Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:30:20 GMT

دومین نمایشگاه ملی خرما در بوشهر افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۴۵۲۹

دومین نمایشگاه ملی خرما در بوشهر افتتاح شد

رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: نمایشگاه‌ها پنجره‌های صادراتی کشور هستند که اگر تقویت شوند میتوانیم کارنامه‌های صادراتی خوبی داشته باشیم.

محسن رشید فرخی اضافه کرد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب در بخش تولید و صادرات خرما باید بخش خصوصی و دولت در کنار هم قرار بگیرند تا بتوانیم بر مشکلات و موانع موجود غلبه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: هرچند تحریم های ظالمانه زیادی بر علی کشور تحمیل شده است اما اگر صادقانه نگاه کنیم می‌بینیم بسیاری از مشکلاتمان را می‌توانیم با تغییر مدیریت داخلی در درون حل کنیم و زمینه رونق اقتصادی را فراهم کنیم.

رشید فرخی اضافه کرد: باید از کشورهای موفق در حوزه تولید و صادرات خرما الگو بگیریم کشوری مانند تونس که ۱۰ تا ۱۲ سال از فعالان حوزه خرما خواست فقط در نمایشگاه‌های  مختلف شرکت کنند و ببینند که برای عرضه محصولشان باید چه راهی پیش گیرند.

رئیس انجمن خرمای ایران گفت: بر اساس تجارب به‌دست آمده از همین بازدیدها، اکنون تونس که هشتمین تولید کنند خرماست در صنایع تبدیلی و صادرات این محصول رتبه نخست دنیا را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز در این آئین گفت: دومین نمایشگاه و جشنواره ملی خرما از ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه به مدت چهار روز در نمایشگاه بین‌المللی بوشهر برپاست.

محمدتقی منوچهری هدف از برپایی این نمایشگاه را شناسایی و معرفی استعدادها،پتانسیل‌ها و قابلیت‌های خرما در بوشهر، ارتباط بین تولیدکنندگان، صاحبان صنایع، مصرف‌کنندگان وهمه عوامل، افزایش بهره‌وری، رونق تولید و ایجاد محیط مناسب برای تبادل تجربیات بهره‌برداران در حوزه‌های مختلف خرما عنوان کرد.

وی بیان کرد: استان بوشهر۳۴هزار و۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت نخیلات دارد و سالانه ۱۶۷هزار تن خرما تولید و از این میزان ۲۵ هزار تن به ارزش هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان صادر میشود.

منوچهری اضافه کرد: در زمان حاضر ۳۰ واحد سردخانه‌ای با ظرفیت ۳۷هزار تن،۵۰ واحد بسته بندی و فرآوری با ظرفیت ۶۴ هزار تن در استان بوشهر موجود است.

وی اظهار کرد: تلاش می‌شود هر سال در ۲۱ آبان‌ماه جشنواره ملی خرما در بوشهر برپا شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: دومین نمایشگاه ملی خرما در این استان امسال با حضور ۸۰ شرکت در سه هزار و ۶۰۰ مترمربع با حضور استان‌های خرماخیز کشور برپا شده و انتظار می‌رود اتفاق‌های خوبی دراین بخش رخ دهند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان بوشهر گفت: این استان مبتکر برپایی نمایشگاه خرماست و امسال مساحت محل برگزاری نمایشگاه با افزایش دو برابری نسبت به پارسال به سه هزار و ۶۰۰ مترمربع رسیده است.

مهرداد ابراهیمی افزود: ۶۱ درصد غرفه‌داران بومی و ۳۹ درصد غیربومی هستند و همه استان‌های خرما خیز از جمله فارس،یزد، کرمان، خوزستان، هرمزگان و  سیستان و بلوچستان برخی مناطق دیگر کشور از جمله قم و تهران نیز حضور دارند.

برچسب‌ها بوشهر سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بوشهر سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۴۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه «اکسپو»

به گزارش خبرنگار مهر، محمدکاظم منزوی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: امسال برای دومین مرتبه استان چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه «اکسپو» توانمندی‌های صادراتی کشور شرکت می‌کند.

وی افزود: طی پنج روز بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از سفرای کشورهای خارجی در قالب سرمایه‌گذار از این نمایشگاه دیدن خواهند کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نمایشگاه «اکسپو» از روز شنبه کار خود را آغاز خواهد کرد و این استان در سالن ۴۱ میزبان سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی خواهد بود.

منزوی عنوان کرد: تلاش می‌شود تا از فرصت نمایشگاه «اکسپو» برای معرفی توانمندی‌های صادراتی چهارمحال و بختیاری به‌ویژه ارائه ظرفیت‌هایی که در یک سال گذشته در حوزه زنجیره‌های ارزش بادام و ماهیان سردابی کسب شده، استفاده شود.

کد خبر 6087364

دیگر خبرها

  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه اکسپو در تهران عرضه می‌شود
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • دومین حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه «اکسپو»
  • افتتاح نمایشگاه نقاشی در دامغان
  • افتتاح نمایشگاه هنرهای دستی دانش آموزان در فریمان
  • محصول خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه صادراتی
  • افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود