای ۲۰۱۸ ریاست آیونز را برعهده گرفت.

عزیزی بیان کرد: کشور فرانسه نیز داوطلب میزبانی اجلاس آیونز در سال ۲۰۲۰ شده است.

وی به چگونگی عضویت جمهوری اسلامی در این اجلاس اشاره و اظهار کرد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی به نمایندگی از نیرو‌های مسلح سال ۲۰۰۸ خبری از شکل گیری این اجلاس نداشت و در سال ۲۰۱۰ در اجلاس ابوظبی شرکت کردیم و در اجلاس بعد در آفریقای جنوبی پیشنهاد میزبانی دوره‌های بعدی را اعلام کردیم که در اجلاس استرالیا میزبانی ۲۰۱۸ به  ایران واگذار شد.

دریادار دوم عزیزی خاطرنشان کرد: اجلاس آیونز سه کارگروه اصلی امنیت دریایی، کمک‌های بشر دوستانه و مقابله با بلایای طبیعی و تبادل اطلاعات دارد که مهمترین آن‌ها کارگروه امنیت دریایی می‌باشد که هم اکنون برعهده جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه افزود: طرح برگزاری رزمایش دریایی آیونز در نشست خرداد ماه امسال ارائه دادیم و از کشور‌های عضو نظرخواهی کردیم و در دومین جلسه که امروز برگزار شد به نتایج لازم و توافق نهایی رسیدیم.

معاون طرح، برنامه و بودجه نیروی دریایی ارتش گفت: رزمایش دریایی آیونز با محوریت مقابله با دزدان دریایی پایان سال جاری در شمال اقیانوس هند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این رزمایش با حضور نیروی دریایی ۲۴ کشور عضو اصلی و نماینده کشور‌های ناظر برگزار می‌شود، جمهوری اسلامی با تجهیزات کامل نظیر ناوشکن، واحد‌های عملیات ویژه دریایی، پهباد، هواپیمای گشت در رزمایش شرکت خواهد کرد.

وی با ذکر این نکته که نیروی دریایی سپاه هم در این رزمایش با ما همکاری می‌کند، گفت: تعامل، همگرایی و هم افزایی شعار رزمایش است.

عزیزی تصریح کرد: در قالب این رزمایش به جهان اعلام خواهیم کرد که کشور‌های منطقه خود، بدون حضور کشور‌های فرامنطقه‌ای  قادر به تامین امنیت منطقه هستند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اجلاس آیونز نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند امنیت دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۲۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد

مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: پایه‌های مستحکم صادرات دانش بنیان در حال بنا شدن است و نتیجه آن طی سال‌های آینده قابل مشاهده خواهد بود به طوری که ایران به یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد.

او بیان کرد: ما به دنبال افزایش مقاصد صادراتی هستیم که می‌تواند سهم بیشتری از بازار‌ها را در اختیار ایران قرار بدهد و محدودیت‌های قیمت‌گذاری برای ایران را از میان بردارد.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: با برگزاری هر نمایشگاه یک میلیارد یورو به صادرات کشور افزوده شده و ما قصد داریم با برپایی ایران اکسپو ۲۰۲۴ این میزان را به ۲ میلیارد یورو برسانیم.

به گفته ضیغمی، سال هزار چهارصد و سه و اجلاس آفریقا هر نمایشگاه به نظرم خوش پتانسیل خودش را دارد می‌تواند عملاً یک بهم رسانی را ایجاد کند یک فعالیتی را اصطلاحاً جوش بدهد نمایشگاه ۱۴۰۳ یک پتانسیل قابل توجهی خودش دارد و شرکت‌های قوی‌تری که از ایران دارند میان شرکت‌های پتانسیل بیشتر و تجار قوی‌تری که از خارج از کشور با کیفیت ما وقت گذاشتیم دعوت کردیم و داردن تو این برنامه شرکت می‌کنند و برنامه ویژه‌ای داریم و بازدید از مراکز صنعتی ایران شرکت‌های بزرگ توانمند ایران و خوب این برنامه‌ها را پارسال نتوانستیم هماهنگ کنیم خود اینها می‌تواند خیلی تاثیرگذار باشد در اینکه این توافقات هرچه بیشتر به قرارداد‌ها و قرارداد‌های فروش بتواند منجر بشود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!
  • برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت
  • واشنگتن و لندن ناتوان از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • ایران یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد
  • تأکید بر گسترش تعاملات میان ایران و ازبکستان با محوریت استان اصفهان
  • اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد
  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا