Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:24:46 GMT

چهار بُهلِه پرنده شکاری در بوشهر تیمار و رهاسازی شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۳۳۸۹

چهار بُهلِه پرنده شکاری در بوشهر تیمار و رهاسازی شد

فرهاد قلی‌نژاد روز سه‌شنبه در این رابطه افزود: پرندگان یادشده که طبیعت دوستان آن‌ها را به علت صدمات و بیماری به نقاهتگاه این اداره کل تحویل داده بودند با کارهای درمانی از مرگ حتمی نجات و هم اکنون پس از رسیدن به شرایط پایدار با نظر کارشناسان این حوزه برای ادامه چرخه زندگی به دامان طبیعت بازگشتند.

وی بیان کرد: این پرندگان شامل عقاب پرپا، لیل و دو سارگپه استپی بودند که پس از اقدام‌های درمانی و جراحی و گذراندن دوره درمان در نقاهتگاه و کسب شرایط مطلوب، در زیستگاه طبیعی خود رها شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلی‌نژاد ادامه داد: عقاب پرپا، لیل، با وضعیت حفاظتی نگرانی و حساسیت کمتر در فهرست سرخ جهانی قرار دارند.

آی.یو.سی.ان اتحادیه بین‌المللی حفاظت از محیط زیست اصلی‌ترین مرجع در جهان برای بررسی وضعیت بقای جانوران است که هر پنج تا ۱۰ سال اطلاعات گونه‌های جانوری وگیاهی را جمع آوری می‌کند.

هدف از تدوین این فهرست جلب توجه مردم، تصمیم‌گیران وهمچنین اجتماعات بین‌المللی به موضوع حفاظت از منابع طبیعی است تا از این طریق از روند رو به افزایش انقراض گونه‌های گیاهی وجانوری جلوگیری شود.

برچسب‌ها بوشهر محیط زیست پرنده شکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر محیط زیست پرنده شکاری بوشهر محیط زیست پرنده شکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۳۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد خبر داد و گفت: حضور پلنگ در آن منطقه جای نگرانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، نقی میرزاکریمی در پی انتشار تصویر پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد گفت: حضور پلنگ در آن محدوده طبیعی است و کوهستان و طبیعت اطراف روستاهای مشهد، کلاک و رودافشان یکی از بهترین زیستگاه‌های این گونه است.

وی اظهار داشت: پلنگ‌ها اغلب شب‌گرد و شب شکار بوده و بسیار پنهان کار و انسان گریزند و خطری مردم را تهدید نمی‌کند و جای نگرانی نیست.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده حیوانات وحشی به خصوص گربه سانان بزرگ جثه به آنها نزدیک نشوند و سریعاً موضوع را بلافاصله از طریق شماره ۰۹۹۲۱۰۰۱۵۴۰ به یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.

کد خبر 747635

دیگر خبرها

  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست