Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-08@15:31:46 GMT

کلاهبرداری ۱۲ میلیاردی زن و مرد از دوست قدیمی 

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۴۱۴۵

به گزارش مهر، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت، از دستگیری زن و مرد کلاهبرداری که با وعده خرید ملک از دوست قدیمی شان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد و گفت: متهمان با دریافت مبلغ ۱۲ میلیارد ریال از محل سکونشان گریخته بودند.  

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند در تشریح این خبر، گفت: در هشتم مهرماه سال امسال مردی میانسال به دادسرای شهر ری مراجعه و شکایتی را با موضوع کلاهبرداری به مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان طرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی عنوان کرد: پس از ثبت شکایت اولیه پرونده از شعبه دوم بازپرسی دادسرای شهرری برای رسیدگی تخصصی و دستگیری متهمان در اختیار کارآگاهان پایگاه پلیس آگاهی فاتب قرار گرفت.  

وی عنوان کرد: شاکی پس از مراجعه به پایگاه نهم اظهار داشت: فردی به نام بهنام که از دوستان قدیمی من است خانمی را که مدعی بوده مشاور املاک است و از طریق تلگرام با وی در تماس بوده به من معرفی کرد تا منزل مسکونی در محدوده خیابان نیروی هوایی زیر قیمت منطقه به ارزش یک میلیارد و دویست میلیون تومان برای من خریداری کنند. ولی با واریز این مبلغ به حساب دوستم دیگر دوستم و خانم مشاور املاک پاسخگوی تلفنم نبودند و گریخته اند.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: در تحقیقات پلیسی مشخص شد که بهنام پس از چندین بار جابجایی پول، نهایتا ۹۰۰میلیون تومان از پول های مال باخته را به حساب مادرش واریز کرده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه نتیجه تحقیقات پلیسی در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و دستور توقیف حساب مذکور اخذ شد، گفت: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، مخفیگاه بهنام در منطقه شهر ری شناسایی و بدین ترتیب با دستور قضائی اولین متهم پرونده در هیجدهم آبان ماه دستگیر و به پایگاه نهم منتقل شد.

وی افزود: بهنام در ابتدا منکر بزه انتسابی بود و اظهار داشت: بابت وجوه دریافتی از شاکی به مال باخته طلا تحویل داده است.

متهم پس از بازجوئی های تخصصی اذعان داشت: با برنامه ریزی قبلی و با همکاری خانمی به نام مهین که او را با هویت جعلی خانم بیدستانی به شاکی معرفی کرده بودم تا اعتمادش را جلب کنم و با برانگیختن حس طمع مال باخته و سوء استفاده از اعتماد وی تحت پوشش خرید ملک زیر قیمت منطقه، مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان از وی اخاذی و کلاهبرداری کردم.  

با اعتراف صریح متهم اصلی پرونده به کلاهبرداری از دوستش با همکاری خانمی به نام مهین، مخفیگاه متهم دوم پرونده در تهران شناسایی شد و وی در یک عملیات پلیسی با دستور قضائی دستگیر و هر ۲ متهم با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای شهرری روانه زندان شدند.  

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه کلاهبرداران با استفاده از حس طمع ورزی مال باختگان نسبت به فریب افراد می پردازند، در انجام معاملاتی که شما را تشویق به خرید ملک و یا خودرو زیر قیمت بازار می کنند، با احتیاط بیشتری معامله را انجام دهید.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۴۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت فیشینگ‌کار حرفه‌ای در استان البرز

جانشین فرمانده انتظامی استان از دستگیری یک فیشینگ‌کار حرفه‌ای که با وجوه کلاهبرداری شده اقدام به خریداری سکه در سایت دیوار می‌کرد، خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سرهنگ‌ محمد نادربیگی‌ اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان مبنی بر اینکه تعدادی سکه خود را از طریق سایت دیوار به فروش گذاشته که پس از چند روز حساب بانکی وی بسته شده،  بررسی پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان با استفاده از اقدامات فنی متوجه شدند که پول حاصل از کلاهبرداری اینترنتی به حساب این شخص واریز شده که این موضوع سبب مسدود شدن حسابش شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز در خصوص جزئیات این پرونده گفت: متهم پس از فیشینگ و دسترسی به اطلاعات حساب مالباختگان با استفاده از سایت و برنامه دیوار فروشندگان سکه و طلا را در مناطق مختلف شناسایی و با فریب آنان وجوه را مستقیما از حساب مالباختگان برای آن ها واریز می کرد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم این پرونده شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضائی این شخص در در یکی از استان ها همجوار دستگیر شد.

وی ادامه داد: فرد دستگیر شده پس از انتقال به پلیس فتا در بازجویی تخصصی ابتدا منکر هر گونه کلاهبرداری در سایت مذکور شد اما پس از مواجه با مستندات پلیسی به بزه انتسابی اعتراف کرد.

سرهنگ نادربیگی در پایان با بیان اینکه تا کنون چند نفر از مالباختگان این پرونده در سراسر کشور شناسایی شده اند، گفت: احتمال می رود بیش از 50 مالباخته دیگر در حوزه سرقت اطلاعات بانکی این متهم در سراسر کشور شناسایی شوند.

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز در پایان در خصوص آگهی های درج شده در سایت های آگهی مثل دیوار و شیپور، گفت: کاربران باید مراقب باشند تا در دام کلاهبرداران در فضای سایبری گرفتار نشوند و قبل از واریز هر گونه وجه از صحت و سلامت معامله مطمئن شوند.  

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • محکومیت ۱۰ میلیاردی متهم پرونده داروی قاچاق
  • کلاهبرداری ۸ میلیاردی با لینک جعلی کالابرگ الکترونیک در عنبرآباد
  • بازداشت فیشینگ‌کار حرفه‌ای در استان البرز
  • کلاهبرداری با شگرد خرید حواله خودرو در کرج
  • کلاهبرداری با اخذ ویزا
  • چه کسانی دوست داشتند بابک زنجانی اعدام شود؟
  • متهم کلاهبرداری ۳۰۰ میلیاردی در گلوگاه دستگیر شد
  • دستگیری متهم کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی رسید جعلی خرید در قم
  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • کلاهبرداری با رسید جعلی