Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:23:25 GMT

مانور دورمیزی، عملیاتی در شهرستان آوج برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۴۶۶۱

مانور دورمیزی، عملیاتی در شهرستان آوج برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مانور دورمیزی، عملیاتی کارگروه تخصصی امداد و نجات در پدافند غیرعامل عصر سه شنبه در شهرستان آوج برگزار شد.

در این مانور که با نظارت فرماندار محترم شهرستان آوج و نماینده پدافند غیر عامل استانداری برگزار شد، هر یک از دستگاههای عضو کارگروه در خصوص هماهنگی درون سازمانی و برون سازمانی خود محک خورده و عملکرد آنها مورد سنجش قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مانور با دو سناریوی دورمیزی و عملیاتی برگزار شد و در مانور دورمیزی، حادثه انفجار قطار نیشابور از طریق نمایش کلیپ تهیه شده بازخوانی شد و همه اعضای شرح وظایف خود را به صورت گروهی تمرین کرده و در جلسه ارائه کردند.

حکمت الله هاشمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین در این مانور اظهارداشت: مانور عملیاتی بر اساس سناریوی حادثه فرضی واژگونی تانکر حامل سوخت متانول در گردنه سلطان بلاغ محور آوج، همدان اجرا شد و همه دستگاههای دخیل در صحنه حادثه حضور یافته و اقدامات مقابله ای خود را صورت دادند.  

وی افزود: تمرین تئوری و عملی دستگاههای عضو کارگروه پدافند غیرعامل به منظور دستیابی به ادبیات مشترک درون سازمانی و برون سازمانی از اهداف استراتژیک برگزاری این مانور بود.

هاشمی یادآورشد: حفظ آمادگی و مقابله با حوادث انسان ساخت، هماهنگی بین بخشی دستگاههای اجرایی و تبیین مدیریت واحد از اهداف کلی برگزاری این مانور بود.

وی بیان کرد: استفاده از نرم افزارهای موجود، طرح عملیاتی به روز شده، آمادگی تیم های عملیاتی و میزان هماهنگی های درون سازمانی و برون سازمانی از استانداردهای سنجش عملکرد و میزان موفقیت مسئولین و نیروهای عملیاتی در این مانور بود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود: نقاط ضعف و قوت دستگاههای عضو کارگروه پدافند غیرعامل در شهرستان آوج با توجه به تحلیل و بررسی کلیه عوامل اجرایی مانور و شناسایی فرصت ها و تحدیدها برای پاسخگویی بهتر به حوادث مشابه، در این مانور مشخص شد.
 

کد خبر 4770787

منبع: مهر

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر قزوین مانور امداد و نجات محمد هاشمی یوم الله 13 آبان بوشهر زلزله راهپيمايي 13 آبان شهرکرد ایلام تئاتر کودک و نوجوان گرگان شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه قزوین پدافند غیرعامل سفر استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۴۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت: بارش باران طی شبانه روز گذشته در نقاط مختلف شهرستان باعث بروز سیل و تخریب بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی به ویژه در مناطق روستایی شده است.

یداله سلطانی افزود: با توجه به گزارش سازمان هواشناسی استان مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در استان و صدور هشدار سطح نارنجی همه نیرو‌های این شرکت در حالت آماده باش قرار گرفتند.

وی با تاکید بر آماده باش کلیه تیم‌های عملیاتی و پدافند غیر عامل در سطح شرکت، اضافه کرد: همچنین همه ماشین آلات و تجهیزات لجستیکی و مولد‌های برق اضطراری به حالت آماده به کار، قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آبفای خوی اظهار داشت: بارش شدید و رگباری باران موجب وقوع سیل در شهرستان خوی شد و خساراتی به بار آورده که در روستای ولدیان خط انتقال آب چشمه آسیب دید و همچنین به بخشی از شبکه توزیع این روستا خسارت وارد شد و در روستا‌های خاکمردان و شیرین کندی نیز خسارتی به شبکه توزیع وارد کرد.

سلطانی افزود: تیم‌های عملیاتی در تمام نقاط و مناطق سیل زده مشغول رفع شکستگی‌ها و برقراری جریان آب هستند و خوشبختانه آب آشامیدنی تمام شهر‌ها و روستا‌های شهرستان برقرار است.

وی با اشاره به اینکه به زودی گزارش دقیق خسارت‌ها را اعلام می‌کنیم، اظهار داشت: همه نیرو‌های خدماتی در آماده باش هستند و با تلاش نیرو‌های عملیاتی شرکت وضعیت آبرسانی در حالت عادی می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • فاز ۳ طرح نهضت ملی مسکن رزن عملیاتی می‌شود
  • الحاق ۴۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت به ناوگان فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی
  • سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد
  • آذربایجان‌غربی در شناسایی بازماندگان از تحصیل موفق عمل کرده است
  • واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود
  • واکنش وزیر ورزش و رییس فدراسیون به اتفاقات آزادی
  • مشکل تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • مشکلی برای تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • هیچ گونه مشکلی برای تردد در شهر ایلام وجود ندارد